Vragen aan de mods en admins

Zoals @Nescio ook al schreef: het is opgelost. In het kort: De letter-avatars komen bij een centrale server vandaan die ergens anders staat. Geen probleem op zich, het forum haalt die namelijk op bij de andere server, en onthoudt lokaal een kopie voor een tijdje. Alleen: Die centrale letterserver was even verhuisd naar een ander adres, dus ik moest even het forum epibreren zodat die ook weer door had waar de centrale letterserver woont.

3 likes

Ben ik al een maand lid? Wil een aanvraag doen voor de mo topics maar ik kan het nergens vinden en weet het ook niet meer uit mn hoofd

Nee nog niet! Volgens je profiel ben je 21 januari lid geworden.

1 like

Oke thanks!

Like voor het epibreren

1 like

Soms klik ik in een topic tijdens het scrollen per ongeluk op een avatar.
En dan kan ik dus niet meer een pagina terug :frowning:
Ben ik de enige?

Nee dit heb ik ook!

1 like

Ja heb ik ook

1 like

@anon79778179 @Luzarl
Op je telefoon (in ieder geval bij iPhone) en op je laptop het terugknopje even ingedrukt houden en dan een-na-bovenste linkje aanklikken en dan doet ie t wel als het goed is!
Heb hetzelfde probleem, maar dit werkt bij mij. Het gebeurt alleen bij afgesloten profielen trouwens.

1 like

Bedankt ik ga het proberen!

Heb niet zozeer een vraag aan mods/admin maar wie het ook maar weet.

Is er nog een mogelijkheid om anoniem te posten in een Members Only topic, ivm herkenbaarheid?

Nope.

1 like

Jammer!!

Er staat dit bij mijn gegevens: maar ik woon helemaal niet in Assen, ben er al heel lang niet geweest zelfs?

Bij mij staat ook een plaats waar ik niet woon, maar ik ben het wel, want als ik uitlog, kan ik er niet meer in.

Oh ja, ik had nog niet geantwoord!

Als eerste: maak je geen zorgen!

Als tweede: pas op, lang verhaal. Mansplaning alert wellicht zelfs!

Je computer heeft een IP-adres (dat is vast geen verrassing). Echter, IP-adressen zijn verhandelbare goederen (en dat wordt ook gedaan; je kunt zogeheten IP-reeksen kopen en verkopen, per adres wordt er dan tussen de 1 en 3 Euro eenmalig betaald).

Daarnaast kunnen de eigenaren van die adresreeksen zelf bepalen hoe ze die reeksen inzetten; Ziggo kan bijvoorbeeld besluiten dat ze een stukje reeks in Groningen gebruiken en later datzelfde stukje reeks in Limburg.

Omdat mensen het fijn vinden om toch ongeveer te weten waar IP-adressen worden gebruikt zijn er allemaal initiatieven die een koppeling maken tussen het adres en een fysieke lokatie.

Alleen, dat is vaak op basis van scannen en vrijwilligers die die info verzamelen en het wordt technisch voor het Internet eigenlijk verder nergens gebruikt.

Dus in praktijk lopen de databases met die info vaak wat achter en gaat het soms mis. Als een netwerkreeks bv eerst gebruikt is in TsjechiĂ« en daarna door de toenmalige eigenaar verkocht is aan een bedrijf in Rotterdam, dan kun je er van uitgaan dat de database met geo-info een tijdje achterloopt. I know, I’ve seen it happen in praktijk.

5 likes

Ooh i get it :blush: dankjewel voor je uitgebreide antwoord :blush:

1 like

Nu ik er over nadenk heeft mijn Facebook ook eens de connectie gemaakt met Assen, heb toen al mijn wachtwoorden veranderd

Waarom ziet dat “laatst gereageerd” er bij Break Free anders uit dan bij de andere topics?

1 like

hoi,

De eerste avatar is de topicstarter, dan volgt een reeks recente forummers en de laatste avatar (die grotere) is de meest recente forummer in dat topic.

De avatar van de meest recente poster wordt dus groter weergegeve. Als dat toevallig ook de topicstarter is, dan wordt de eerste avatar van de rij dus groter getoond.

Als je op een laptop zit kun je met de muis hoveren over de avatars, dan legt het forum het zelf ook uit!

2 likes