Daar ben ik het mee eens hoor, over het algemeen is naar je werk fietsen beter dan elektrisch fietsen wat weer beter is dan met de auto en beweging is gewoon goed voor je. Als je enige beweging fietsen naar je werk is dan ben ik het er mee eens dat niet-elektrisch fietsen een betere keuz is voor je hart/etc. De nadruk die het artikel in een argument legt op calorieen vind ik een onnodig verschijnsel van dieet cultuur. Er staat ook in dat je met een elektriche fiets een groter risico hebt op het aankomen in gewicht, alsof dat Heel Erg is. Daarnaast is een elektrische fiets geen brommer ofzo, je moet nog steeds zelf trappen en een beetje je best doen. In mijn ervaring is een ebike ook nog eens best zwaar maar dat zal mijn eigen middelmatige ebike wel zijn lol
Dit gaat eigenlijk niet meer over ebikes maar eerder mijn ergernis met dieet cultuur en dat het gewoon nog steeds van alle kanten naar je toe gegooid wordt dat je niet mag aankomen!!! en dat je calorieen moet verbranden!!! Het is eigenlijk ook maar een klein deel van het artikel haha nu ik het nog eens doorlees.
Anyway ik ben ook van mening dat mensen hun eigen vorm van beweging mogen uitkiezen en dat je zelf de afweging mag maken of je met een gewone fiets naar je werk gaat of dat je met een ebike gaat en een wandeling doet savonds oid. Al zie ik ook wel in dat er genoeg mensen zijn die die wandeling niet maken en alleen met de ebike overal heen gaan en dat is lekker hun eigen verantwoordelijkheid.