Waar erger je je aan? #14

Nou ja eigenlijk wel. Maar ‘t gaat me meer om dat je niet valt als je gewoon normaal fietst. Dus niet te sloom, en niet hangen in bochten. En als je een kind op je fiets hebt zitten, kan die rare bewegingen maken, waardoor je valt. En dat kind is niet altijd capabel genoeg om normaal te vallen, dusja dat is weer gezeik enzo.

Dus het is prima veilig, maar kan me voorstellen dat een kind het minder veilig maakt. Dus als je geen kind hebt, fiets gewoon.

3 likes

Sta ik met mn snotkoker voor de apotheek, IS DIE DICHT WEGENS WATEROVERLAST. Helemaal hartstikke vervelend natuurlijk maar hoe kom ik nu aan mn medicatie? Wat een kut dag

2 likes

Mijn moeder is echt hard gevallen op haar kin :bike::ice_cube: pas op jongens!

3 likes

Hoezo is niet willen vallen aanstellen?

21 likes

Krijg nu flashbacks naar 2021 toen er ijs lag en Rutte ging zeggen ‘dat we niet mochten vallen op het ijs want de ziekenhuizen ZIJN AL HEEL DRUK’

22 likes

Mijn ergernis was vooral die ijzel zelf. Het is bij mij altijd al haasten om op tijd te komen en dan nu nog met een angstig kind naar de fiets schuifelen en heel langzaam fietsen. Wat ik wel weer heeel lief vond was dat ik toen ik wilde vertrekken en bij een bochtje werd gewaarschuwd door random voorbijgangers dat het zo glad is en ik moest oppassen. Dat geeft me dan echt zo’n kneuzig saamhorigheidsgevoel :sweat_smile:

17 likes

Dit is echt niet waar, dat je niet valt als je normaal fietst. Ik heb deze week 2 keer mensen zien vallen die voor mij fietsten. En dit was op een normaal fietspad en ze deden niks geks. Er was daar blijkbaar een glad stukje, wat je ook echt niet kon zien. Ze remden alleen wat af en vielen toen, leek schijnbaar uit het niks, om. Dus ijzel kan wel echt eng en onvoorspelbaar zijn.

29 likes

Ik vind het ook spannend om te fietsen met ijzel. Soms zie je het gewoon niet. Ik ben ik de bocht een keer keihard onderuit gegaan met m’n fiets, spekglad en ik schrok me rot. Vond toen nog een telefoon op de grond van iemand anders die daar toen ook was gevallen.

En vorig jaar toen ik onderweg was naar mijn werk was er ook een spekgladde bocht die je niet kon zien en toen was iemand gevallen en moest met de ambulance afgevoerd worden.

Ik snap echt niet wat er aanstellerig aan is als je bang bent om op spekgladde wegen te fietsen :sweat_smile: er gebeuren niet voor niks zoveel ongelukken dan.

73 likes

Ik vind het al spannend om te lopen met ijzel

22 likes

Throwback naar toen ik op de middelbare zat en waar ons verzamelpunt altijd zo glad was als het vroor, daar werd namelijk nooit gestrooid. En elke keer viel er wel iemand keihard van z’n fiets, want je remde ook nog om te stoppen. Maar in die zes jaar zijn we niet van verzamelplaats gewisseld :joy::sob:

5 likes

Waarom zie je überhaupt geen strooibakken meer? Vroeger stonden ze overal en nu niet? Ik weet dat de gemeente beweert geen geld te hebben, maar dit is sneu

1 like

Ik heb die echt nog nooit gewoon op straat zien staan?

28 likes

Wat? Niet eens bij je school?

2 likes

Nee? Heb ze wel eens zien staan óp een schoolplein of priveterrein, maar niet op een openbare weg.

1 like

Gaan jullie dan helemaal niet meer van a naar b met ijzel? Als in; het risico is met de auto en lopend toch ook groter?

1 like

Ik zie ze vaak bij bruggen staan zoals hieronder, daar zit dan zand of zout in. Maar zal waarschijnlijk wel per gemeente verschillen en wellicht is er steeds minder geld voor (onderhoud van) die bakken

6 likes

Haha huh, met dit weer stromen eerste hulpen vol met fietsers met gebroken polsen, armen en benen. Dat zijn toch niet allemaal mensen die iets heel raars hebben gedaan. Ik vind niet fietsen met ijzel echt een van de meest logische keuzes ooit.

@Shaaar Nou ja lopend val je voor mijn gevoel veel minder hard dan fietsend. Aan fietsen zitten ook allemaal uitsteeksels zoals trappers en sturen die extra pijn kunnen doen.

29 likes

Ja heel wonderlijk dat het met kinderen opeens weer anders is.

Net als nieuwe kleding voor je kind wel wassen en voor jezelf niet.

4 likes

Liever niet. Heb al een aantal keer een bijna ongeluk gehad waar ik de controle over het stuur verloor toen het glad was. Vind het nu best wel eng om te rijden als het glad is. Ga als het echt ernstig is liever met het OV.

4 likes

ik heb HEEL VEEL zin in een broodje kroket voor de lunch maar de snackbar gaat pas om 16u open :rage:

4 likes