Waar erger je je aan? #14

Als je geen zin hebt is dat ook een legitieme reden.

13 likes

Dat ik het goed idee vond om zoveel afspraken te plannen en ook zo ver weg. En op locatie.

Als comfort met de auto ipv trein want scheelt ruim 1 uur reizen.

2 likes

Tuurlijk, werk moet door gaan en het balans moet je er zeker in vinden. en dat kost ook even tijd. Het is en blijft een leer proces.

2 likes

Het duurde te lang voor bij mij het kwartje viel dat Bastiaan zijn naam in ZOOP was en niet dat hij in het echt Bastiaan heet en Ewout een alias is :sweat_smile:

8 likes

Er zitten hier mensen met langdurende klachten na hun coronabesmetting die niet weten of dit blijvend zal zijn en jij wilt gewoon ff lekker corona omdat je geen ‘nee’ tegen mensen kunt zeggen en wilt chillen. Wat een misplaatste post zeg.

96 likes

Als je long covid krijgt kun je jaren in bed blijven liggen, ideaal!

32 likes

Ik vind de gedachten die je uit in deze post best zorgwekkend… hoop dat het goed met je gaat en dat je hier met iemand over praat, anders dan anoniem op een forum.

4 likes

Als je al eerder een keer een burn-out hebt gehad, is het misschien goed om hier iets mee te doen?

Het is denk ik vrij ongezond dat je een ziekte, hond of verhuizing nodig hebt om je grenzen aan te geven / goed voor je zelf te zorgen.

17 likes

Nou ja die wensen hebben wel degelijk invloed op anderen als je ze uitspreekt. Maar goed, los daarvan en op basis van dit bericht denk ik dat je genoeg reden hebt om een dag vrij te nemen om te slapen. Dan wel om misschien hulp te zoeken met de dingen die er nu spelen, of om je te helpen om beter nee te kunnen zeggen. Dit klinkt niet heel gezond.

14 likes

Ja, dat is supervervelend. En ik hoop dat je er op tijd bij bent om er aan te kunnen werken en dat het snel beter met je zal gaan. Desalniettemin vind ik niet dat je iedere gedachte op het internet hoeft te gooien en al helemaal niet als het kwetsend is voor anderen.

12 likes

Op zich is het een kwestie van enerzijds ruggengraat en anderzijds eerlijk naar jezelf zijn? Als je werk (volgens mij ook een relatief nieuwe baan?) en sociaal leven zoveel verplichtingen meebrengen dat je op zoek bent naar allerlei excuses (ziek zijn, een hond) en bang bent dat je binnenkort weer omvalt is dit wel het moment om je grenzen op te gooien en te stoppen met mooi weer spelen?

24 likes

Ik heb nieuws voor je, ik vind m’n leven meer stressvol sinds we een hond hebben. :sweat_smile: Dus denk ook daar aub niet te makkelijk over. Er zijn misschien twee dagen per jaar dat we iets niet of anders doen ivm de hond, maar voor de rest van het jaar doe je alles wat je deed maar nu rekening houdend met de hond. Het is gewoon een dikke vette (sorry hondje) verantwoordelijkheid erbij.

27 likes

Nou die mensen zijn het daar gewoon hartstikke mee eens.

Bron: ik.

36 likes

Mijn god je hebt een paar uur geleden gezegd dat je graag een ziekte wil waaraan miljoenen mensen overleden zijn. Waaronder geliefden van mensen op dit forum. Niet het juiste moment om nu zelf met de vinger te gaan wijzen.

53 likes

Ik denk dat je de berichten dan niet helemaal goed interpreteert.

Feit is wel dat jij de enige bent die hier verandering in kan brengen. Je huisarts gaat je niet uit zichzelf bellen om je hulp aan te bieden, je werkgever gaat niet uit zichzelf zeggen, ik meld je ziek. Je vrienden gaan niet uit zichzelf zeggen, weet je we spreken niet af. Al helemaal niet als jij niet eerlijk bent en de schone schijn op houdt. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.

15 likes

Het is ook pijnlijk en confronterend om te horen, maar dat maakt het niet minder waar.
Je moet zelf de signalen leren herkennen en zelf de stappen nemen om hulp te krijgen en nog belangrijker daarna zelf je leven en prioriteiten opnieuw inrichten om herhaling te voorkomen. Maar dat is dus wel een mogelijkheid allemaal. Weet je waarbij dat niet mogelijk is? Long covid.

21 likes

Een hele week slapen zit er iig ook met een hond niet meer in, zelfs als je covid hebt. :thumbsup:

5 likes

Nee hoor, je hebt gezegd “sorry als ik mensen heb gekwetst”, dat is een soort schijnexcuus waarbij je net niet je verantwoordelijkheid neemt. Je hebt iets ongevoeligs gezegd, namelijk dat je graag een ziekte wilt hebben waar mensen aan dood zijn gegaan, mensen zeer ernstig ziek van zijn geworden, vrouwen hun baby’s hebben verloren of in coma van zijn bevallen, en waar heel veel mensen langdurige en onbegrepen klachten aan over hebben gehouden. Dat is echt heel ongevoelig en staat helemaal los van hoe je je voelt over je eigen leven.

14 likes

Vind jij dan dat het andere mensen hun verantwoordelijkheid is om jou gelukkig te maken? Want dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik.

Snap dat het misschien niet leuk is om te horen. Maar als dat is wat jij denkt, dan heb je denk ik de kern van het probleem. Het helpt niet om in de slachtofferrol te gaan zitten. Er zijn duizend dingen waar je geen invloed op hebt. Waar je wel invloed op hebt en wat je heel erg kan helpen, is hoe jij met die dingen omgaat. En het klinkt alsof dat nu niet helemaal goed gaat, daar zou je hulp bij kunnen zoeken.

2 likes

De tering, zit iedereen weer lekker comfortabel op zn high horse vandaag?

49 likes