Waar erger je je aan? #13

Ik kom binnen in de sportschool en het is er echt fucking heet?? Dus ik zeg is de airco kapot? Ohh vergeten aan te zetten :skull:

7 likes

Hoe kan je dat nou vergeten

1 like

M’n kat heeft wéér op de bank geplast. Het stinkt zo erg :frowning:

1 like

Juist vastleggen hoe je omgaat met inflatie lijkt me cruciaal als je in tijden van extreme inflatie onderhandelt over salaris.

6 likes

Ik erger me aan mezelf: ik ben ziek naar huis gegaan en nu voel ik me schuldig en licht gestrest omdat ik hierdoor een beetje achterloop met m’n werkzaamheden. Waarom kan ik niet gewoon het ziek zijn ownen en er lekker in zwelgen?!

3 likes

Nou Shaaar, een bod van 14 euro per uur, hoe kan je dat nou afwijzen? Doe het voor de reizigers!!1!

5 likes

Haha het is echt goed dat ik er niet werk want ik denk dat de reizigers me geen drol zouden kunnen schelen als ik al jaren voor <14 euro aan het werk was geweest.

6 likes

Nou maar echt. De stakingen vallen precies op de dagen dat ik ga vliegen en nog met de trein naar huis moet :ok_hand:

1 like

Dat zeggen dat niks meer gaat rijden is toch ook gewoon powerplay van de NS. De vorige bleven andere trajecten ook gewoon rijden (behalve bij staking van midden NL). Mijn eigenbelang is ook gewoon dat ze gaan rijden maar snap ook dat de vakbonden nu niet zo maar zeggen joe prima we stoppen met staken. Denk alleen wel dat de gemiddelde reiziger ook gewoon denkt joh er is toch een aanbod gedaan, waarom dan nog staken?

8 likes

Ja nu je t zegt lijkt dat wel weer druk vanuit de NS richting de vakbonden. En dan onder t mom van dat het te druk wordt en niet veilig zou zijn.

@tessel Je doet nou net alsof ik zeg dat 14 veel is en ze daarmee akkoord moeten gaan voor de reizigers terwijl dat totaal niet is wat ik zeg. Het was volgens mij gewoon een van de eisen, dat is geboden, dan is dat toch goed?
Het is voor de reizigers nou eenmaal kut, de meeste gaan niet een rondje treinen voor de lol. En ja dat de werknemers slechte werkomstandigheden/weinig loon krijgen is ook kut, maar dat zijn twee aparte problemen. Daarnaast vraag ik me ook echt af of je wel beseft hoeveel mensen werken voor een stuk minder dan dat werken, je doet net alsof t bizar weinig is.

1 like

Het is ook bizar weinig en iedereen die minder verdient zou moeten staken wat mij betreft. Leg dit hele land maar plat tot we allemaal een leefbaar loon krijgen

26 likes

Ik denk vooral lekker staken. Ik vind het wel raar dat de universiteit zegt zorg maar dat je gewoon op tijd aanwezig bent en ga op tijd weg. Ja oké ik ga wel 24 uur eerder. Nee ik heb gelukkig iemand die er werkt en met de auto gaat, maar voor mensen die dat niet hebben is het ruk. Ik had wel verwacht dat de universiteit iets coulanter zou zijn.

3 likes

Ja dat zou fijn zijn, maar helaas gebeurt dat niet.

@11PM Ik ging er eigenlijk van uit dat die wel meer verdienen, vanwege die verantwoordelijkheid. Helaas onterecht blijkt nu.

2 likes

Kom ik nu mooi even klagen over irritant ik fietsen in de trein in het spitsuur vind.
9 plaatsen bezet door 2 fietsen en niemand die daar dan fatsoenlijk kan staan dr naast.
En diegene van wie de fiets is zit natuurlijk gezellig een stuk verder op.

9 likes

Ik vind dit ook wel goed om niet uit het oog te verliezen.

37 likes

Zit je midden in Frankrijk in een goed restaurant, hoor je naast je “vind je deze kaas net zo goed als bij Kef??”

:roll_eyes:

8 likes

Eerst volgende halte die fietsen eruit gooien

1 like

Fietsen mogen niet tijdens de spits. Maar zou niet weten wat je er aan kan doen.

3 likes

Laatst zat ik in een overvolle trein bij zo’n plek waar twee fietsen voorrang hebben. En toen zei de conducteur tegen zo’n fietser dat het al volstond <3

3 likes

Is er iets irritanter dan meerdere keren gevraagd worden of je geïrriteerd bent terwijl je dat gewoon echt niet bent. Ja na 3 keer vragen ben ik dus wel geïrriteerd. :weary:

5 likes