Ja hij is al behoorlijk op leeftijd. Al merk je daar vrij weinig van
Dat tsts geluid maakt hij ook nog niet zo heel lang eigenlijk. Denk iets van het laatste half jaar.
Ik heb het een paar keer geprobeerd te filmen, maar uiteraard stopt hij meteen als ik met mijn telefoon nog maar in de buurt kom.
Haha ja hormonen spelen zeker een rol. Zeker bij mannetjes. In de zomer of als het in ieder geval wat mooier weer is zoals nu maken ze ook veel meer kabaal heb ik het idee.
Oh en de mijne heeft nu het voorjaar nadert iets nieuws. Hij gebruikt zijn Tweety poppetje dus als een soort sekspop ook echt zonder enige gêne want hij bespringt dat ding gewoon terwijl ik naast hem zit. Alleen jammer dat Tweety op een veer zit en daardoor wiebelt. Soms slaat ie hem dus van zijn stok af haha.
Merk je daar trouwens nooit iets van bij die van jou? Ik kan me herinneren dat mijn grasparkieten vroeger (ook mannetjes) in bepaalde periodes een beetje stoer tegen elkaar gingen doen. Niet echt vechten maar wel echt elkaar plagen en ruig doen.
Dat spelen is heel herkenbaar. Ik heb 3 ringen die aan elkaar zitten van touw die hij altijd als schommel gebruikte. Ging dan ook echt hard en op de kop met zijn vleugels wijd als een vleermuis. Maar tegenwoordig is het meer hupsen inderdaad en wat klimmen. Soms gepaard een soort kamikaze actie waarbij hij zich van boven naar beneden stort en vaak gaat hij al headbangend van links naar rechts over zijn klimtouwen. En dan heeft hij nog een speciale vogel boksbal die hij echt geweldig vindt. Die mag ik ook echt niet verplaatsen. Daar bokst ie tegenaan met zijn hoofd. En frummelt ie steeds mee.
Die laatste hang ik ook regelmatig anders. Steiler. Of juist vlakker of inderdaad variatie met speeltjes. Maar ik heb vooral het idee dat het (bij die van mij tenminste) iets moet zijn waar hij echt mee kan prutsen. Een kettinkje waar hij aan kan trekken. Een touw met gerafeld uiteinde waar hij zijn hoofd in kan stoppen, dingen die hij kan slopen of dingen die hij kan laten bewegen.