Waar erger je je aan? #14

Oh ja snap ik alsnog!

Beetje een soortgelijke ergernis: ik eet wel vega en lactosevrij (dus bij elke plek met vegan opties kan ik sowieso terecht), en een paar van mijn vriendinnen willen binnenkort uit eten, dus ze stelden La Cubanita voor. Dus ik zei “ik kan daar niks eten en ik ga geen 30? euro betalen voor onbeperkt als ik alleen maar brood kan bestellen”. Ik snap dat het lastig is als je zelf wel alles eet, dus ik stuurde echt een hele lijst door met plekken waar ik wel kan eten en waar iedereen gewoon genoeg keuze had. Reageert er één: “oh ik ga liever hierheen” is het ongeveer hetzelfde als Cubanita maar dan onder een andere naam waar ik weer niks kan eten. En hierna nog een keer.

Ik snap dat het misschien irritant is maar ik word écht ziek van lactose (ook met pillen) en ik stuur echt iets van 10 opties door :sob: als je geen rekening wil houden met mijn dieetrestricties, waarom wil je dan met mij ergens gaan eten?

8 likes

Oh maar dat is inderdaad nog veel lastiger, ook echt dat je er ziek van wordt! Dan stelt mijn gezeur niet zoveel voor 🫢

Hopelijk kunnen jullie snel ergens eten waar jij ook blij van wordt!

2 likes

ja maar daar lijkt niemand echt entertainment tussen te zitten als nene

3 likes

Ze heeft weleens gezegd dat ze extensions draagt. Maar ik verdenk haar er al jaren van dat ze een pruik draagt?

1 like

Die Maria Taylor is een soort Glenda Batta. Keer op keer wil zij weer in de picture komen, maar het is gewoon hemmal niks. Walgelijk.

8 likes

Oh ja laatst zei ze juist dat ze geen extensions draagt :flushed: maar ja pruik dacht ik eerst ook door die lage haarlijn

1 like

Ja die haarlijn en aanzet en scheiding klopt gewoon totaal niet! Ze zei dat van die extensions een keer in een story toen ze reclame maakte voor een of andere steiltang ofzo. Toen dacht ik al je jokt! Want je draagt een pruik!

2 likes

Deels mijn schuld, ik heb 2 body’s van haar kledingmerk (wel al van jaaaaren terug) en die zijn echt mijn lievelings.

2 likes

Ik vind Djamilla wel weer leuk op 1 of andere manier. Stiekem hoop ik gewoon op een dikke ruzie waarbij zij die dooie marmot bij Maria van de kop trekt :crazy_face:

2 likes

Dit soort stoelen waar ik niet comfortabel in pas :upside_down_face:

6 likes

Hoe snel ik rugpijn krijg. 5 kadootjes ingepakt aan de eettafel en mn schouders en rug zijn zoo moe

1 like

Waarom krijg je altijd 700 servetjes mee bij de maccie. Ja ik knoei maar ook weer niet zoveel

1 like

Karen :heart: :heart: :heart:

1 like

Hele late reactie, maar ik voel me zeker met je reactie daar weer onder toch aangesproken.

Samenvatting

Ik denk dat veel mensen die vanochtend op je reageerde juist ervaring hebben met burnoutproblematiek en dus ook juist gevonden hebben dat het, ook met veel stressoren in je leven, ook anders kan. Als dit iets is waar je echt mee kampt is het dus misschien raadzaam om (met professionele ondersteuning) na te gaan wat je wél kunt doen. Daarmee zeg ik niet dat burnout eigen schuld is. Ook niet als dat meermaals gebeurt, want de valkuil ziet er elke keer weer net iets anders uit. Maar wel; dat jij uiteindelijk de enige bent die goed voor jezelf kan zorgen en van andere kunt afdwingen dat zij dat ook doen. Dus nee: burnout is niet je eigen schuld. Ja: als je eruit wilt blijven ben jij de persoon die moet handelen. Ik geloof in die zin ook niet in complete machteloosheid. Wat je meemaakt is vaak onveranderbaar, hoe je ermee omgaat niet.

Je hoeft hier verder ook niet op te reageren of iets, ik denk vooral dat het goed is om te weten dat men niet altijd reageert om je af te branden, maar soms ook juist omdat ze wat je zegt best herkennen

11 likes

Ik denk dat we elkaar gewoon niet begrijpen. Ik heb niks gezegd over de ongevoeligheid wat je vanochtend zei. (Edit: Oh wacht je bedoelde dat over burnouts, snap ik nu.) Ook vanochtend niet. Ook niks over de slachtofferrol. Juist expliciet niet. Ik vind het erg voor je dat je er zo doorheen zit en ik hoop dat het op korte termijn weer beter gaat.

3 likes

Ik had dure noodles gekocht maar het plakte echt heel erg aan elkaar en toen moest ik het sliertje voor sliertje los trekken en uiteindelijk smaakte het als mie(ik haat mie) :rage:

Mannen die niet snappen dat ik aandacht nodig heb.

5 likes

Mijn elektrische deken doet het niet meer. :sob:

1 like

Mensen die hun kat als hun kind profileren en verlanglijstjes gaan maken voor Sinterklaas ( voor hun kat dan hè?) en dit delen in een whatsapp groep over Sinterklaas avond.

Ik bedoel prima als jij dat tussen je eigen muren doet maar mij nie vragen om een kattenkrab ding in de vorm van een skateboard (?!?!?!?!?!).

9 likes

Ik ben net begonnen aan Real Housewives of Amsterdam en wat VRESELIJK is dit. Zo inhoudsloos, maar had ook niet anders verwacht :joy:

2 likes