Waar erger je je aan? #13

Daar staan wij dan anders in. Maar ik vind het overbodig om naast het noemen van de namen ook nog bij iedere na te moeten vragen of ze zij/hij/zij (meervoud)/die etc. gebruiken. En als ik iets verkeerd doe, bijv. iemands naam verkeerd uitspreek of onjuiste pronomen gebruik dan bied ik altijd mijn excuses aan. Daarnaast is vaak bij de intake of overdracht al bekend hoe en wat en heb je die informatie tot je beschikking.

Het komt behoorlijk veel voor dat men niet meer weet wat voornaamwoorden, lidwoorden etc zijn.

1 like

Fijn hè, die positie om zoiets overbodig te vinden. Heerlijk rustig.

12 likes

Pff jaa echt de stress die ik ervaar als witte cis vrouw nu ik ineens rekening moet houden met gevoelens van andere mensen.
Helemaal andere woorden gebruiken om mensen niet te kwetsen.

12 likes

Een paar dagen geleden had iemand een story geplaatst maar die kan ik niet hier zomaar plaatsen.

Maar dat was iemand met een zeer vervelende progressieve ziekte die meestal op bed ligt en dus in enkele zinnen frustraties uitte m.b.t die ziekte. Veel pijn en ongemakken die dagelijks voorkwamen

En daaronder dus nog een opsomming gaf van privileges m.b.t huidskleur etc. en dat andere het slechter hebben. En toen had ik echt zoiets van ‘je hebt recht tot klagen, waarom moet het nog zo worden ingekleed?’

Zeg maar niks meer

4 likes

Deze dag lijkt er wel een tampon klem te zitten in retrograde.

15 likes

Ook dat mensen dan moeilijk gaan doen met post laten verwijderen en een nieuwe naam en dan gewoon 0 moeite doen om niet herkend te worden? Waarom @Alicent

7 likes

Maar iedereen die kan praten gebruikt ze, dus iedereen kan ze ook verkeerd gebruiken. Tenzij mensen bereid zijn de bare minimum te doen…

1 like

Heel simpel: iets met trauma + Corona en zodoende moeten wachten op hulp en dan de boel niet onder controle kunnen krijgen. En dat uit zich in dingen willen verwijderen :wink: Maar goed, ik ben in ieder geval transparanter dan hoe Mark en co dingen afhandelen.

2 likes

Ik ben echt oprecht verbaasd dat iemand die in het verleden zelf heeft ondervonden hoe moeilijk het kan zijn om als ‘anders’ gezien te worden zo weinig inlevingsvermogen en compassie heeft voor anderen in een soortgelijke situatie (van ‘anders’ of outsider, ongewild uiteraard).

10 likes

Ik vergeet steeds dat jij niet @Schaakmat bent

1 like

Wie is dit dan

1 like

Ik vind het prima dat je mij daar op wijst want ik heb op dit moment veel problemen die aangepakt moeten worden. Ik volg op dit moment ook therapie en misschien zit daar ook wel een frustratie in relatie tot het verleden waardoor ik bepaalde dingen minder of niet meer kan opbrengen. Of ben ik op basis van hoe ik in het leven sta en dan niet zozeer mijn vakkennis ongeschikt voor mijn beroep en komt dat meer aan de oppervlakte drijven sinds ik het met een kwakkelendere gezondheid moet doen en enkele jaren doe.

Paranimf @Whistle maar geen gevalletje out en proud.

2 likes

Shit, ik heb door dit forum weer gtst opgepakt. na 4 jaar zoiets. Niet slim, ik ben daar veelste emo voor.

3 likes

Ik probeer grappig te zijn maar faal daar hard in. Ik denk dat het verstandig is als ik voorlopig nog even uitlog, vooral ook omdat ik frustraties heb en een dermate laag zelfbeeld heb ontwikkeld dat ik niks meer kan incasseren. Jullie hebben mij terecht gewezen op mijn tekortkomingen en dat ik daar hard aan moet werken. Misschien is dit juist een goede spiegel geweest.

En dat ik ook eens moet kappen met domme grapjes maken en mijzelf eens verder moet ontwikkelen als persoon.

10 likes

Ik zou pronouns sowieso wel handig vinden, ik heb al vaker een Robin de Vries of een Henny de Vries moeten mailen die ik niet ken en dan is het af en toe gewoon gokken of je voor de heer of voor mevrouw moet gaan in de aanhef.

3 likes

Gewoon geen meneer of mevrouw zeggen, dan heb je het probleem niet

6 likes

hoewel ik pronouns wel gebruik ook op sociale platforms vind ik tegelijkertijd dat het juist zo’n nadruk legt op geslacht. Ik ben eigenlijk er nog niet zo over uit wat ik ervan vind.

12 likes

Wil je het n-woord weghalen want je zegt het nu zelf ook, en het kan nogal aanstootgevend zijn om te lezen

6 likes

Maar hoe doe je dan een formele aanhef? Het zijn geen collega’s maar bijv. klanten waar ik dan naar mail.

1 like