Luister naar haar hè @macchiato, zie titel!
Wel mooie username heb je voor deze discussie.
als mensen vragen om een flat white kan je ze echt alles geven want ze hebben geen idee hoe het hoort te zijn
getekend, de meest waardeloze barista ooit
Nee joh, de bonen zijn bij ons 25ct per shot terwijl de melk al 52 cent is bij een cappuccino (ik heb nu 20 cc gerekend). En wij hebben wel echt goede bonen.
(oke wij schenken alleen havermelk, zie dat volle bio koemelk 60 cent goedkoper is per liter)
Hoe hoort het dan? Ik dacht ook dat het een dubbele espresso met melk is
Ik weet de precieze ratio niet want ik ben geen barista, maar een flat white en cappuccino worden allebei met 1 shot espresso gemaakt, alleen cappuccino heeft meer melk en meer melkschuim. Daardoor smaakt een flat white sterker, want er zit minder melk in en maar een flinterdun laagje schuim. Over het algemeen krijg je een flat white ook in het kleinste bekertje.
Ik ben nu ook gaan googlen om het zeker te weten maar er staat echt veel verschillende informatie op Google haha, vooral Amerikaanse websites die praten over een dubbele shot espresso maar goed, die weten echt niks van koffie.
De Wehkamp… Ik heb schoenen besteld (achteraf betalen) en ze zijn vanaf vandaag met korting. Bel ik net om te vragen of zij de prijs kunnen aanpassen. Oplossing van de wehkamp is nogmaals bestellen en retouren. Het bedrag aanpassen was niet mogelijk.
Het heeft ook met de schuimbalans te maken, cappuccino is 1/3 espresso 1/3 melk 1/3 schuim. Flat white is 2 shots espresso, maar naar verhouding meer warme melk dan schuim.
Haha ik snap echt niet als mensen (hier) dingen gaan uitleggen waarbij ze in de eerste en laatste zin zeggen dat ze het zelf niet (precies) weten. Hier heeft precies niemand wat aan toch?!
Nouja ik wilde even verifiëren wat de verhoudingen zijn want dat weet ik dus niet precies, maar de rest uit de eerste alinea weet ik wel zeker.
Bij starbucks was de flat white ook het enige drankje dat we maakte met volle melk en kleinere beker zodat je in verhouding meer espresso hebt, maar het valt me op dat heel veel andere koffietentjes dat niet doen! Verschilt dus enorm per koffietentje.
Ja! Maar net als hier lees ik heel veel variaties dus ik hoopte het van iemand te horen die er verstand van heeft.
Mijn vriend bestelde laatst een cappuccino met een extra shot. Moest hij €6,50 afrekenen. Hadden ze op de rekening gezet als een espresso + cappucino. Afzetters. Hadden ze er op z’n minst 2 koekjes bij mogen doen.
Jaa neem gewoon een koffie verkeerd joh.
Maar echt, die kan je net zo goed echt slootwater geven, proeven het verschil toch niet.
Weet nog van vroeger dat mn moeder altijd een pot oploskoffie bij zich had zodat ze de koffie sterker kon maken, haha. Vraag me nog steeds af of het dan echt beter te drinken was, haha
Nou nee ik wil geen melk met een klein beetje koffie maar koffie met een klein beetje melk. Ik vind cappuccino ook vaak al te melkerig. Doe dan idd ook vaak met een extra shot @Willy maar wat dan het verschil is met een flat white ben ik ook nog niet helemaal achter
Dit klinkt een beetje als een espresso macchiato haha.
Dat is niet mijn ervaring met Wehkamp! Ik heb meermaals hetzelfde gehad en toen pasten ze de prijs gewoon aan. Misschien nog een keer via de chat oid proberen? Misschien had je net de verkeerde aan de telefoon ofzo
Herkenbaar leed. Ik heb het steeds weer wanneer ik mijn gezicht ga wassen.
Zo gek.
Korte versie: flat white is sterk en romig
Bij de Starbucks is iig de flat white alleen maar in de maat short te verkrijgen (toen ik daar 10 jaar (!!! Omg ik ben oud) geleden werkte dan). Het bestaat uit volle melk, met twee shots espresso, waardoor het sterker naar koffie smaakt en tegelijkertijd ook romiger (door de volle melk). De melk wordt wel gestoomd, maar niet geschuimd waardoor het eerder op een latte lijkt dan een cappuccino. Over het algemeen beginnen lattes en cappuccino’s vanaf maat tall, waar 1 shot espresso in gaat. Als je een flat white al zou willen vergelijken met iets, dan is het een short whole milk extra shot latte (in Starbucks termen dan). Ik geloof dat het bij andere koffietentjes ook gewoon staat voor krachtig en romig, maar niet te veel melk (of plantaardige variant). Gewoon precies goed.
Mensen die een half koekje eten en dan roepen dat ze uren vol zitten. Wat een oplichting