Waar erger je je aan #5

Inderdaad, als je er wat langer over nadenkt vind ik het ook wel gevaarlijk in vergelijking met een auto met extra pedalen, maar zolang het mag maak ik er gebruik van. En ik vind van mezelf dat ik wel een verantwoord persoon ben, ik ben al wat ouder (27) en als ik of mijn ma ons niet veilig voelen bij teveel verkeer bijvoorbeeld dan rijd ik niet verder of begin ik er niet aan. Zeker niet zolang ik het niet wat beter onder de knie heb.

En 25 in een zone 30 vind ik persoonlijk niet het verkeer ophouden, zeker niet om 8u 's avonds. Het is de maximale toegelaten snelheid, die 5km/u gaat niet maken, al zeker niet met al die verkeerslichten hier op elk kruispunt.
En ook al vind ik de situatie zelf niet ideaal, vind ik ook dat zolang het leren rijden met een begeleider toegestaan is, de andere bestuurders zich gerust deftig kunnen gedragen. Ik kan me goed inbeelden dat het irritant is elke keer weer een trage auto die af en toe schokt en nogal bruusk remt (aka ik :slightly_smiling_face:), dat geeft je geen enkele reden je te gedragen als een gevaarlijke idioot, steek me dan gewoon voorbij waar het mag. Wat ik ook soms doe is me veilig aan kant zetten als ik zie dat er veel auto’s achter me rijden.

@Kahlo Ik rij altijd in de streek van Aalst/Dendermonde/Denderleeuw. Dat was ik inderdaad ook van plan om te gaan doen, deed je dit toen je in het begin leerde rijden of juist voor je examen?

Zo irritant… Speciaal nog naar de winkel want Skyr 1+1 gratis en dat scheelt in mijn geval best wat gezien ik veel kwark eet, maar heel het schap was leeg terwijl de aanbieding gister pas in is gegaan :roll_eyes: Sowieso heel ergerlijk als supermarkten niet extra/voldoende inslaan bij zulke acties.

Mijn vader heeft me leren autorijden, wat soms leidde tot heel wat frustraties langs beide kanten. Want als ik iets niet snapte of meteen kon, dan word ik sneller geïrriteerd bij iemand die dichtbij me staat dan bijvoorbeeld bij een rij-instructeur. En andersom had mijn vader niet altijd veel geduld met mij :joy: Het waren vaak intense ritjes met veel emoties haha

Als je 20uur lessen neemt bij een rijschool, mag je daarna trouwens alleen op de baan. Zonder begeleider en met een L op de achterruit.

Bedoel je met jouw laatste zin dat je na 20 lesuren bij een rijschool te hebben gehad in je eentje mag rijden, voordat je je rijbewijs hebt gehaald?

Aan mensen op marktplaats.

Eerst 48 vragen stellen over het product, dan 30 x heen en weer mailen om een geschikte ophaaldatum te vinden. Vervolgens erachter komen dat versturen makkelijker is, maar dan niet meer reageren omdat ik zeg dat de verzendkosten voor de rekening van de koper zijn :triumph::triumph:

Of mensen die iets komen halen, maar vervolgens niet meer komen opdagen. Iedere keer weer trap ik erin.

3 likes

Ja, klopt! Je moet wel je theoretisch examen hebben afgelegd maar je hebt inderdaad nog geen rijbewijs dan.

Wat gek dat de regels zo anders zijn tussen Nederland en België! Het lijkt me als leerling wel heel prettig, maar ik vind het ook wel apart. Ik kan me voorstellen dat veel mensen nog niet zeker genoeg zijn om na 20 lesuren al alleen te rijden. Heb jij dat wel gedaan?

2 likes

die enorme parijshype die bij elke influencer heerst

1 like

Aan het feit dat ik uiterlijk vandaag mijn laatste toets terug moet krijgen, zodat ik me uiterlijk zondag in kan schrijven voor mijn eindgesprek. En natuurlijk heb ik nog niks binnen, die leerkrachten staan ook niet echt bekend om hun stiptheid ofzo. Dus ik heb echt megaveel stress nu of ik het wel op tijd binnen ga krijgen. No way dat ik nu 4 maanden studievertraging op ga lopen omdat zij hun shit niet op tijd in orde hebben.

Lidl! Hopelijk heb jij meer geluk als je gaat kijken :wink:

1 like

Ja ik ben niet de goeie persoon om dit aan te vragen :joy: Ik was te vaak gezakt voor mijn rij-examen dat ik verplicht rijles moest nemen bij een rijschool hahaha. Maar om eerlijk te zijn, heb ik wel veel meer geleerd door alleen rond te rijden met die L (na dus de 20uur rijles) omdat ik dan extra voorzichtig reed.

Ondertussen vind ik van mezelf dat ik echt goed kan autorijden :sunglasses: Heb een baan gehad waarbij ik constant op de baan was en heb dus best veel rij-ervaring nu.

1 like

Het is vast heel onredelijk van me, maar mijn beste vriendin is drie weken geleden bevallen. Echt helemaal logisch dat ze in haar bubbel zit. Ik heb zelf 2 kinderen waarvan 1 een zorgenkindje is. Helaas spelen er nu ook wat dingen bij nummer 2 die niet helemaal lekker gaan. Ik heb daar niets meer over gezegd omdat ik haar er niet mee lastig willen vallen. Maar nu begin ik langzamerhand wel een beetje geïrriteerd te raken dat ze nog geen enkele keer heeft gevraagd hoe het eigenlijk bij ons gaat. Misschien heel egoïstisch van me, ik weet het niet…maar word er stiekem wel verdrietig van

Rijles door ouders: hier twee mooie voorbeelden :grinning::
https://m.hln.be/showbizz/tv/-mo-rubentje-toch-uit-het-gezin-doet-maandag-rij-examen-na-crash-met-papa-johan-heel-de-voorkant-naar-de-kloten~adba26c08/

https://m.hln.be/bizar/het-leukste-van-het-web/-jozef-toch-kan-limburgse-jongeman-die-voor-hilarische-tv-zorgde-nu-eindelijk-rijden~a2b1f858/
(Hier moet je het onderste filmpje bekijken)

2 likes

Je kan dan bij de service balie om een bon vragen en dan kan je de week erop het kopen voor de aanbiedingsprijs!

Dat heeft de Lidl niet toch?

Zo herkenbaar!!! EN ZO KUT!

1 like

Bij de Lidl helaas niet :wink:

Oh zag nu pas dat het Lidl was. Sorry!! @MevrouwMand

Echt heh! Het is me uiteindelijk wel gelukt! Ik heb ook een tool gevonden waarbij je kan testen of je teveel tekst in je advertentie hebt of niet!

De geitjes zijn je dankbaar <3