Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Haha al dit gepraat over koppelingen. Had gister mijn 2e rijles en 1,5 uur lang rondjes gereden met koppeling etc. Werd vannacht zelfs wakker met de stappen in mijn hoofd en heb toen een uur wakker gelegen :joy:

6 likes

Ook slecht voor de auto.

Ik trap de koppeling gewoon helemaal in bij een stoplicht en dan laten opkomen als het groen is. Scheelt misschien een halve seconde, maar wel beter voor de auto dan een slippende koppeling.

@Scorpiovibes maar als ik dan wegrij laat ik de koppeling dus ook meteen opkomen tot aangrijpingspunt en dan geef ik gas bij. Niet al bij het begin want dan klink je als een idioot van 18 jaar die stoer wil doen.

7 likes

Ja precies, nu je het zegt;
de 2/3 personen die aangaven: “eerst gas” zijn van die zgn. “Autogekkies” (race fora, auto’s opknappen)

Wat milieu betreft; deze Fiat heeft ook een start/stop systeem maar dat vond ik ook maar irri en heb ik uitgezet. Missh doe ik dat straks wel weer aan

Dat het nummer ‘On the Floor’ van Jennifer Lopez en Pitbull een sample bevat van ‘Lambada’ van Kaoma.

5 likes

Poppenspeler Danny Verbiest, die zijn medewerking heeft verleend aan verschillende Bassie en Adriaan-series, baseerde zijn pop Samson, de hond uit het Vlaamse kinderprogramma Samson en Gert, op Lara [een hond die een rol hand in Bassie en Adriaan].

Zonder Bassie & Adriaan geen Samson. :upside_down_face:

4 likes

Ik kwam een tijdje terug dit lichtelijk bizarre Instagram-account tegen: Emily in Parasite. Maar door dit forum ben ik er nu achter dat het een parodie is op een schijnbaar vreselijke film, Emily in Paris! Thanks forum :thumbsup:

2 likes

Oh shit!

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens en daarnaast vind ik het ook belachelijk dat het instellingstarief ook geldt als je hiervoor een bachelor op een ander niveau hebt gedaan (dus dat een 2e hbo bachelor extra geld kost kan ik nog enigszins inkomen ook al zou dat niet moeten, maar dat daarna een wo bachelor ook voor instellingstarief gaat vind ik volkomen onlogisch en oneerlijk).

Mocht je een tweede opleiding in de zorg of het onderwijs overwegen: daar geldt altijd het normale collegegeldtarief voor (dus geen instellingstarief, ook als je al eerder een bachelor hebt gehaald)

2 likes

Kun je een premaster doen?

1 like

Dat ‘Qmusic’ waarschijnlijk bedoeld is als ‘cue music’, zo van: start de muziek.

18 likes

In jouw situatie sluit een traineeship misschien beter aan! Dan kun je vaak zonder opleiding in dat vakgebied een baan krijgen en word je binnen 1 tot 3 jaar (intern) opgeleid bij dat bedrijf. Er staat vaak een prima salaris tegenover en na afronding van je traineeship stroom je dan door naar een betere functie. Misschien is dat iets voor je?

Wat betreft bedrijven die je opleiding betalen, dat is iets wat meestal gebeurt door je nieuwe werkgever als jouw opleiding niet aansluit bij het bedrijf. De kans dat jouw huidige werkgever een opleiding voor je zal betalen zodat jij je kan laten omscholen is vrij klein. Mijn vriend werkte in een praktisch beroep en wilde daar les in gaan geven, hij heeft toen de instelling benaderd waar hij les wilde geven en zij hebben hem aangenomen en betalen nu zijn studie. Zoals @Puzzelmeiske al zei is dit wel gebruikelijk in het onderwijs en de zorg, want daar is een groot tekort aan werknemers.

3 likes

Dat laatste klopt niet helemaal. Ik wil een 2e HBO opleiding in de zorg doen (HBO-V) en heb al HBO paramedische opleiding. Dan betaal je ook veel geld (weet even de juiste term niet).

Ja en bij Q-dance staat het daar waarschijnlijk ook voor.

1 like

Traineeship is wel vaak voor net afgestudeerden met weinig werkervaring (heb niks over je situatie zo snel gelezeb dus vandaar dat ik het zeg).

Waarom typ je patat los van elkaar? :roll_eyes:

:rofl:

4 likes

image

But you do you, Kali.

11 likes

Ik besefte toen iemand asbak verkeerd als as bak spelde pas waarom een asbak eigenlijk een asbak heet :woman_facepalming:

4 likes

Dat de naam Knab (die bank) omgekeerd is voor…

bank… :exploding_head:

18 likes

Hier kwam ik een week geleden achter. Mind was blown

1 like

Dat dit een deurstopper is en geen speeltje voor katten

19 likes