Ga ik proberen, dank je!
Ik had zooooveel zin in m’n date vanavond maar ik kan er niet komen door de NS stakingen
Ughhhhh.
Verhuis ergernissen:
Instanties waar je je adres wijzigt, alsnog post naar oude adres sturen.
Bedrijven die langskomen voor een offerte en vervolgens niks opsturen/laten horen. Zelfs nabellen heeft geen zin. Komt eraan, ondertussen bijna 5 weken verder. Zonde van onze en hun tijd.
Vraag me af of aan de zomer tijd ligt, juli en augustus of altijd zo is.
Nu al 6 bedrijven gehad die dit doen.
Taco’s eten en dat je dan super je best hebt gedaan op het vullen van je taco en na één hap heel dat ding in 34252 stukjes op je bord uit elkaar valt.
Edit: als 'ie al niet bij het vullen doormidden is gebroken
Probeer Mexicaanse taco’s!
Ik neem om deze reden vaak taco tubs van Santa Maria. Zijn een soort bakjes van tacoschelp. Wel relatief heel duur, maar eet veel makkelijker
Ze hebben het enorm druk, dus ik vermoed haast dat ze een afweging wat betreft de investering die zij moeten doen tov wat het hen oplevert.
Dat ze druk hebben snap ik maar laat mensen dan niet langskomen.Of zeggen dat ze wel tijd hebben. Of laat gewoon weten, dit wordt het niet.
We zijn een huis aan het renoveren, dus gaat ook om best wat geld en werk.
die drukte is ondertussen al terug in dalende lijn, de prijsverhogingen zijn echt te extreem geworden
wij krijgen al sinds het begin van corona minstens ieder kwartaal mails van fabrikanten met stijgingen, in het begin was dat nog 3%, ondertussen zit het vaak al bijna aan 10%
als ik nu terug ga kijken zijn veel materialen en afgewerkte meubels ed al makkelijk 25-30% duurder geworden op twee jaar tijd
ik denk dat @Lichtknopje haar probleem vooral is dat deze mensen vaak niet graag bureau werk doen, en iemand daarvoor aannemen is altijd zeer duur
Echt intens. Wij hebben afgelopen weekend houten binnendeuren besteld en die waren vorig jaar nog €175 per stuk. En nu… €395 .
Katten die in de tuin komen. Dat hij regelmatig hier in de tuin schijt, oké. Maar nu heeft hij ook met zijn harige vieze lijf over mijn bank gelopen waar ook mijn kussentjes en dekentjes liggen en ik regelmatig op slaap.
Schattig bewijs.
ja het is echt dramatisch, we zijn bezig met het heronderhandelen voor een klant waar het allemaal lang duurt door omstandigheden en ik vrees dat we uiteindelijk nog eens 35% boven bestaande offertes gaan krijgen terwijl het al tegen budget zat
een fabrikant kranen waar we veel mee werken is zelf al 55% gestegen sinds 2020, echt te zot voor woorden
Dat ik geen bhv cursus kan volgen omdat ik tussendoor moet kolven en dan te veel stof mis.
Het bureauwerk idd. Offerte is tijdens het bezoek bijna helemaal gemaakt, zou bij wijze van spreke alleen nog verstuurd moeten worden en totaal prijs.
En loze belofte, volgende week krijg je de offerte. En vervolgens hoor je niks meer.
Wel raar dat ze vaak dezelfde week wel kunnen komen kijken.
We hebben 1 offerte gehad voor ramen vervangen en die was bijvoorbeeld 2 weken geldig was ivm de stijgende prijzen.
Maar voor bijvoorbeeld elektra vernieuwen heb je geen hout etc nodig.
Heb zelf ook offertes moeten maken en 2 weken was bij ons de max.
Schrik wel van de prijsstijgingen die jij noemt. Alles is inderdaad duur. Uitbouwen laten we daarom maar zitten en komt over paar jaar wel.
ja maar het probleem is ook wel vaak dat het voor zulke werken eigenlijk moeilijk is om in te schatten hoeveel iets zal kosten. Wij werken volledige dossiers uit met gedetailleerde plannen, beschrijving, meetstaat, details, twee bezoeken voorafgaand en besprekingen en dan nog doen ze er wel enkele weken over omdat het altijd een beetje gokken gaat zijn hoelang je ergens mee bezig gaat zijn, onverwachte problemen nog buiten beschouwing gelaten.
Een aannemer die direct ter plekke kan zeggen hoeveel iets gaat kosten zou ik daarom ook niet direct vertrouwen, die zijn gewoon in de wilde weg aan het gokken op basis van hun ervaringen met vorige werken.
Ondertussen is het probleem dus wel dat alles gewoon stijgt, in het begin van corona was het inderdaad fel afhankelijk van het materiaal (hout werd bijvoorbeeld heel duur omdat amerikanen het opkochten, staal omdat het niet in europa geraakte). Maar ondertussen is het puur inflatie, hier in belgië tikken we augustus zelfs af op 10% dus op een paar maanden tikt dat ook al zwaar aan.
Ik wens je in ieder geval veel succes met je werken en offertes, ik kan me voorstellen dat het echt moeilijk is om hier in te oriënteren als leek
De toegangscode van mijn vriend die we gebruiken voor de tv pc en andere apparaten scheelt 1 cijfer met mijn eigen pincode en mijn brein kan dat gewoon niet aan blijkbaar. Elke keer als ik mijn pincode in moet voeren gaat het minimaal 1 keer mis en vandaag heb ik m’n pin geblokkeerd kan me mijn eigen pin ook totaal niet meer herinneren, ik heb maar een brief met code aangevraagd
Dankje, we krijgen nu ook meer via via adressen die goede ervaring met een bedrijf hadden.
We letten ook goed op dat we niet bedonderd worden.
Veel doen we (man en mijn vader vooral haha)ook zelf.
Maar bijv meterkast vervangen niet. Maar dat heeft gelukkig geen haast.
Het is echt de omgekeerde wereld omdat ik fucking snel ben op mijn elektrische fiets maar ik erger me echt dood aan mensen die naast elkaar fietsen en mensen die midden op het fietspad fietsen
Ik kan gewoon nooit de volle snelheid van mijn fiets benutten omdat ik er niet langs kan.
Klinkt alsof je een gevaar op de weg bent
(Vind eigenlijk dat je niks op het fietspad te zoeken hebt als je tegen de 25km p/u aan zit en vindt dat iedereen daar rekening mee moet houden)