Waar erger je je aan? #13

Ik ken een stel dat ongeveer elk jaar dat ik ze ken (nu zes) met veel bombarie aankondigt na x (vakantie, bruiloft, wat dan ook) veganistisch te gaan eten en het dan niet gaan doen. Ik snap niet hoe moeilijk het is. Nu zijn ze 80/20 vegan maar zo knap vind ik dat ook weer niet, de meeste vegetariërs eten ook zo zonder moeite. Maar zij eten dan weer wel vlees en vis.
Ik eet zonder dat ik het echt doorhad al anderhalf jaar geen vlees meer. De meeste mensen weten het ook niet eens. Zo moeilijk is het echt niet. Ik weet wel dat hun omgeving heel erg vleesgericht is maar als je het echt wil…
Ze wilden ook veganistische catering op hun bruiloft en omdat ze opmerkingen kregen van familie hebben ze dat niet gedaan.

Zeg er dan gewoon niets over of dat je minder vlees wilt eten maar dit elke keer zo zeggen en niet uitvoeren is ook een beetje zwak.

2 likes

Liever 80% van de tijd vegan eten dan 100% van de tijd vlees, toch? Ik vind mensen die steeds met veel bombarie aankondigen iets te gaan doen en het vervolgens niet doen ook een beetje sneu. Maar zou er in dit geval niet echt wakker van gaan liggen.

9 likes

Ik lig er niet wakker van, maar het is een lichte irritatie. Het is zeker beter dat ze dit zo doen! Maar dit doen ze dus elk jaar een paar maanden en eten dan gewoon weer 100% vlees, dat was ik vergeten er bij te vermelden. Ik vind het gewoon een beetje zwak dat je je zo laat beïnvloeden door je omgeving, of ja dat is denk ik de reden dat ze het niet volhouden.

Ik vind het ook heftig om van 100% vlees naar 0% dierlijke producten te gaan, lijkt me inderdaad niet vol te houden tenzij je het om medische redenen doet. Dus waarom ze niet gewoon eerst minderen, dan vega en dan vegan snap ik ook niet. Ipv al zes jaar roepen dat je vegan wordt.

2 likes

Mijn man die consequent wel de pannen afwast, maar niet de bijbehorende deksels. Die zet hij in de (lege) vaatwasser. Dus dan sta je ‘s avonds weer met pannen zonder deksels. Echt de logica.

1 like

Alle huisartsen (tenminste, de praktijken die wat laten weten) vinden dat ik te ver weg woon om me bij hen in te schrijven, zelfs die op 1 minuut lopen zit. Ja sorry maar wat moet ik dan? :smiling_face_with_tear: Nu heb ik er eentje in een andere woonplaats en dat vinden ze blijkbaar wel allemaal oke. Dus ik de zorgverzekering gebeld en die wist er eentje die officieel ook te ver weg is, maar wel gewoon in dezelfde stad als waar ik woon. Dus ik ingeschreven. Verder niks gehoord van dat ik daar patiënt mag zijn (net als heel veel andere praktijken die nu wel allemaal gegevens van me hebben maar me gewoon negeren ofzo?), alleen een foldertje gehad met hun adres en telefoonnummer wat gewoon op internet staat. Dus ik wil ze bellen met de vraag of dat dan betekent dat ik ben ingeschreven en of zij de overdracht van mijn medisch dossier regelen of dat ik daar zelf wat voor moet doen. Ze zijn dus gewoon niet bereikbaar tenzij het om spoedgevallen gaat? Snap dat ze het druk hebben hoor, maar ik vind het allemaal maar heel erg onhandig

Ik zie nu dat ik een account bij ze kan aanmaken en dat je dan online een vraag kan stellen. Krijg ik geen bevestigingsmail waardoor ik dat account niet in kan. Nu staat er dat je het dan of opnieuw moet proberen of de praktijk moet bellen. Maar als ik het opnieuw probeer staat er dat ik al een account heb met mijn mailadres (terwijl ik dus niet kan inloggen) en bellen mag alleen voor spoed, dus ik zit nu in een soort onmogelijke loop en heb dus geen idee of ik nu een huisarts heb dus beter ga ik niet half dood ineens ofzo

1 like

Ja ik begrijp toch ook wel dat het rot is als iemand ziek is, maar ik mag toch ook zeiken om vroeg opstaan terwijl dat niet nodig was. :roll_eyes:

En ik weet helemaal niet waarom de les niet door gaat. Het is via onefit dus het zou ook gewoon een fout in het rooster kunnen zijn l.

Hahah ik heb dan helemaal niks aan m’n dag. Ik moet dan de dag verpieterd rondstrompelen.

7 likes

Vond dit ook zo irritant, volle support naar de stakers maar kan de NS zelf niet even bedenken wat ze wel of niet kunnen doen tijdens de staking? Was in het buitenland voor congres, onze nachttrein al gecanceld dus zaterdag een uur op het lokale trein kantoor doorgebracht om iets anders te regelen. Zij hadden ook bijna geen informatie maar dinsdag zou echt nog een trein gaan. Werd die maandag eind vd dag ook gecanceld?? Toen maar een auto gehuurd maar man man wat een gezeik

2 likes

De buren hebben schilders ingehuurd voor hun huis. Die schilderen nu op een steiger hun voorgevel. Ik heb ons badkamerraam eigenlijk altijd open, maar nu hangt er een sigarettenlucht in de badkamer :unamused: smerig

2 likes

Ik kreeg een mail over afschrijving van bijna mijn gehele eigen risico. Maar ik heb enkel een telefonische afspraak gehad en medicatie.

Blijkt dat dat telefoontje me 300 euro heeft gekost. En het was enkel een telefoontje of ik bijwerkingen ervaarde van mn medicatie. Dat niet het geval is.

2 likes

Arrgghh ja bij onefit zo vaak dat je de enige bent of met weinig voor een training en dan de les heel kort van tevoren wordt gecanceld (en ook altijd bij dezelfde gyms)

Is echt niet omdat de trainer precies dan toevallig ziek is ofzo

3 likes

Huh ik zou dan toch even contact opnemen met het ziekenhuis of je zorgverzekeraar, klinkt alsof er misschien een verkeerd dbc geopend is.

4 likes

Nou ik zou niet weten welk tijdstip, want alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb mag dus niet. Kan inmiddels in die portal en daar staat alleen maar ‘buiten gebruik wegens vakantie, bel praktijk’ wat niet mag. Vind het gewoon irritant. Wist een half jaar vooraf (januari) dat ik ging verhuizen en dat het lastig is een andere huisarts te vinden en ben toen al gaan informeren. En nu is het augustus en weet ik nog steeds niet of ik er nu onderhand eentje heb die niet moeilijk doet dat ik niet in de behandelkamer woon

1 like

Ja ik heb er ooit een gehad waar je voor dat soort dingen alleen in de ochtend kon bellen en dat gaven ze ook gewoon aan. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar deze huisarts geeft op de website geen informatie en ook op het bandje niet, dus ik heb nu gewoon geen idee

1 like

Jep… ga t morgenvroeg nog een keer proberen, misschien verschilt t nog per dag hoop ik dan

4 likes

Ik had laatst ook een rekening van een telefoontje met de cardioloog. Ruim 200€ voor 2 minuten bellen wat eigenlijk ook nog overbodig was :sob:

2 likes

De haat op Duolingo altijd. En dan vooral dat het vaak komt van mensen die heel veel uur per week aan het leren van een taal besteden, of juist precies 0 uur :roll_eyes:

3 likes

Dit rietje dat ik bij de grote gele M kreeg. Hoe moet ik hier mee drinken joh?

7 likes

Claimerige mannen die je hebt afgewezen, ook vriendschappelijk hebt afgewezen en je dan toch nog gaan volgen op instagram 🫢

3 likes

dat is RoMaNtIsCh

7 likes