Waar erger je je aan? #10

Wij hadden vanmiddag afgesproken bij een bevriend stel. Zij zouden voor hapjes en wat drinken zorgen (doen we om en om). Toen we daar aankwamen zeiden ze, ja we hebben eigenlijk niet zoveel in huis want moeten nog boodschappen halen :zipper_mouth_face: Gelukkig had ik zelf wat drinken meegenomen.

3 likes

Wow, nou hoop dat het oplucht voor ze. En komen ze dan naar die studiedag? Lekker de zaal vullen?

2 likes

Ik kan geen bier inschenken. Het is of een kilometer schuim, of dood

7 likes

Ja, ik zat gisteren ook na te denken om iets te antwoorden in de trant van dat ik het erg jammer vind dat mensen in onze werkomgeving op deze manier met elkaar communiceren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen zin had om bij te dragen aan die hele reply all-cultuur en ik had al helemaal geen zin om persoonlijk in discussie te gaan met deze collega.
Deze collega heeft me een keer tijdens een teamvergadering onderbroken met de woorden: ā€˜ja, sorry, maar wie ben jij eigenlijk en wat doe je hier?’, terwijl ik toen al een jaar op deze school werkte (wel in een ander team eerst). Sindsdien zit hij in mijn hoofd in het kaartenbakje ā€˜niet te veel energie aan verspillen’:wink:

1 like

Dit was een fictief voorbeeld om de sfeer van die mails te schetsen, maar meestal komen de collega’s achter dit soort mails wel opdagen bij het betreffende evenement (sportdag/extra vergadering/team building enz.) en gaan dan de hele tijd lekker passief-agressief lopen doen. ā€˜Nou, zoals iedereen denk ik wel weet had dit van mij niet gehoeven, maargoed, nu we er toch zijn heb ik deze punten te bespreken’. En dan drie kantjes met punten, natuurlijkšŸ˜

1 like

Ja misschien is dat eens iets om tijdens een teamvergadering te bespreken. Maar snap dat als het met name een Rotte appel is je daar niet je energie aan wil verspillen. Maar zon sfeer is echt verziekend, ik herken het wel en het zoog echt m’n energie. Die mensen trekken ook meestal hun bek niet open wanneer het moet, dan krijgen ze weer een taak die ze niet willen, gaan ze zuur zitten kijken naar zeggen niks en zijn dan achteraf boos.

2 likes

Ja, het is heel sfeerverziekend inderdaad, en dat is echt jammer. Ik had het erover met een collega/vriendin uit mijn team en we hebben ons voorgenomen om het inderdaad ter sprake te brengen in de volgende teamvergadering. Het is helaas niet ƩƩn collega die hier een handje van heeft, en het zou echt vervelend zijn als dit de norm wordt. Eerstvolgende teamvergadering is wel pas in het nieuwe schooljaar, maar dan kunnen we meteen goed beginnenšŸ˜‰ Bedankt voor het meedenken!

1 like

En op iemand direct antwoorden (niet reply all) ā€˜als je hier mee zit, is het wat om dit met een leidinggevende te bespreken? want ik merk dat dit soort berichten ook mijn motivatie voor zo’n dag negatief beĆÆnvloedt.’

moet je diegene wel voor kennen natuurlijk

2 likes

al die knetter lange verhalen bij winacties of op een weggeefhoek. Nobody cares dat de moeder van je zus van de nicht van gerda, vier keer is aangereden door een dooie cavia.

13 likes

De Markt.
Staat er een dranghek en bord moet Henk toch nog even met zijn fiets door de menigte fietsen.
En Passieve Petra waarvan je niet weet of ze in de rij staat of niet en dan haar het moet vragen, waardoor ze je geĆÆrriteerd aankijkt.

11 likes

Dat ik soms zo bewust ben van mij ademhaling en stom ga ademen.

Zit nu in de 15 min wachttijd en doe het weer :expressionless:

2 likes

Ja, idd wel goed om het toch bespreekbaar te maken, vooral omdat ik merk dat ik er blijkbaar toch gevoelig voor ben als er zo’n sfeer hangt.

1 like

Ik kan bij de Rabobank niet eens een extra betaal of spaarrekening openen? Al mijn leven lang klant bij ze.
Niet zakelijk en ook niet prive. Wat is dat voor onzin.

1 like

Het kan sinds kort niet meer door de lage rentes en de onzekerheid van de banken.
Ook nieuwe klanten kunnen maar 1 betaal en 1 spaarrekening aanmaken per pakket.

Whaa vluchttickets geboekt via ryanair maar per ongeluk nog op mn oude email waar ik niet meer bij kan. Nu heb ik geen bevestiging en tickets en ryanair zegt dat ze mn email niet kunnen veranderen?? Via de app lukt t ook niet om mn tickets in te zien ofzo

Of van die mensen die er een sinterklaasgedicht van maken :sob: ā€˜ik weet niet waar ik moet beginnen, met vertellen hoe graag ik dit wil winnen’

5 likes

Hoezo niet? Hoe snel had je de fout door?

Ik heb bij KLM eens tickets geboekt en mijn email-adres fout geschreven. Steervis ipv stervis en ik kon dat na 20 min laten veranderen bij de klantendienst. Ik had wel mijn boekingsnummer ofzo nog.
Heel triestig van Ryanair.

1 like

Kan misschien je inloggen op de site met dat oude e-mailadres?

Dit hangt in de man cave in het huis waarin ik nu wekenlang op een kat moet passen.

9 likes

Dat mijn moeder vaak net voordat ik het huis wil verlaten om ergens naar toe te gaan commentaar gaat leveren op mijn kleding/makeup/huid. :unamused: Ik heb daar op dat moment niets meer aan en geef mij alleen een rot gevoel.

10 likes