Waar erger je je aan? #17

Ze gebruiken nog wel boeken maar ook een eigen chromebook elke dag mee! Die gebruiken ze dan niet elke les.

2 likes

Ik heb zoooo vaak leerlingen die iets op de laptop maken (en ook echt gemaakt hebben, ik heb het dan gezien) en het vervolgens een les later niet kunnen inleveren want het is “van de laptop verdwenen”. Oftewel: ze zijn het vergeten op te slaan😭

13 likes

Dit heb ik ook meegemaakt ja. Volgens mij komt dit omdat vrijwel alles auto save heeft en het dus niet meer bij mensen opkomt om iets handmatig op te slaan.

4 likes

Wtf hebben die kinderen geen informatica meer in de eerste? Ik kan me nog herinneren dat we moesten lachen, omdat de docent vroeg wie er nog nooit een pc had gebruikt. Zal nu wel andersom zijn :sweat_smile:

1 like

Hier boeken en een laptop maar meer omdat heel veel dingen op het schoolnet beschikbaar zijn, er werd ook verwacht dat ze weten hoe het ding werkt (een Chromebook mocht dan weer niet)

1 like

Jazeker, eerste jaar 1 uurtje informatiekunde per week
40 minuten dus maar effectief

1 like

Bij ons wel. De docent heeft het ook al 6x uitgelegd maar naast dingen opslaan kunnen ze ook niet zo goed luisteren. Ik zeg het ook altijd tegen ze, maar ook dat helpt niet bij iedereen.

2 likes

Printers.

Ella: print dit document a.u.b.
Printer: oké bzzzzzzzz bzzzzz bzzzzzzzzzzzz nee ik heb geen papier geef me papier.
Ella: je hebt wel papier en het zit keurig netjes in je balkje maar hier heb je nog een stapel erbij.
Printer: bzzzz bzzzz bzzzzz ik heb geen papier
Ella: we proberen het opnieuw. Uit en weer aan. Print dit a.u.b.
Printer: ik heb geen papier.

Ella: laat maar ik teken het wel na :roll_eyes:

10 likes

Mijn printer zegt steeds dat ie geen verbinding met de laptop heeft, gaat dan na 5 minuten op magische wijze alsnog printen en blijft dan zeuren dat er echt geen verbinding is en printen daardoor onmogelijk is
:face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Ja precies

1 like

En dan is de inktcartridge nog net niet op. Dus je krijgt vaag geprinte documenten
Waarom bestaan printers nog?

En als je wel genoeg inkt hebt zit het papier net niet helemaal goed waardoor het er scheef door gaat en je halve pagina’s mist

3 likes
10 likes

Ik moest vanmiddag al lachen dat er op het werk een document wat ik in augustus 2022 wilde printen nog in de wachtrij stond. :joy:

13 likes

We hebben inmiddels zelfrijdende auto’s maar de technologische ontwikkeling van printers lijkt al 15 jaar stil te staan?

24 likes

Ik werd om 1 uur wakker gegild door mijn telefoon die moest updaten HELLO MOTO en nu zijn we bijna twee uur verder en lig ik nog wakker te kijken

6 likes

Hello moto hahaha sorry ik ga echt stuk :joy:

1 like

Haha we hadden op werk deze telefoon. Elke ochtend hoorde je dit. In m’n taal betekent dat “hallo dikkerd”, was best confronterend elke ochtend.

17 likes

Ha werkelijk? Welke taal is dat?

Het wordt een lange dag vandaag