Waar erger je je aan? #14

Mijne kan overigens wel een Audible luisterboek afspelen. Niet aan te raden, want dat vreet echt batterij haha.

2 likes

Ik heb als kind via de huisarts pilletjes gehad om mijn ongesteldheid uit te stellen, misschien kan je daar nog naar kijken?

4 likes

Hahaha quatro fromaggi die ik toevallig nog had liggi.

8 likes

Thanks nu kan ik er eindelijk om lachen.
Heb voor t eerst ooit een negatieve review achtergelaten gewoon. En boos gedaan tegen de bezorger, zo raar en stom verliep het allemaal. Nou, dat doe ik al helemaal nooit.
Poehee zoveel emotie!

3 likes

Ongemakkelijk omdat het betrekking heeft tot orgasmes. Die zijn moeilijker/vaak zelfs niet te bereiken en als het lukt voelt het compleet anders/minder. En dat maakt het een extra reden voor mijn pissigheid, want wat boeien vrouwelijke orgasmes mannen/doktoren he.

Maar ik ga het inderdaad wel noemen dat ik het fijn had gevonden om daar meer over te weten van tevoren en dat ik graag van hem hoor hoe hij van plan is dat volgende vrouwen duidelijk te maken.

42 likes

Wow, dat is ook echt een groot gevolg voor je hele seksuele beleving, wat voor veel mensen toch een essentieel onderdeel is van mens zijn. Dat vind ik echt heftig dat daar niks over gezegd wordt, alsof het niks is? Snap je boosheid heel goed, ik zou het zeker aankaarten in een gesprek.

Geloof er weinig van dat als mannen niet meer zouden kunnen klaarkomen er ook zo lichtzinnig over gedaan wordt.

46 likes

Ja toch? Als dit bij een ingreep was bij een man had het sowieso overal 100 keer dikgedrukt gestaan. Dat is vast een aanname, maar ik kan niet van me afschudden dat ik dat zo voel.

Beetje tmi, maar het lukte me uiteindelijk wel een orgasme te krijgen, maar voelde compleet anders, korter en veel minder intens. Vroeg me af of dat kon komen doordat ik nu de samentrekkingen bij de baarmoedermond mis ofzo, dus daar ging ik naar googlen.

Edit: en toen vond ik dus onder andere dit volgende:

20 likes

Ik snap je boosheid echt 100%. Er wordt bijv ook 5x (!) zoveel geld gestopt in onderzoek naar fucking erectiestoornissen dan naar PMS. Terwijl misschien 1 op de 1000 mannen last hebben van een erectiestoornis (wat natuurlijk best kut is maar echt niet in verhouding) en bijna elke vrouw een menstruatiecyclus heeft. Echt ik kan er gewoon NIET bij hoe deze wereld is ingericht op mannen en hun kwaaltjes en we nieteens alles weten over vrouwelijke seksualiteit, fertiliteit etc.

57 likes

Wooow ik wist dit niet en werk als vpk in de gyn/verloskunde.

Klinkt wel mega logisch eigenlijk
 en belangrijk. Seksualiteit is soms nog een taboe, vooral de oudere generatie. Er komt wel meer aandacht voor. Ga eens opzoeken of dit ergens vernoemd wordt in onze folders.
Ik vind het daar zelf ook makkelijker om over te praten of het onderwerp aan te snijden als ze a bijvoorbeeld daar iets over gelezen hebben in een folder.

Veel sterkte hiermee. En zeker aankaarten als je terug op de poli komt. Hoop dat je een begripvolle arts treft.

4 likes

deze tekst ook? ‘soms een beetje teleurgesteld’ serieus??
wajo ik ben woest, maar thanks voor het delen iig want the more you know

21 likes

The more om boos te zijn op het patriarchaat :heart:

5 likes

Ik wilde hier een ergernis over mijn fietsbanden komen posten maar in plaats daarvan zit ik nu plaatsvervangend boos te zijn over het verhaal van @anon86562306 van hierboven. Echt een lange weg te gaan nog in de medische wereld, ongelofelijk. Die tekst van internet ook, bizar hoeveel afzwakkende woorden als ‘soms’, ‘een beetje’, ‘sommige’ en ‘minder leuke’ daarin staan. Alsof het voor een kleuter die je niet al teveel wilt teleurstellen geschreven is. Ik denk ook dat het goed is dat je dit noemt bij je volgende afspraak. Is er zelfs niet een plek waar je bijvoorbeeld een klacht zou kunnen indienen? Vind het echt heftig.

23 likes

Huh is sex ook fijn voor vrouwen
 wij moeten toch alleen mannetje bevredigen en klaar.

13 likes

Er staat nog net niet achter “maar niet getreurd! Je man zal er geen genot door verliezen!”

12 likes

Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar toen ik het m’n man net vertelde (hij is ook woest) herinnerde hij me eraan dat er me wel iets uitgelegd is over de eerste keren dat we weer seks zouden hebben. Nu gaan we even in detail, maar das nodig voor het plaatje. De gynaecoloog legde uit dat ik de eerste keren waarschijnlijk wat pijn zal ervaren, omdat ze de ingang van de vagina wat krapper hebben moeten maken, “dus dat kan wel even als vervelend worden ervaren, maar daar hoeven JULLIE je niet door te laten tegenhouden hoor, het kan wel gewoon allemaal weer”. Oftewel: het enige stukje informatie dat ik kreeg over seks was over penetratie en dus eigenlijk nog steeds vooral gericht op genot van de man.
Niet dat je als vrouw daar niet van kan genieten, maar je snapt me.

20 likes

Zullen we een petitie starten of aanklagen ofzo mn bloed koookt gewoon

6 likes

Nou ik werkte voor hetzelfde ziekenhuis als waar ik geopereerd ben en was betrokken bij het maken van protocollen (voor de schoonmaak, maar ik weet dus exact wie er over protocollen gaan). Dus ik ben nu eigenlijk van plan om contact op te gaan nemen met de mensen die over de protocollen gaan en hen te vragen dit mee te nemen in het volgende unithoofdenoverleg en erbij te zeggen dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden hierover.
Ik ken ook het hoofd van communicatie, dus die is waarschijnlijk ook betrokken bij de folders, dus ik ga haar ook mailen.
Ik ben nu mede door jullie boosheid eigenlijk wel zo ver dat ik dit binnen deze ziekenhuisgroep heel actief ga proberen op de kaart te krijgen. Naast dat ik het uiteraard over 3 weken ook met m’n gynaecoloog ga bespreken. Ik ken ook het unithoofd van gynaecologie, dus ik ga haar ook vragen het mee te nemen naar het unithoofdenoverleg, zodat het er van twee kanten ligt. Ik ben er officieel niet meer geplaatst, maar ik heb 5 jaar met ze gewerkt, dus ik weet zeker dat als ik afspraken maak samen met de huidige projectleider dat ze wel met me in gesprek gaan.
Zal wel even duren allemaal, maar ik zal jullie hier updaten als het me lukt.

136 likes

Heel goed dat je dit gaat doen, heel veel succes

1 like

That’s the spirit, go for it!

2 likes

Go get them! :muscle::orange_heart:

1 like