Waar erger je je aan? #12

Love de naam Karel. Niets mis mee.

18 likes

Ik vind namen als Kees en Karel juist wel lekker realistisch. Leuker dan zo’n naam waarbij ouders lijken te vergeten dat hun baby ooit uitgroeit tot een volwassene en dat die liever geen schattige babynaam op officiële documenten wil hebben.

Edit: Ik erger me dus ook aan verkleiningen van namen. Dan staat er Lotje in je paspoort. Waarom niet gewoon Lot(te)?

En extra ergernis: dat er aan vrouwen een verkleinwoord van een mannennaam wordt gegeven en hoe normaal dat vooral vroeger was. Alsof een vrouw geen volle naam verdient

10 likes

Ik zag gisteren een jongetje van een jaar of 3 met de naam Adrie😬

2 likes

A3

6 likes

Ik erger me aan al die online advertentie accounts die geld lenen aansporen. Er zijn zelfs adds voor jongeren die rond gaan. Ziek

3 likes

Haha ben ik het mee eens hoor. Ik vind sommige namen echt babynamen maar een naam heb je je hele leven (meestal). Alleen moest ik even wennen aan Karel haha.

2 likes

Moet mezelf nu inhouden niet spontaan een baby te maken en hem Karel te noemen. Love it.

2 likes

Precies om dit vind ik het ook vreemd dat dat namentopic ‘babynameninspiratie’ heet, wat is de meerwaarde van er ‘baby’ voor te zetten

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Waar erger je je aan? #12 (Deel 6).