Oh jazeker is het dialect haha mijn ouders zeggen t volgens mij ook
Dit vind ik inderdaad niet raar klinken. Maar āknapā is in deze context niet perse je mooiste jas, maar de meest degelijke jas. Zonder gaten in ieder geval
Beetje netjes bij lopen.
Ik kan bij het woord knap alleen maar aan Janneke Jelies denken van Een huis vol. Het hele huis weer knap voor der mannetje!
helemaal hyped voor gratis lunch op de uni, waren er maar 2!!! van de 40 broodjes vega
![]()
bijna! brie met honing <3
Maar is dat altijd zo? Ik lees dit dus tegenwoordig vaak bij influencers en de Linda enzo en ik kan me echt niet voorstellen dat ze in die context ādegelijk/netjesā bedoelen. Volgens mij gebruiken ze het gewoon als synoniem voor mooi maar dat Ćs het dus niet. Echt ergerniswekkend
Zoals ik het heb meegekregen en zoals het bij ons gebruikt werd wel.
Jij kan dieprode trui met roze stippen wel je mooiste trui vinden.
Maar dat was niet wat mijn moeder bedoelde met ātrek je wel iets knaps aan!ā
Ook iets van. Gepast voor de gelegenheid zoiets?
En als je twee jassen heb, dan is de nette jas je knappe jas.
Maar taal verander mettertijd.
Dat de scholen weer zijn begonnen en t weer zo tyfus druk is in de trein.
Nee die andere mensen jatten gewoon onze dialect woorden, oprotten ![]()
Nog ff en ze zeggen ook de hele dag door ja denk ![]()
Noh, dat ken niet hoor.
We hebben het niet aan onze geefklier
Hahaha wat een heerlijke uitspraak
ben inmiddels wel benieuwd of zeikschrift zelf nog op de ophef gaat reageren haha
Welke ophef? ![]()
Misschien is ze bezig met een brief waarin ze haar ideeƫn scherper vormgeeft, maar is sufferd d nog bezig met de grammatica verbeteren?
Nee flauw. Ik ben ook erg benieuwd, maar verwacht wel een reactie ja!
Vraag me af wat ze zou kunnen reageren. Wat moet ze erover zeggen dat half NL haar en haar partner afzeikt. āJa jullie hebben gelijk, we zijn inderdaad heel kutā? Of: āNee we zijn eigenlijk echt heel leuk hoor in het echtā? Kan niks bedenken waar je iets mee bereikt verder
ja over dat relatieartikel in Vrij Nederland haha waar het hier goed over losging
Potver! Weer wat gemist. ik ga op zoek
Ja groot gelijk heeft ze, het is niet echt inhoudelijke kritiek waar je met een zinnig tegenargument op kan reageren ofzo
Pff lekker motiverend
Als ik ooit krachttraining doe heb ik het meestal na max 45 min wel gezien haha maar dan voel ik me dus wel een beetje opgelaten dat ik alweer weg ga. Als een trainer dan zoiets tegen mij zou zeggen zou ik me zo betrapt voelen.
Maarja elke minuut getraind ipv op de bank gezeten is goed bezig vind ik
Hahahaha mensen zijn zo kut