Waar erger je je aan? #10

Mijn afstudeerbegeleider: ‘jullie moeten niet in de zomervakantie gaan doorwerken hoor, het is ook heel belangrijk om rust te nemen’

Ook mijn afstudeerbegeleider: ‘jullie krijgen een extra deadline in augustus anders wordt het te krap’

:sob::sob:

10 likes

Een vriendin van mij had 2 kaartjes over voor een feestje en vroeg aan mij of ik en een vriendin van mij daarheen wilden. Ik wilde sowieso, en ik had die vriendin geappt. Het was nog niet uitverkocht. Heeft die vriendin met de kaartjes in de tussentijd ook een andere vriendin gevraagd en die wil het kaartje ook wel hebben. En nu is het dus uitverkocht. Echt ik snap niet dat je niet bedenkt dat dit niet handig is? Nu gaat er dus iemand teleurgesteld zijn.

1 like

Op mijn werk is een soort van geaccepteerde zeikcultuur ontstaan, waarin het gebruikelijk lijkt te worden dat zure oude collega’s hun frustraties over bepaalde zaken lekker van zich af schrijven via de mail en daarbij steeds op ‘reply all’ klikken🙄

Dus stel, er komt een mail binnen bij iedereen van een bepaalde afdeling over studiedag X. Dat mensen dan reply all doen en iets sarcastisch/passief-agressiefs/zogenaamd grappigs schrijven, waar het venijn vanaf druipt.
‘Hoi allemaal, fijn om te merken dat er weer ontzettend meegedacht wordt over de werkdruk. Ik krijg onderhand het idee dat ik hier alleen maar goed ben als zaalvulling voor allerhande sprekers. Het zou fijn zijn als iemand ook eens nadacht over wat onze echte werkzaamheden van ons vergen momenteel en niet alleen maar met wat leuk staat op de website. Ik verwacht hierin serieuzer genomen te worden.’ En dan mensen die daarop ook weer reply all gaan reageren😑

Nou, way to go als je serieuzer genomen wil worden, hoor. Wees verdomme gewoon professioneel op je werk en kaart problemen die je ergens mee hebt aan bij de relevante personen als een volwassene. Echt #alleeninhetonderwijs

16 likes

Dat slakken mijn plantjes hebben opgegeten. Het meest geleden heeft mijn plantje met hele mooie bloemetjes :frowning:

Aangezien ik toch al bloedchagrijnig ben, heb ik net maar direct m’n belastingaanslag betaald. Maar wat raar eigenlijk dat dat gewoon een ING rekeningnummer is. Nu heb ik toch ergens het gevoel dat ik het naar een handige oplichter heb overgemaakt.

1 like

Iew. Ik dacht spa licht bruisend te kopen (lichtblauwe verpakking enz) is het kokos :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

2 likes

Alsof je Malibu Cola drinkt maar dan zonder de lekkere smaak van Cola :nauseated_face:

Whahah ja heb dat heel vaak met recepten die dan zogenaamd “gezonde snack bars” zijn enzo en overal zitten altijd dadels in. Ga weg.

1 like

Ik vind dat dus oprecht super lekker😆

4 likes

Die repen zijn zo goor en misleidend :sob: blueberry muffin my ass, echt niet te hachelen

3 likes

Oh ik vind die repen echt superchill! Ik eet ze vooral als ik even snel energie nodig heb, daarvoor zijn ze top.

3 likes

Aan mezelf. Ik ben zo’n boomer met Instagram. Ik was heel nieuwsgierig naar een ex-date wiens boek dit jaar uitkomt en nu heb ik dus weer eens per ongeluk een post geliked. Sad.

26 likes

Aan de hoeveelheid crop tops in winkels.

21 likes

Ja ik zou geneigd zijn op den duur een reply all terug te sturen met het verzoek dit te stoppen.
Ik heb zelf ook wel eens ingesteld in mijn mail dat emails van een bepaalde collega waarbij ik dan in de cc stond direct naar mn spam gingen. Echt een verrijking. die had ook de neiging dit soort stokende mails te sturen en super veel dingen ‘ter kennisgeving’. doe gewoon niet, vond het echt stressvol steeds zon mega volle inbox met non informatie

3 likes

Wij hadden vanmiddag afgesproken bij een bevriend stel. Zij zouden voor hapjes en wat drinken zorgen (doen we om en om). Toen we daar aankwamen zeiden ze, ja we hebben eigenlijk niet zoveel in huis want moeten nog boodschappen halen :zipper_mouth_face: Gelukkig had ik zelf wat drinken meegenomen.

3 likes

Wow, nou hoop dat het oplucht voor ze. En komen ze dan naar die studiedag? Lekker de zaal vullen?

2 likes

Ik kan geen bier inschenken. Het is of een kilometer schuim, of dood

7 likes

Ja, ik zat gisteren ook na te denken om iets te antwoorden in de trant van dat ik het erg jammer vind dat mensen in onze werkomgeving op deze manier met elkaar communiceren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen zin had om bij te dragen aan die hele reply all-cultuur en ik had al helemaal geen zin om persoonlijk in discussie te gaan met deze collega.
Deze collega heeft me een keer tijdens een teamvergadering onderbroken met de woorden: ‘ja, sorry, maar wie ben jij eigenlijk en wat doe je hier?’, terwijl ik toen al een jaar op deze school werkte (wel in een ander team eerst). Sindsdien zit hij in mijn hoofd in het kaartenbakje ‘niet te veel energie aan verspillen’:wink:

1 like

Dit was een fictief voorbeeld om de sfeer van die mails te schetsen, maar meestal komen de collega’s achter dit soort mails wel opdagen bij het betreffende evenement (sportdag/extra vergadering/team building enz.) en gaan dan de hele tijd lekker passief-agressief lopen doen. ‘Nou, zoals iedereen denk ik wel weet had dit van mij niet gehoeven, maargoed, nu we er toch zijn heb ik deze punten te bespreken’. En dan drie kantjes met punten, natuurlijk😝

1 like

Ja misschien is dat eens iets om tijdens een teamvergadering te bespreken. Maar snap dat als het met name een Rotte appel is je daar niet je energie aan wil verspillen. Maar zon sfeer is echt verziekend, ik herken het wel en het zoog echt m’n energie. Die mensen trekken ook meestal hun bek niet open wanneer het moet, dan krijgen ze weer een taak die ze niet willen, gaan ze zuur zitten kijken naar zeggen niks en zijn dan achteraf boos.

2 likes