Vogeltopic

Ja hè? :relaxed: Awh ja, snap ik. Dat voelt zo lekker warm en kietelt een beetje haha.

1 like

Aww wat fijn! :heart_eyes:

2 likes

@pastelzwart
Ahh leuk! en mooie kleuren ook! Ik snap dat wel hoor, ik zelf vind het echt hele leuke beestjes ook omdat ze ontiegelijk slim zijn. Mijn eerste (dwerg)papegaaitje was ook tam ik mis hem nog steeds, we hebben nu zijn later erbij gekomen vriendje nog. Maar ik kreeg toen minder tijd dus die is nooit tam geraakt en dat vind ik achteraf echt zonde. Enige wat hij wel eens doet is eten komen jatten. of op je hoofd zitten. Hij is zelfs zo ‘dom’ dat hij z’n vliegroute verkeerd had vandaag… z’n kooi is verplaatst i.v.m. kerstboom Ik moest hem dus heel zielig opjagen totdat hij zou neerstorten anders krijg ik hem echt niet te pakken. en was er al bang voor dat hij zou landen IN de kerstboom waarin glazen kerstballen met emotionele waardes hangen. Normaal als ik hem terug in zijn kooi wil hebben weet hij ‘o ik moet naar de kooi’ en land hij op z’n dak waarnaar ik hem rustig de kooi in begeleid. Maar dit was toch wel even paniekerig.

Ooit wil ik nog een zon parkiet die ik ook super tam wil krijgen. Ik vind die zooooooo mooi.

5 likes

Mijn vriend had gister een badje voor 1 van m’n vogels gemaakt.
Sorry voor het ingezoomde filmen, ik was bang dat als ik zou bewegen ze wegvloog.

5 likes

Lief! Onze vogels houden niet van badderen :slightly_frowning_face: Gelukkig vindt de ene het de laatste tijd wel lekker om nat gespoten te worden, maar dat heeft ook heel lang geduurd haha.


3 likes

Bij ons vindt ook alleen de grijze het leuk, de gele vindt badderen en nat gespoten worden allebei niet leuk.
Vroeger namen we ze mee als we gingen douchen, dat vonden ze echt leuk. maar in het nieuwe huis is de badkamer een verdieping hoger dus dat doen we niet meer.

Trouwens wat een knapperd! Wij doen altijd de gordijnen dicht want ze zijn eens ontsnapt en toen tegen de ramen gevlogen, maar ik vind dat wel jammer want je bent meteen al je daglicht kwijt.

Wat grappig dat jullie ook een grijze en een hele hebben. Onze grijze gaat ook wel eens mee de douche in, maar chillt dan vaak meer op de stok van het douchegordijn dan dat hij bij het water in de buurt komt.

Bij ons vliegen ze meestal gewoon los als we thuis zijn, ze komen dan alleen in de woonkamer en keuken. Als we gaan koken en eten zit ze wel in de kooi hoor. Wij hebben nog geen gordijnen in dit huis, dus toen we er net woonden zijn ze wel een keer tegen de ramen gevlogen. Maar dat overleven ze wel hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: Na een paar noodlandingen weten ze wel dat ze dat niet meer moeten doen.

1 like

Ooh dit klinkt echt zo gezellig :heart:

1 like

Ohhh wat leuk! Wat gaat dat er ook kalm aan toe haha. Die van ons spettert er op los!

1 like

Oké ik heb een beetje een gekke vraag, maar ik kom er via Google niet achter wat bepaald gedrag betekent. Het gaat hierom: we hebben twee valkparkieten, een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje gaat af en toe onder het mannetje in de kooi hangen en maakt dan bepaalde geluidjes (ik vermoed “mating calls”) en gaat dan met haar hoofdje naar beneden. Het mannetje zit op een tak boven haar en doet dan zijn ene pootje op haar hoofd terwijl zij die geluidjes blijft maken. Heel af en toe rijdt hij ook over die tak wanneer dit gebeurt, maar vaak ook niet. Wat betekent dit? Zijn ze gewoon nog te jong om te begrijpen hoe seks werkt en klunzen ze maar wat aan? Doen ze aan orale seks? Hebben we toevallig kinky vogels met een sub/dom relatie?

4 likes

Haha ik moet het denk ik zien om te snappen maar het lijkt alsof ze hem niet helemaal door hebben! Ze zijn nog vrij jong toch? Vogels zijn horny af, dat rijden op de tak is denk ik masturberen? Maar ik weet niet wat dat vrouwtje doet hoor haha.

Die van ons wordt soms wat te amoreus met onze handen en begint er wat awkward op te twerken/wrijven, ook wel een vreemde gewaarwording haha. We proberen het hem af te leren door hem geen aandacht te geven en ergens rustig neer te zetten omdat hormonaal gedrag kennelijk tot aggressie kan ontpoppen. En ook omdat onze handen daarvoor niet geschikt zijn, hallo. :’)

Ohh btw waar ik ook nieuwsgierig naar was voor iedereen in dit topic! Wat voeren jullie de vogels? Ik heb me er veel in verdiept maar uiteindelijk heb ik alsnog het gevoel dat ik maar wat doe. Beaky krijgt een mix van droog voer (gedroogt fruit, noten, zaden en pellets) en verse groenten en fruit. In aparte bakjes want anders wordt het klef en hoeft de kleine prins het niet. :roll_eyes:

Haha, izal een keer een filmpje/foto maken als ze het weer doen! Ze zijn inderdaad vrij jong. Het mannetje is bijna 1 en het vrouwtje is nu 7 maanden. Dat vrouwtje vraagt er ook echt om. Ze doet van die prr prrr geluidjes en dan gaat het mannetje naar haar toe. Ze deden het net weer, maar stopten toen ik m’n telefoon erbij pakte.

Bij ons krijgen de vogels een zadenmix, de groentes/kruiden/pepers die wij bij het avondeten gebruiken en af en toe een beetje ei-voer. Eerder kregen ze ook een soort “light” mix met gedroogd fruit en pellets, maar dat ging er best snel doorheen. M’n vriend wil binnenkort pellets kopen. Het zijn meer zijn vogels dan mijn vogels (nu we samenwonen zijn ze natuurlijk van ons beide), dus hij gaat meer over die dingen. Ik vul eerlijk gezegd alleen de bakjes en bemoei me er verder niet zoveel mee :sweat_smile: Oh ze krijgen ook gedroogde meelwormen bedenk ik me net! M’n vriend had een heel vogelpakket van z’n vrienden cadeau gekregen voor z’n verjaardag en daar zat ook een emmer meelwormen bij.

2 likes

Ik denk dat ik weet wat het is! Ik heb haar de laatste tijd geobserveerd en ze heeft twee soort geluidjes. Een soort prr prr broed-geluidje wat ze ook wel eens deed als ze in een klein bakje met grit ging zitten en een schooi-geluid wat baby vogeltjes ook doen als ze honger hebben. Dat laatste geluidje doet ze nu regelmatig en dan doet ze haar hoofdje naar beneden en dan doet het mannetje zijn pootje op haar of hij gaat met z’n snavel door haar kuifje. Ik denk dat het gewoon een vraag om aandacht/kroelies is. Na wat kroelies kijkt ze omhoog en valt ze hem bijna aan en daarna doet ze haar hoofdje weer naar beneden. She is playing :smirk::stuck_out_tongue:

(Sorry voor de verkleinwoorden, maar ik vind bijvoorbeeld ‘poot’ zo gek klinken bij zulke kleine vogels.)

4 likes

Aww wat schattig! Nu ik erbij na denk doet Beaky dat eigenlijk ook, “zogenaamd” aanvallen als we te vroeg stoppen met kroelen of hem niet meteen aandacht geven. Ik moet er altijd zo om lachen haha hij beweegt dan super snel zijn snavel en hoofd tegen je aan als een soort hyperactieve multi-kopstoot maar bijt niet.

1 like

@unglaublich en @Fenayi geen filmpje waarin ie kiekeboe zegt, maar misschien vinden jullie deze vogelspam alsnog leuk :relaxed: Het filmpje is trouwens gemaakt net nadat ze in bad zijn geweest haha.

14 likes

omg te schattig! :heart_eyes: ik wil er ook één! ben serieus aan het zoeken of er fokkers in de buurt zijn en heb al een naam haha. maar vrees dat het nog wel even gaat duren helaas

1 like

Gisteravond dacht m’n vriend dat onze vogel ergens in stikte, omdat ie wat gekke bewegingen maakte. M’n vriend wilde hem pakken om te kijken wat er was en toen werd ie aangevallen door hem (klauwtjes bij z’n oog en hij werd in z’n oor gebeten). Uit reflex sloeg hij hem van zich af en toen is hij in paniek gaan vliegen en tegen de gordijnen gekomen en uiteindelijk gevallen. Door de val had hij een klein wondje gekregen. Hmpf. Toen ik na m’n late dienst thuiskwam trof ik m’n vriend huilend in bed aan. Hij voelde zich zo schuldig. Ik heb gezegd dat het oké is omdat hij het niet expres deed en juist uit bezorgdheid even wilde checken of het goed met hem ging, maar ik snap ook wel dat hij er zo mee zit. Ik heb net nog even bij de vogel gekeken en hij ziet er oké uit. Het mini wondje heeft een korstje, hij fluit z’n blije deuntjes en hij eet gulzig uit z’n bakje haha.

Ik merk dat ik het even ergens kwijt moet. M’n vrienden hebben geen vogels, dus die begrijpen het denk ik niet. Hebben jullie wel eens zoiets gehad?

2 likes

Nohh wat sneu voor je vriend, ik snap zo goed dat ie zich schuldig voelt en ook dat hij uit reflex zo reageerde, het gebeurt wel vaker en het kan verkeerd aflopen maar in dit geval (ook omdat het vogeltje zelf weg vloog) denk ik dat het wel meevalt idd hoor.

Ik heb een enkele keer gehad dat ons vogeltje met zijn klauwtje vast zat in zijn speelgoed en we flink gebeten werden toen we hem probeerden te helpen, uiteindelijk heb ik hem stevig in een doek vastgehouden terwijl mijn vriend het speeltje brak.

Ik voelde me toen ook zo schuldig omdat het hem duidelijk pijn deed en hij heel bang was, maar goed we moesten wel.

Verder als ons vogeltje bijt en het echt meent probeer ik rustig te reageren en zeggen dat ie moet kappen (negatieve reactie is ook een leuke reactie voor hem) en stop ik hem in de kooi voor een time-out. Maar het is echt fucking moeilijk om te doen alsof er niks aan de hand is terwijl een 95 gram beestje je tot bloedens toe bijt hoor haha, shit.

1 like

ah nee arm beestje! en wat sneu voor je vriend ook. geen ervaring maar wel een dikke knuffel :bird: :heart:

1 like