Waar erger je je aan? #10

Ja zo lang je weet wat je te wachten staat valt het wel mee denk ik en de dingen spelen ook pas als je je huur opzegt.
Wat dus helaas normaal is, is dat je de laatste weken nog huur betaald maar er niet meer kan wonen, en dat je betaalt voor een nieuwe laag verf als je eruit gaat (ongeacht hoelang je er hebt gewoond en de staat van de woning als je erin gaat). Mogelijk zijn er nog andere dingen.
Overigens was mijn ervaring met cphvillage wel heel positief voor als je daar nog interesse in had!

Mijn moeder en specifiek : De whatsappgesprekken

Ik: ben je thuis?
Zij: Hi
Ik: hoi, kan ik langskomen?

Gelezen aan het typen maar niks 
dus 10 min later
Ik: ?

Zij: :heart_eyes_cat:
Ik: ?
Zij: jazeker

Voortaan bel ik wel gewoon :sweat_smile:

52 likes

Oh lijkt me zo lekker met dit weer!

1 like

Ik vind dit dus best nog wel een ergerlijk verhaal.
Ja het is knap als je besluit je levensstijl te veranderen maar ik vind het nog steeds een hele egoistische levensstijl. Je reist de hele wereld rond voor jezelf. Je werkt als marketeer dus je probeert mensen spullen aan te smeren. Ik weet niet wat voor spullen of diensten dat zijn want dat staat er niet bij. En dan neem je wel de goedkoopste vluchten e.d. maar verder voeg je toch weinig toe aan de wereld?
Prima dat je het anders doet dan leeftijdsgenoten en een ander perspectief biedt. Maar verder
 waarom veranderen we pas onze levensstijl als we ‘armoede in Afrika’ gezien hebben
 :cry: Maar ik ben ook wel zuur nu.
https://www.ad.nl/geld/lotte-25-ging-van-materialist-naar-minimalist-leef-vanuit-handbagage-van-nog-geen-tien-kilo~a8e703c5/

10 likes

Ik vind dit wel leuk om te lezen. Ik heb dezelfde aandoening als deze vrouw en kom niet vaak mensen tegen die dan echt ook zo in het leven staan van ‘fuck it, gewoon doen’. Maar ik ben wel een beetje digital nomad-moe. Ik dacht dat het uitlichten van die ‘levensstijl’ in de media al op zijn retour was.

1 like

Ja die houding is idd heel tof! Fijn dat jij dat even aanstipt! Want dat stukje over haar ziekte had ik een beetje overheen gelezen merk ik nu. Ik postte dit ook om de mening van anderen erover te horen want ik ben vaak té kritisch en dat is ook onnodig. Dus dank voor jouw visie. Misschien dat dit stuk voor AD lezers nog wel aansprekend is en het ook anderen kan inspireren om minder materialistisch te worden of iets te doen wat ze heel graag willen i.p.v. het standaard pad bewandelen.

Iedereen zoekt of vindt weer wat anders in een tekst. Maar haar veranderde wereldbeeld rijmt niet helemaal met haar nieuwe levensstijl. Of misschien belegt ze wel groen, we weten het niet. Anderzijds de vraag: wanneer doe je het wel goed op het gebied van duurzaamheid / wereld verbeteren? En dat is ook weer voor iedereen anders.

2 likes

Ik heb een contactgrill in bruikleen om te kijken of ik dezelfde wil maar de helft van de tijd knalt de stroom eruit als ik hem hem heb gebruikt. Als hij dit niet deed had ik hem zo gekocht.

1 like

Mijn internet verslaving. Had allang kunnen slapen maar zit stomme filmpjes en memes te kijken

5 likes

Zo zie ik het ook hoor. Ik hoor steeds vaker kritiek op dat “digital nomad” leven. Vaak zijn het mensen die iets doen in de social media wereld, dan denk ik al
 oke lekker diep :roll_eyes: en dan gaan ze dus ergens wonen waar het voor hen heel goedkoop is. Plaatsen zoals Mexico, Costa Rica, Bali, waar ook gewoon veel armoede is. Maar er komen steeds meer digital nomads waardoor de huur/huizen prijzen op die plekken voor de locals omhoog gaan. En zij voegen niks toe aan het land want ze krijgen opdrachten vanuit Nederland en worden vanuit Nederland betaald. Ik vind het heel krom.

Ik vind dit een goed kritisch artikel: Digital Nomads Are Not the Future | by Paris Marx | Medium

Gaat ook over de impact op de locals en over het privilege die deze mensen hebben.

26 likes

Wilde lekker een serie kijken voor het slapen. Is het een musicalaflevering

2 likes

Ik heb er een van de Action, best prima (wist tot net niet eens dat het een contactgrill heet).

Zijn er meerdere apparaten in het stopcontact dan, gek dat de stroom ermee kapt

Hele dag de deur van m’n slaapkamer dichtgelaten zodat er geen mug in kon. Hoor ik ineens toch een mug voorbij zoemen?? Hoe dan :sob: En daarbij slaap ik nu dus ook in een iets te warme kamer :sob:

Aan dat ik niet kan slapen doordat mn vriend naast me ligt te snurken. Heb hem al meerdere porren en trappen gegeven, maar helpt niks. Heb ook geen oordoppen bik de hand en doordat we in een vakantiehuisje zitten, ook geen bank waar ik kan gaan liggen :weary:

1 like

Dat omdraaien doe ik idd ook steeds, maar mag ook niet helpen. Die van die deken doe ik thuis altijd, maar we hebben hier 2 aparte dekens. Ik ga zo denk ik hard geluid maken ofzo, haha

Heb je geen wattenschijfjes bij je toevallig? Dan pluk je daar wat watjes uit en stop je dat in je oren :sob:

1 like

Nee dat was juist het rare, had alleen dat ding aan. Deed het ook gewoon, hoorde niks geks, maar opeens deed de koelkast het niet meer. En blijkbaar de inductie en licht ook niet.

Altijd moet de man van de koffiewinkel een opmerking maken over dat ik nog een mondkapje draag (‘mondkapje hoeft niet meer hù!’ ‘Moet jij dat mondkapje verplicht op?’) Hoezo moet ik mezelf daarvoor verantwoorden? Ben geneigd voortaan ergens anders koffie te kopen :angry:

8 likes

Oooooh ik haat dit lelijke petje ook

Mannen.

6 likes