panters en luipaarden zijn hetzelfde dier (wel verschillende ondersoorten) maar luipaard wordt overwegend gebruikt voor afrikaanse dieren en panter voor azië, aanvullend feitje
Panter komt van panthera en kan een luipaard, jaguar of zelfs poema mee bedoeld worden. Je kan dus beter gewoon zeggen welk dier je bedoelt want panter is heel algemeen.
Zowel jaguars als luipaarden kunnen een zwarte vacht hebben (dat is bij ongeveer 11% zo) dus een zwarte panter kan ook nog beide zijn.
Nog een leuk weetje, panters/luipaarden hebben een vacht met vlekken.
Jachtluipaarden/cheetas hebben vlekken op hun vacht, maar die vlekken zitten ook op de hui. Ze zullen dus zichtbaar zijn al is hij kaal
ik vind luipaard echt een rare naam want die dieren lijken me helemaal niet lui
en ook niet paardachtig
maar ik heb net de ethymologie opgezocht en het komt blijkbaar van leopardus, een samenstelling van leo, ‘leeuw’, en pardus, ‘panter’
heeft niks met luie paarden te maken
Dat Reinier niet de achternaam, maar de tweede voornaam is van Victor Reinier…!
Hij heet Victor Reinier Nieuwenhuijzen.
Wow de og Sarah Rebecca/Vera Camilla dus
Dat deze acteur uit Love Actually ook professor Snape in Harry Potter speelt haha. Nu ik het eenmaal weet zie ik het ook wel maar had de link nooit uit mijzelf gelegd.
ik lach hardop hahaha
En Hans Gruber in Die Hard! En de Sheriff of Nottingham in de Kevin Costner Robin Hood
En die acteur die Jeffrey Dahmer speelde, had ook een gastrol in The Office waarin hij het vervelende neefje van Michael Scott speelde. Wereld van verschil haha
Hun namen verwijzen naar kleur bloesjes: Rossum = roze en Oorschot = oranje
En deze 2 zijn ook dezelfde persoon (Gilderoy Lockhart uit Harry Potter en Sator in Tenet), kwam ik pas na een hele tijd achter.
Zijn filmvrouw speelt ook in Harry Potter!
Er gaat ook het verhaal dat destijds bij het opnemen van love actually ze ook beduveld werd door haar man die vreemdging met ‘bellatrix’
https://marieclaire.nl/artikel/30266/emma-thompson-love-actually-kenneth-branagh
Je zou bijna denken dat acteurs in de huid van iemand anders kruipen
Ja echt hoor. Kunnen sommige forummers niet Googlen?
Aan de hand van het merendeel van de vragen dat voorbijkomt gok ik van niet nee