Waar erger je je aan? #10

Vroeger, in de tijden van de T9, kon mijn moeder alleen maar ‘Ja’ smsen en niets anders. Na 3x een smsje met ‘Ja’ te hebben gekregen, vroeg mijn oom of ze ook wat anders kon smsen dan ‘Ja’. Waarop mijn moeder met ‘Ja’ reageerde maar eigenlijk ‘nee’ bedoelde

22 likes

Ja fuck Deense contracten! Verplicht huur betalen voor de laatste maand, maar dan mag je er niet wonen. Ik woonde in een studio waar de verf echt niet recent was aangebracht, werd wel verwacht dat ik er na 4 maanden wonen voor zou betalen.
Bij mijn andere woning heb ik ook na een half jaar wonen alles zelf opnieuw geschilderd om de borg maar terug te krijgen.

1 like

Mijn schoonmoeder vindt één spatie tussen de woorden te weinig ruimte , dus die typt altijd zo !!! !!

Edit: dubbele spaties worden door het forum dus niet geaccepteerd, heel goed. Kostte nog wel veel moeite om zo te typen, helemaal voor niks.

14 likes

De vergeetachtigheid van mijn vriend.
Gisteren werkte hij de hele dag van thuis maar hij moest 's avonds naar zijn werk om koffers op te halen die hij vandaag nodig had. Aan zijn werk zit een grote supermarkt dus we gingen daar bbq vlees halen. De andere boodschappen had ik online besteld. Terwijl ik aan het bestellen was zeg ik “we hebben straks uit de winkel bbq vlees en bananen nodig.” Hij vraagt “heb je de andere dingen voor de bbq (groenten enzo) besteld?” dus ik nog eens “ja we moeten straks alleen vlees en bananen hebben.”.
Tijdens het avondeten gaat het er nog eens over dus ik herhaal nog eens vlees en bananen.
Goed we vertrekken, de hond is mee want we gingen aan zijn werk een wandeling doen.
We stoppen bij de supermarkt, hij stapt uit en ik zeg “je weet het vlees en bananen.” jaja zegt hij dus hij weg.
Na een 30 tal minuten staat hij aan de auto zonder boodschappen. Hij was zijn portefeuille thuis vergeten en had dus geen bankkaart mee. Ik mijn bankkaart gegeven, hij terug naar binnen.
Ik ga met de hond naar de uitgang staan wachten. Iets later komt mijn vriend buiten. Ik kijk in zijn kar en rarara wat heeft hij niet mee? Juist ja bananen… Dus ik zeg “awel waar zijn mijn bananen?” Hij reageert mega verbaasd “bananen? Hoe bananen? Moest ik bananen meebrengen? Dat wist ik niet! Dat heb je niet gezegd.” Ik zeg nee ik heb het maar 5 of 6x gezegd vandaag…
Hij beweerde dat ik het niet gezegd heb.
We vertrekken naar zijn werk (5 minuten rijden). Aan zijn werk stapt hij uit, hij wil badgen. Hij stapt terug in met de mededeling “mijn badge zit in mijn portefeuille, ik kan niet binnen.”
We zijn dan gaan wandelen met de hond daarna terug naar huis (45 minuten rijden). We komen thuis, laten de hond binnen, laden de boodschappen uit, rommelen nog even en vertrekken dan terug richting zijn werk. We zijn onze straat nog niet uit of ik vraag aan hem “je hebt nu toch je portefeuille mee e?”
Hij bekijkt mij en rijdt terug naar huis. Hij was zijn portefeuille vergeten.
Een lang bericht om maar even aan te geven hoe erg het is.
Ik weet soms gewoon niet wat ik daarmee moet doen. Als hij een afspraak heeft mij de kinesist staan er 5 alarmen (1 de dag voor de afspraak, en dan op de dag van de afspraak 1 's ochtends, 1 's middags, 1 een uur voor de afspraak en 1 een half uur voor de afspraak) en dan nog vergeet hij zijn afspraak soms.

Mijn oma doet puntjes tussen alle woorden en gooit tegenwoordig steeds vaker Engelse woorden in de mix. Soms lijkt het meer op morsecode dan op schrift :upside_down_face:

ik ben nu een huis aan het zoeken en ik word er helemaal benauwd van :cold_sweat:

1 like

Ik heb zo een lange online meeting die ik lekker vanuit de tuin wilde doen, heeft buurman allerlei vrienden in de tuin met vreselijk overheersende harde stemmen. Echt whyyyy.

1 like

Sorry, ik was in mijn eigen ergernis helemaal aan het punt van je post voorbii gegaan. Hopelijk voel je je weer een beetje ok.

Ja eksters halen nesten leeg en vermoorden andere baby vogels, niet bijzonder, wel super stom

Dit is zo herkenbaar! :tired_face: En dan beweren dat ik gek ben geworden en het echt niet heb gezegd

1 like

Oh bah, wat naar! Nu kan ik ze al helemaal niet meer uitstaan :angry: had nog gehoopt dat het misschien kansloze vogeltjes uit eigen nest waren

Ik zou hier echt helemaal gek van worden! Hoe hou je dat vol zonder hem iets aan te doen?!

1 like

Misschien een rare vraag, maar is hij hier weleens voor onderzocht? Het doet mij denken aan ADD, niet dat iedereen met ADD zo extreem vergeetachtig is, maar het is wel typerend.

3 likes

ik wilde ijskoffie maken en de ijs ook staafmixen gewoon in het glas waar ik het uit wilde drinken. ik vond het al een risico (duh) maar had geen zin om een extra iets af te wassen, hele keuken natuurlijk onder.
schoongemaakt en maar in de beker gedaan waar de staafmixer bij hoort, hele keuken WEER onder :cry:

ik gebruik altijd deze beker wtf, maar het ijs was ineens extra hard ofzo.
of het lot wilde me een lesje leren omdat ik te lui was om meteen die beker te pakken :thumbsup:

Ik vraag me wel eens af waar mijn hypothetische kind later over gaat lachen. Dat wordt waarschijnlijk iets technisch dat nog uitgevonden gaat worden.

2 likes

Haha hardop gelachen hierom. Wat kut

2 likes

Ben je al gebeld?

Ja, al best snel vanmiddag, dus dat viel mee.

1 like

Kan soms zo moeilijk wat van mij afschudden. Van x mocht wat en en vroeg weet je zeker en y vind nu achteraf van niet. En ik ben de boeman straks. Het is ook allemaal gevoelig. Ik ga kijken of nog ongedaan kan maken.

Nee hij is nog niet onderzocht. We merken wel dat zijn geheugen de laatste tijd slechter is. Hij heeft hier zelf ook last van.

@de_kluizenaar, ik heb engelengeduld. Mijn collega’s hebben dit al dikwijls gezegd (ik werk met kinderen). + ook dat ik merk en weet dat hij er zelf last van heeft en dit niet expres doet.

2 likes