Er staan twee ambulances bij mij in de straat en nu zijn er serieus mensen aan het toeteren terwijl je makkelijk om kan keren en een andere route kunt nemen naar je eindbestemming. Zie dat die auto’s er gewoon langs kunnen dus het was sowieso onzin. Maar ook als je er niet langs zou kunnen en je moet even wachten omdat iemand spoedeisende hulp nodig heeft.
Ik heb het gevoel dat men dat via via hoort
Ik heb in de MR gezeten van de basisschool van mijn dochter (nu brugpieper)
Maar er was ook een periode dat ze een “slechte” school zouden worden als je een aantekening krijgt dat de schoolinspectie komt.
In dit geval waren de eindscores groep 8 al 3 opeenvolgende jaren lager dan het gemiddelde.
Nu is het zo dat deze basisschool een lesmethode heeft wat goed aansluit bij kinderen met een rugzakje. En daar zitten er gemiddeld iets meer van op onze school.
Een school mag deze kinderen uit de eindscore halen om het gemiddelde op de krikken.
Dat hebben ze jaren niet gedaan en kwamen zo dus 3 jaar onder het landelijk gemiddelde uit.
Uiteindelijk hebben ze toch de rugzakjes uit de lijst gehaald. En scoren nu weer hoger.
Soms zegt het dus niet veel dat een school als “slecht” wordt aangemerkt.
Het is eigenlijk een retorische vraag he, want ik weet van iig het vo beter dan gemiddeld hoe kwaliteitscontrole werkt. Waar ik me vooral aan stoor is dat mensen de woorden ‘staat slecht aangeschreven’ vaak gebruiken om eigenlijk hele andere dingen te zeggen.
Totaal andere setting natuurlijk maar ik hoor mensen dit ook best vaak zeggen over Nederlandse universiteiten. Als ik dan vraag waarom ze voor een bepaalde uni gekozen hebben dat ze dan zeggen dat het goed aangeschreven staat, terwijl de onderlinge verschillen in NL echt klein zijn volgens mij?
Ja tot op zekere hoogte kan ik het begrijpen (mijn broertje wilde super graag dingen met planten in z’n master dus snap dat 'ie naar Wageningen ging daarvoor). Maar als ik dan mensen iets hoor zeggen dat ze hun bachelor biomedische wetenschappen liever in Utrecht dan in Leiden doen want “beter aangeschreven” snap ik echt niet waar ze op doelen
ja ik vind dat ook echt een wazige manier van meten hoor haha, dat is op basis van de NSE toch? Plus daarin zijn de verschillen vaak ook minimaal toch?
Zijn de kinderen arm? Ben je arm omdat je geen kinderen hebt? Ben je arm omdat je te weinig kinderen hebt? Is het een kleine vorm van armoede?
Hahaha geen kinderen = rijkdom
Eerder arm omdat je teveel kinderen hebt.
Hier in BE wordt dat ook vaak gezegd: dat mensen die niet geslaagd waren voor een universiteitsopleiding in Gent/Antwerpen sneller naar de VUB zullen trekken, omdat het zogezegd ‘makkelijker’ is. Dus UGent/UA zijn dan wat prestigieuzer omdat ze als moeilijker worden ervaren oid?
en instellingen die studneten met hele campagnes met gratis friet werven om 'm in te vullen, meen ik me te herinneren haha
Dat heb ik echt nog nooit gehoord over de UA . Dat wordt toch juist gezegd over de UGent en de KUL (zijn de “klassieke” universiteiten). Ik hoorde juist altijd dat de UA de “minste” is van de Vlaamse universiteiten. En er werd het meest laatdunkend gesproken over de Franstalige universiteiten maar dat komt m.i. doordat Vlamingen neerkijken op de Walen.
Ik vind het zelf echt onzin hoor maar vind het wel grappig dat de Shanghai ranking de Franstalige uni’s het beste scoren naast de UGent/KUL: Shanghai Ranking 2020 - Belgium - Results | UniversityRankings.ch
Dat is wat er alleszins in mijn vriendenkring/hun medestudenten gezegd wordt.
UGent + KUL + UA > VUB + Uhasselt.
Spreekt voor zich dat dat niet onder alle studenten zo gerangschikt wordt.
Ja kan het me voorstellen hoor. Ik denk dat het ook te maken heeft met waar mensen zelf studeren en uit welke provincie je komt, want veel mensen waarderen hun “eigen” uni toch het hoogst. Ik vond het wel echt opvallend hoeveel hierover gepraat werd in België, een heel populair en steeds terugkerend gespreksonderwerp. Ik dacht dan echt who cares. Misschien leeft het in Nederland ook wel hoor, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Via post? Dat vind ik sowieso al slordig, want ze geven er maar 1 uit toch? En als die kwijtraakt met de post, wat dan?
In NL kan je het downloaden via duo
Ja klopt, maar dat is een getuigschrift en niet dat origineel zegmaar dat je op je opleiding meekrijgt. Ik moest hem om die reden ophalen
Ik zag het toevallig zojuist als suggestie voorbij komen op videoland. Laat dat kind lekker. Waarom werken die ouders hier nu weer aan mee?
Denk dat die ouders juist niets liever dan die aandacht willen.