Mijn auto. Een van de ramen besloot ermee te kappen vanochtend toen ie half open stond. Kreeg hem niet meer dicht. Kosten? 165 euro voor een nieuw mechaniek. Nondeju zuur geld. Passagierskant ook nog eens. Dus voor mij niet eens essentieel. Maar kan het moeilijk niet laten maken, want half open.
Of mensen van 50+ die zeggen; Ja regel jij dat en dat maar even op de computer/met de printer. Jij bent nog jong!
Ja dus? Omdat ik in het tijdperk van computers en printers opgegroeid ben moet ik maar weten hoe alles werkt?
Ik ben een beetje skeer en had nog genoeg geld voor de boodschappen die ik nodig had tot vrijdag maar toen vroeg een vriendin of ik op school even haar broodje wilde voorschieten en dat was dus een broodje van 4 euro. En vond lullig om nee te zeggen of om een tikkie te sturen daarvoor maar baal wel een beetje nu
Stuur een tikkie !! Ze vroeg je om voor te schieten niet om te betalen. Ja 4 euro is niet veel maar wel als je het nodig hebt.
Dat is wel een idee! Ga het van het weekend eens proberen
Mijn moeder viert vandaag haar verjaardag en er is bezoek in 4 rondes gekomen. Letterlijk elke keer ging het opnieuw weer over zwarte Piet etc. dat ik denk doe nouuu niet
Ik lig in bad. Eerst duwen mn katten de deur wagenwijd open waardoor er kou naar binnen komt, daarna gaat een van hen even lekker kakken en ruik ik die vieze rotte putlucht en blijkbaar vond ie het zelf ook vies want toen kwam hij even overgeven naast het bad
Aan dat sommige mensen in de trein zulke mega cheapass oortjes in hebben dat ik DOOR mn eigen podcast nog hun muziek hoor. Oortjes zijn bedoeld zodat je ZELF iets kan luisteren, niet dat iedereen kan meegenieten.
Ja vanochtend gaven ze me om half 6 een serenade
Een snikhete wc?! Ik heb dat in de winter door verwarmingsbuizen die er lopen en vind het echt verschrikkelijk, poepen in een sauna 't voelt echt zo vies
Mijn vriend is “ziek” dus hij doet alsof de wereld vergaat
Dat het precies gaat regenen als ik de deur uit wil gaan met de fiets
Gedroomd dat het uitging met mn vriend nu voel ik me de hele dag een beetje meh.
Ik wacht sinds 14.30 op een monteur, ben eerder van werk weggegaan hiervoor. Vind ik niet chill, ik vind het niet fijn om thuis te werken. En ik moet poepen, dus ik dacht dat ik lekker uitgebreid kon gaan op het moment dat de monteur weg is, maar dan is mijn huisgenoot thuis, dus dan kan ik er minder goed voor gaan zitten. Het gaat dus om het fixen van een radiatorknop, wat me ook irriteert want het lukt me niet om het zelf te doen.
Een kind hier in de buurt heeft een speelgoedauto gekregen (brandweerauto of ambulance denk ik) en de halve straat kan meegenieten van de geluiden die dat ding produceert. Het is echt heel hard
Mensen die in de trein eten: of het kraakt of het stinkt. Net weer iemand die naast me zit en een pak pringles cheese & onion loopt weg te kanen, ik vind het zo respectloos.
Respect volgens Van Dale:
eerbied, ontzag: respect hebben voor iem.; uit respect voor uit eerbied voor; met alle respect inleiding op een opmerking die onaangenaam is voor iem.
Waarom zou iemand eerbied of ontzag moeten hebben voor een wildvreemde in de trein? Het is misschien niet heel sociaal of invoelend, diegene houdt duidelijk geen rekening met zijn medereizigers, maar met respect heeft het echt nul te maken.
ik snap dat mensen na werk moeten klussen maar vind het zooooo irritant dat ik na een lange werkdag met veel prikkels en geluid thuis kom en die buurman gaat boren en hameren omg hou op plz wil gewoon even in stilte in het donker zitten
Respectloos:
- Aanmatigend 2) Onbeschaamd 3) Onbeschoft 4) Oneerbiedig 5) Ongegeneerd
Ja. Ik vind het enorm onbeschoft als iemand voor de derde keer in een week ongegeneerd een kapsalon of een burgerking hopper menu naast me eet in de trein. Zeker wanneer de NS zelf aangeeft dat je bij het eten en drinken in de trein rekening moet houden met je medereizigers.