Waar erger je je aan? #14

In dit geval ben ik er niet bang voor. Ik voel me nu net een oudwijf die alles in de gaten houdt maar dat is niet zo bedoeld. Maar vanaf mijn werkplek kijk ik recht op de parkeerplek van onze auto’s en zijn auto is de afgelopen dagen een aantal keer verplaats. Daarnaast is het hier best gehorig dus kan ik ook horen dat buur thuis is.

Ondertussen is pakket op plaats van bestemming. Zojuist voor de vierde keer aangebeld en toen werd eindelijk open gedaan. Enige reactie ‘oh een pakketje voor mij’. Een dankjewel kon er niet eens van af dus ik heb maar aangegeven dat ik best pakketjes wil aannemen maar dat ik geen pakketbezorger ben dus dat buur ze dan wel moet ophalen. Want dit was de zoveelste keer.

Maandagochtend is pas 2 dagen geleden, en nu heb je al 4x voor zijn deur gestaan, de verzender gemaild en een briefje in de bus gedaan? Beetje overdreven.

38 likes

:joy: :joy: :joy: sorry, maar wat een drama om niks zeg.

8 likes

Ik ga er eigenlijk ook nooit vanuit dat iemand express een groot pakket of wat voor pakket dan ook bij de buren laat leveren/het expres dagenlang bij de buren laat liggen. Vind dat ook altijd het rare bij deze ergernis: dat mensen er direct vanuit gaan dat de buren vanalles zomaar bij jou laten droppen, terwijl we allemaal weten dat een pakketje bijna nooit op het afgesproken moment komt en de postbode onder zijn omstandigheden nog wel eens pakketen wil achterlaten bij de eerste/beste die open doet en je zelf ook niet altijd thuis bent voor het ophalen. Vind het (uitzonderingen daargelaten) zo’n ergernis voor mensen die zich ook graag ergens over opvreten.

17 likes

Voor iedereen die mijn ergernis niet snapt, het overdreven vind of wat dan ook. Dat mag natuurlijk allemaal iedereen is daar anders in. Ik vind het alleen heel irritant dat ik allerlei pakketten in mijn woonkamer heb staan van buren. Ik snap allemaal best dat als een pakket 's ochtends wordt geleverd en je bent aan het werk dat ie dan even staat. Het is ook helemaal prima als dat een dag langer duurt. En ik heb ook weleens gehad dat buurvrouw vanaf haar vakantieadres appte dat er een pakket eerder dan verwacht aan zou komen dus of ze het bij mocht laten afleveren: allemaal geen enkel probleem. Maar in dit specifieke geval zie ik buur af en aan rijden, dus buur is thuis. Ik ben ook aldoor thuis geweest. Waarom haal je het dan niet gewoon even op. En als het de eerste keer is kan ik het ook nog allemaal prima hebben maar dit is dus al een aantal keer gebeurd. Dan groeit de irritatie wel bij mij.

10 likes
15 likes

Ik snap jouw ergernis wel. Snap alleen niet waarom iedereen er uren over door blijft gaan.

45 likes

Zo hé hé, ik wilde m er ook net ingooien.
Het is niet voor niks dat ik het saaiste topic van dit forum nooit lees

5 likes

Moet ineens weer aan mijn oude buurvrouw denken die op zaterdagochtend om tien uur woedend aan de deur stond omdat wij een pakketje voor haar hadden aangenomen en we waren nooit thuis dus ze kon het niet ophalen (dit zei ze tegen een andere buurvrouw die langsliep trouwens, tegen ons deed ze poeslief).

We waren letterlijk in die tijd 1 minuut niet thuis geweest, en logisch dat we op zaterdagochtend niet meteen open doen. Had je zelf maar thuis moeten zijn toen dat pakketje kwam, trut.

Dus ja, dat kan ook nog gebeuren als je een pakketje aanneemt haha.

5 likes

Stuur het dan gewoon terug! Dat is pas juicy

Haha jeetje dat is wel heel extreem. Ik heb ook weleens gehad dat een pakketje bij de buren was bezorgd en dat die toen vervolgens twee weken op vakantie bleken te zijn. Toen dacht ik wel hoezo neem je het dan aan. Ik heb zelf ook weleens pakketjes geweigerd omdat ik bijna op vakantie ging en het me niet handig leek dat het dan een week of meer bij mij thuis zou liggen zonder dat men het op kon halen. Ik neem verder eigenlijk altijd pakketjes voor de buren aan maar ik woon ook in een appartement dus laat ze dan altijd in het trappenhuis leggen zodat m’n boven- en onderburen ze zelf kunnen pakken en als het van buren aan de zijkanten is dat ze ook 3 kansen hebben om aan te bellen. Was alleen een beetje jammer toen ik had gezegd tegen de bezorger dat ie het pakket voor de buren wel in het trappenhuis kon zetten en het een pakket formaat wasmachine bleek te zijn en de voordeur bijna niet meer open kon en ze dat inderdaad ook maar niet op kwamen halen.

Je krijgt tegenwoordig zowat van alle pakketbezorgers updates en tussendoor mogelijkheden om je pakket ergens anders (ophaalpunt) of op een ander moment te laten bezorgen. Kan me de laatste keer dat ik niks wist niet eens herinneren.

7 likes

Van PR bedrijven krijg ik dus zelden een melding. En wat vet irritant is bij Post NL de laatste tijd: dan krijg je om half 1 s nachts ofzo de mail dat je een andere tijd kan kiezen. Dan zie ik dat pas in de ochtend en dan is het al te laat.

Gelukkig bestel ik zelden (nu even met kerst is het gênant veel voor mijn doen) maar krijg er echt een punthoofd van. Ontdek ook allerlei winkels en straten met al die random ophaalpunten waar ik nog nooit van had gehoord.

In mijn haast bij DHL een pick up point gekozen vanochtend tot ik erachter kwam dat het een brievenbuspakket was, echt een sukkel haha.

3 likes

Hm, ik verstuur en ontvang tientallen pakketten per week en heb eigenlijk nooit problemen. Dan zal ik geluk hebben :crossed_fingers:t4:

2 likes

Ik probeer bij het bestellen als het kan om een dag te kiezen dat ik thuis ben, maar als dat niet kan en ik maar moet afwachten tot ik bericht krijg wanneer ze komen, dan kan ik bij postnl eigenlijk nooit wat kiezen van een andere dag of locatie en ik heb de app.
Bij dhl kan dat wel, maar dan komen ze meestal alsnog op het originele tijdstip :unamused:

3 likes

Maar echt . Leip word ik ervan 10 mails krijg je.

" We hebben je bestelling binnen"
“We pakken hem nu in”
“We geven hem nu weer aan iemand anders”
“Ik heb hem in de auto gelegd”
“Ik ben er bijna”
“Over 2 sec ben ik er”
“Ik zag u voor t raam maar ik had geen zin om aan te bellen.”

95 likes

Als je vacatures zoekt specifiek op je eigen woonplaats, iets vindt en dat er dan ineens een hele andere plaats bij staat :thumbsup:

3 likes

Je vergeet: “ik heb uw pakket naar het meest onlogische afhaalpunt gebracht terwijl er een dichterbij zit”

10 likes

Ik kreeg een pakket met keta ooit.

19 likes

Als ik Instagram open en de post wil bekijken/lezen die dan bovenaan staat, maar Instagram dan na een paar seconden ineens vernieuwd en die post die eerst bovenaan stond niet meer terug te vinden is… :angry:

12 likes