Vogeltopic

Hahaha oh nee ik hoop niet dat zij nu ook beginnen :’)

Woow het is net alsof hij ‘stop’ nazegt of lijkt dat maar zo?

Haha het klinkt echt als een opstandige puber opvoeden, zo grappig.

1 like

Ik weet niet of hij echt “stop” zegt, meestal als hij een woord zegt is het wat duidelijker, maar het is wel echt een reactie erop! Hij doet het te concequent voor toeval, volgens mij is het zijn nieuwe protest geluid.

Hij doet me ook na als ik “shh” zeg, het klinkt echt bijna alsof ie me in de maling neemt hahaha. :’)

3 likes

Ik was afgelopen week ziek (covid) en mijn dramaqueen vogel vond het nog erger dan ik. Niet uit sympathie voor mij natuurlijk maar omdat alles anders was en niks gebeurde zoals het betaamt.

De grootste zonde was nog wel dat ik niet zoals normaal aan mijn bureau zat overdag (ik werk thuis), hij bleef daar maar ongelukkig zitten krijsen. Het kwam niet in hem op om gezellig bij mij op de bank te zitten, twee meter verderop :sweat_smile:

Maar ok ik ben nu weer beter, aan het werk (zoals het heurt volgens Prins Beaky) en kijk hoe gelukkig ie is. :unamused:

13 likes

Hij is echt ZO mooi en cute!

1 like

Ik: “Ik kan nu niet met je spelen ik moet werken”
Beaky: “UGH IK MAG OOK NIKS”

Hij is zo dramatisch :joy:

11 likes

Haha die eerste foto, wat een theatraal beest :heart:

1 like

Ahh wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter en relaxed. Heb je ze apart zitten of was dat ook weer niet nodig?

Heeft het nieuwe implantaat geholpen?

Hoi! Ik heb even iets wat mij aan het hart gaat. Mijn zus heeft 2 jonge parkieten gekocht van hetzelfde geslacht. Ze laat ze niet vliegen want “dan krijg ik ze niet meer de kooi in” en ze zitten nu samen in een kooitje. Soms vechten ze, maar vaak zitten ze ook samen op de schommel te knuffelen. Nu heeft ze een kooi gelocht om ze uit elkaar te halen vanwege het vechten. Ik vind het zo vreselijk zielig. Nu is het zo dat ze door persoonlijke problemen gedoe heeft en ab so luut geen kritiek kan handelen en ik hier niks van kan zeggen. Probeerde laatst al iets op te gooien en dan gooit ze me net niet het huis uit. Zou dat vechten door verveling komen?

Ik vind het al zielig om dit zo te lezen, ze komen nooit hun kooi uit? Hoe groot is de kooi, uberhaubt?

Ze kunnen inderdaad vechten door verveling maar het kan ook hormonaal gedrag zijn, of gewoon ge-etter. Als ze het ene moment lief zitten te knuffelen en het andere moment vechten denk ik niet dat ze een hekel aan elkaar hebben.

Elk parkietje in een eigen kooi hoeft trouwens niet per definitie zielig voor ze te zijn, zolang ze elkaar kunnen zien en naar elkaar kunnen fluiten etc, en zolang ze er voldoende uit gaan zodat ze rond kunnen vliegen!

Echt jammer dat je er niks van kan zeggen, het lijkt me super kut om dat aan te moeten zien. Als je zus eens in een betere bui is of zich verder wil verdiepen, ik vond deze video heel handig toen ik in mijn research fase zat. Dit meisje is jong, maar ze heeft er echt verstand van en meerdere soorten vogels.

1 like

Bedankt voor je reactie! Ze is heel wisselend met haar doen en zeggen. De ene keer vliegen ze wel, de andere keer echt weken niet. Op dit moment wilt ze ze naar eigen zeggen niet meer laten vliegen helaas. Ze heeft zelf BPD dus qua persoonlijkheid is ze ook elke keer weer anders, de situatie kan daarom volgende week ook weer veranderen, wat ook voor onduidelijkheid zorgt bij de vogels. Ik zal de video zeker eens doorsturen als ze een goede bui heeft, dat zorgt misschien voor nieuwe inzichten. Ik en mijn moeder probeerde gister ook al wat balletjes op te gooien, maar zodra ik maar 1 seconden over die beestjes begin is het over met het gesprek.

Ik denk dan dat het een mix is van hormonaal gedag en verveling. De kooi is best aardig hoor, maar kan zeker wel verbeterd worden qua grootte. Het is lastig!

1 like

Voor diegenen met een catharinaparkietje, waar hebben jullie deze gehaald?

Volgens mij kwam ik via deze site in contact met de kweker.

3 likes

afbeelding

Brutaal beest :upside_down_face:

4 likes

Er is dus toch een vogeltopic :thinking:

1 like

Ik denk dat de naam veranderd is. Mede mogelijk gemaakt door Steve?:sunglasses::kissing_heart:

2 likes

Hahaha wat een lijp beest! Ben benieuwd waar ie nou zo gefixeerd op is :joy:

1 like

Is dit topic voor huis-tuin-en-keuken vogels?
Want ik vroeg me af of er iemand is die een app heeft om vogels(geluiden) te herkennen

BirdNET

2 likes