Waar erger je je aan? #14

Ik had net iemand aan de telefoon met een zwaar Limburgs accent. Ik vroeg haar of ze het email adres voor mij kon spellen en ik dacht dat ze zei de R van Rian. Ik vroeg nog de R van Richard? Ja ja de R van Rian.
Ik dacht vreemde manier om de R te zeggen maar goed het zal wel. Ik dacht dit klopt totaal niet met wat de naam van het bedrijf is, ik zoek het zo wel op. Gesprek afgerond en ineens zie ik dat het de J moest zijn ipv de R.
Zei ze blijkbaar steeds de J van Juan? :joy::joy::joy: echt stop met zelf benamingen voor letters bedenken. Als je het dan echt niet weet zeg dan de J van jas, jezus, jaap, joop alles behalve juan :joy::joy::joy:

24 likes

Misschien zei ze Johan maar met een accent haha

4 likes

Whaahah Johan kan inderdaad ook nog :joy::joy: niet eens aan gedacht. Ik dacht Rian/Juan lijkt het meeste qua klank :joy: Nou Johan moet ze dan ook niet meer gebruiken :sweat_smile:

5 likes

Hahaha ik ben hier zelf schuldig aan. De vrouw die ik aan de telefoon had vroeg blijkbaar “D van Delta?” maar ik verstond iets van “D of Deltur?”, dus ik wist niet zeker of ze het goed genoteerd had. En ik was ook even vergeten dat Delta bij de D hoort, dus ik antwoordde toen “de D van Dungeon!” en toen moest die vrouw ontzettend lachen. Ik dacht echt oké, zo moeten boomers zich dus voelen.

7 likes

Haha namen spellen over de telefoon gaat hier ook altijd mis. Ik heb in mijn naam IJ zitten en sowieso moet ik altijd mijn voor en achternaam spellen omdat mensen er anders niet uit komen. Maar vooral die IJ snappen heel veel niet (dus dan begin ik: lange ij, ijs van ijsje, I van Izaak J van Johan maar dan nog gaat het fout) Dus voor mijn privé heb ik speciaal een telefoon mailadres aangemaakt wat bestaat uit een heel simpel woord (denk aan fietsbel oid) en dan moeten mensen altijd heel erg lachen. Maar op mijn werk kan dat natuurlijk niet en gaat het dus zo vaak fout.

4 likes

Ik heb heel lang in de reisbranche gewerkt en dan gingen mensen telefonisch hun paspoortgegevens doorgeven omdat ze het niet wilden mailen. Echt onmogelijk, niet te doen. Soms een half uur aan de telefoon om alles goed te krijgen. En dan nog gaat het mis

2 likes

Oh ja, je ziet het hier ook hoor. Van die vragen waar je binnen 1 minuut het antwoord op hebt als je Google zou gebruiken. Maar in plaats daarvan ga je je vraag stellen op een forum :roll_eyes:

11 likes

Dat ze geld teveel hebben, hoe dan?!

Dat cadeau van mij hebben ze dan ook niet meer nodig hoor.

4 likes

Hahah de D van dungeon vind ik grappig :joy:

@McApple ja snap ik! Vooral als je naar bedrijven belt of zo. Ik had laatst belde ik een bedrijf ik zeg nog duidelijk punt com. Na 2 dagen belde ik maar van joh ik heb nog geen mail gehad hadden ze punt nl er van gemaakt. Lijkt niet eens op elkaar.

4 likes

Ja dit vind ik ook wonderlijk. Inflatie bestaat daar niet.

1 like

Aan mezelf, omdat ik samen met een miljoen anderen op een woning gereageerd heb maar die in m’n hoofd al helemaal aan het inrichten ben :roll_eyes:

1 like

Van die mensen die gewoon de hele dag aan het marineren zijn in hun eigen negativiteit. Alles is kut, de hele wereld is uit om jou te pakken en iedereen die even niet doet wat jij verlangt is de vijand.

18 likes

Spijkerbroeken passen. Echt wat een ellende. En een ergernis daarop, van die super snel slijtende broeken, vooral bij het kruis waar mijn zadel zit, en waar mijn benen tegen elkaar schuren.

Denk dat ik me maar weer een winter in jurken ga hullen.

14 likes

Te lang getrokken thee.
Is zo bitter aan het einde :nauseated_face:

8 likes

mensen die hun naam in het engels uitspreken als ze zich voorstellen in het engels :roll_eyes: zo irritant je naam verandert niet hoor

6 likes

Maar als je je naam gewoon op z’n Nederlands zegt heeft die ander waarschijnlijk alsnog geen idee hoe je heet en het doel van je voorstellen lijkt me nou juist dat diegene dat wel weet.

10 likes

ja maar het is toch gewoon je naam? als je stefan heet heet je in het engels toch niet opeens steven of stefan met een hele andere uitspraak?

zo moeilijk is het niet om te leren om gewoon een buitenlandse naam uit te spreken. om die reden hebben ook veel migranten een neppe westerse naam, terwijl het echt geen rocket science is om even een naam te leren uitspreken.

4 likes

Drie dagen herfstweer en mijn lippen zijn alweer droog en gebarsten. Echt als dat eens niet zo zijn zou dat heel fijn zijn.

2 likes

Ligt denk ik echt aan de taal, mijn (Arabische) naam begint met een klank die in het Nederlands (en Engels, in veel talen) niet bestaat en dus ook niet goed uit te spreken is als je hem niet gewend bent, dan heb ik liever de “Nederlandse” uitspraak dan een slecht-klinkende Arabische versie.

6 likes

Ik doe dit zelf wel, maar mijn naam is een van origine Engelse naam (maar wel gangbaar ook hier). Ga graag op vakantie in de VS, en als ik het dan op z’n Nederlands zeg begrijpen ze meestal niet hoe ik heet, terwijl als ik het dus uitspreek zoals zij dat doen, het meteen duidelijk is. Helemaal veranderen is misschien wel een ander verhaal, maarja mijn man heeft weer echt een typisch Hollandse naam, die ze bij de Starbucks dan echt niet begrijpen laat staan kunnen opschrijven, dus dat zegt ie maar Jeff ofzo. :joy:
Om maar aan te geven, er zijn redenen om het te doen. Maar als je voor langere tijd met iemand contact moet hebben dan kunnen ze idd best wel even leren hoe je naam wordt uitgesproken.

5 likes