Waar erger je je aan? #13

Ja want mensen die midden op de weg fietsen doen niets verkeerd idd

Ik erger me ook aan mensen die twee aan twee fietsen en voor niemand uitwijken. Alsof het fietspad alleen van hen is.

7 likes

Ligt eraan wat midden op het fietspad is. In de basis kan jij er prima omheen als je op normaal tempo fietst en de persoon voor jou in het midden fietst. Net zoals je prima met zijn twee naast elkaar mag fietsen. Ik maak het nooit mee dat mensen niet achter elkaar gaan rijden als je even belt én als je niet achterlijk hard aan komt fietsen heb dus geen last van de tijd die het hen kost om achter elkaar aan te gaan fietsen.

6 likes

Haha dan kom je nooit scholieren tegen zeker. Of koppels op leeftijd, dat zijn de ergsten

9 likes

Ik kom die prima tegen. Ik heb alleen geen elektrische fiets en fiets niet alsof ik iemands leven moet gaan redden, dus ik hoef daar niet met topsnelheid omheen en volgens mij scheelt dat veel frustratie.

20 likes

Klopt maar een wielrenfiets is smal en mijn fiets is heel breed

Ja sorry ik kan ook nooit de volle snelheid van mijn auto benutten

66 likes

Oh ik had over elektrisch heen gelezen, mijn ergernis staat daar los van. Denk dat ik overigens ook wel aan de 20 km p/u kom met mijn stadsfiets (niet elektrisch)

2 likes

Jammer hè

1 like

loop je nu weer users te dissen als mod :rage:

4 likes

!!moderator speaking!!

Ik zou echt niet weten waarom ik een gevaar op de weg zou zijn omdat ik sneller fiets.
Sterker nog, ik denk dat als iedereen wat sneller zou fietsen, niet zwalkt, niet op zijn telefoon kijkt en in je eentje fietst en rechts blijft (op een roltrap is het ook irritant als er mensen naast elkaar staan of in het midden) dat dat een hoop minder ongelukken veroorzaakt dan mensen die snel fietsen.

3 likes

Er zijn ook mensen die graag samen een rondje willen fietsen laat hun lekker.

13 likes

Dit bevestigt mijn theorie dat een groot deel van de mensen op een elektrische fiets niet doorheeft hoe kut ze zijn in het verkeer :joy:

99 likes

Meestromen met het verkeer is zo’n beetje regel 1 voor de veiligheid, als jij 1,5 keer zo hard rijdt dan 95% van de rest van het verkeer ben je natuurlijk gevaarlijk op de weg. Ga lekker scheuren op plekken waar je de rest van het verkeer er niet mee in gevaar brengt, op drukke plekken pas je je maar aan

35 likes

Dat is dus precies het probleem. Iedereen met enig verkeersinzicht weet dat grote snelheidsverschillen gevaarlijk zijn. Als je je daar dan nog van bewust bent a la, maar als je het niet eens door hebt.

Verder moet ik vooral lachen. Dat je werkelijk vindt dat de rest harder moet gaat fietsen, nooit mag zwalken en niet met zijn twee naast elkaar mag fietsen (allemaal gewoon toegestaan he) zodat jij er met je luiemansfiets op topsnelheid langs kan😂

41 likes

Een Monster op de weg

10 likes

Een elektrische fiets is ter ondersteuning van de fietser. Als je zo nodig hard wil gaan rijden moet je maar een scooter nemen.

1 like

Ik vind het wel grappig als wielrenners iets zeggen over elektrische fietsers

4 likes

Aiiiii wat een jaloezie hier

4 likes

Daarom zijn al die Felyx en Check scooters in de binnenstad ook zo kut, voel me als fietser volledig overgeleverd aan die zoevende scooters overal om me heen. En volgens mij gaat een elektrische fiets praktisch even hard als de meeste mensen op zo’n scooter.

Ben een paar dagen terug serieus afgestapt omdat ik dacht fuck it liever te laat dan dood.

6 likes