Waar erger je je aan? #13

Airco.

Ja het is lekker maar is het nou echt nodig in Nederland. Zag net ook een meisje op Insta die helemaal één is met de natuur en alles maar omdat het een keer dertig graden in haar woning was heeft ze airco aangeschaft. Wilde bijna een berichtje sturen ‘daar gaat je natuur’.

20 likes

Oh ja dit dus! Ik heb iemand die aangaf dat ik nu nog voor het geloof kan kiezen omdat de eindtijd nu ECHT bezig is. Moet dan wel christen worden want alles daarbuiten is duivels. :expressionless::expressionless::expressionless:

3 likes

Het lijkt wel of ik steeds meer last krijg van mijn ovulatie? ‘Vroeger’ had ik alleen een opgeblazen gevoel en obstipatie maar de laatste tijd heb ik ook meerdere dagen buikpijn. Het moet verdomme geen tweede menstruatie gaan lijken :angry:

7 likes

Heb ik ook, maar wel al jaren.
Ik kan echt bijna niks tijdens m’n ovulatie (word zelfs misselijk/onwel ervan). Van mijn menstruatie heb ik eigenlijk geen last.

Ik maakte me er op een gegeven moment veel zorgen over dus heb een echo laten maken van de hele boel tijdens mijn ovulatie. Zag er toen allemaal prima uit.

2 likes

Ik heb stofzuigerzakken nodig dus ik liep even snel de blokker in om te kijken hoeveel ze daar kosten tov bijv de action. Er stond net een medewerkster ze bij te vullen dus ik kon niet goed bij het schap.
Ze vroeg welk merk en model stofzuiger heb je? Ik: oh weet ik even niet maar ik wil gewoon even kijken.
Vrouw: ja dat is niet handig he. Hoe ziet je stofzuiger er uit?
Ik: nou ik ga ze nu niet kopen ik ben heel even aan het kijken.
Ging ze met een enorme attitude opzij met de opmerking nou van kijken brand de schoorsteen ook niet.
Joe ik ga wel naar een andere winkel dikke doei :joy:

34 likes

Hahaha alsof ze commissie krijgt over de stofzuigerzakken

9 likes

Ik kwam er deze vakantie achter dat ze in de Dikke van Dale dit woord ook gebruiken voor steentjes laten stuiteren op het water.

3 likes

Ja ze nam het heel persoonlijk :joy: maar ja als je zo tegen elke klant doet dan koopt er sowieso niemand wat

2 likes

Hoe noemde jij dat dan ipv keilen?

1 like

Ketsen

4 likes

Ketsen ken ik alleen in de betekenis van seks hebben, klinkt wel heel puberaal.

12 likes

Ik vind de manier waarop Eva Jinek interviewt altijd zo vermoeiend. Gast zegt ‘het heeft vannacht geregend en ik heb onweer gehoord’ en dat moet Eva dan aaaaaltijd herhalen: ‘dus je zegt dat het vannacht heeft geregend en dat je onweer hebt gehoord’ (zomaar een voorbeeld natuurlijk).
Echt een reden voor mij zo min mogelijk te kijken

6 likes

Heb verder nooit de link gelegd

2 likes

De ns. Ik haat ze gewoon. Kom gewoon je medewerkers tegemoet, iedereen blij

27 likes

Ja maar volgens mij hebben ze dat met t laatste bod best wel gedaan. Vind het eerder vervelend dat de vakbonden nu nog roepen dat de stakingen doorgaan. Het is toch gewoon t idee dat je sowieso moet onderhandelen, niet dat je 100% krijgt wat je eist?

Ns laat nu weten dat als de stakingen doorgaan het landelijke stakingen worden en niet regionaal zoals aangekondigd.

1 like

Nouja als je in een langdurig cao conflict zit en al zo ver bent gegaan dat het tot meerdere stakingsdagen is gekomen, snap ik dat je niet zomaar toegeeft. Zeker niet als het bedrijf waarmee je onderhandelt te lang slecht voor het personeel gezorgd heeft. Onderhandelen is wat mij betreft niet in het midden eindigen, maar eindigen bij wat fair is.

9 likes

Sorry maar de ns heeft meer dan genoeg geld om hun mensen op een fatsoenlijke manier te gemoet te komen hoor.

7 likes

Je weet toch niet hoe ver de vakbonden de ns al tegemoet zijn gekomen. Stakingen gebeuren echt niet zomaar.

3 likes

Tienerjongens die me meissie noemen
Beveiliging die met in winkels achtervolgt

2 likes

Ja maar ik dacht dat dat juist dus nu ook aangeboden was, de eenmalige bonus en die loonsverhoging ook(oa minimum naar 14 euro per uur en 5% loonsverhoging). Alleen niet alles met de inflatie. Plus de reizigers zijn denk ik uiteindelijk de dupe want de prijzen die toch al vrij hoog zijn zullen wel gaan stijgen.

Ik wil niet zeggen dat ze geen gelijk hebben met wat ze eisen oid, maar meer dat voor mijn gevoel het ‘we zijn aan t onderhandelen maar de stakingen gaan door’ een beetje botst. Ik zou denken je onderhandelt en als dat vast zit (zoals t zat voor het aanbod) dan ga je staken.

Daarnaast snap ik ook niet dat de NS niet meer doet hoor, zeker omdat ze al met personeelstekort zitten en als je de werkomstandigeheden niet beter maakt trek je nooit werknemers aan.

2 likes