Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Doen heel veel toeristen (voornamelijk aziatische groepsreizen) wel hoor. Die komen ‘s ochtends van Schiphol, gelijk door naar de Schans, daarna Volendam, vervolgens de Keukenhof en dan plakken ze Giethoorn eraan vast. Hele strakke tours.

5 likes

En voor de ultieme Nederland beleving pakken ze ook vaak nog een stukje Delfts blauw mee.

4 likes

Hoe heb je dit culturele hoogstandje gemist?

5 likes

Ik dacht tot voor kort dat de randstad letterlijk alleen die 4 steden was, maar blijkbaar is het een heel gebied :sweat_smile:

4 likes

Ik kwam er echt pas laat achter dat je samengevoegde (film)beelden een compilatie noemt. In mijn hoofd was dat altijd een film complicatie. Ik dacht denk ik gewoon dat complicatie twee verschillende betekenissen had haha…

2 likes

Ik kwam er laatst pas achter dat Amersfoort ook nog randstad was. Ik dacht Utrecht is ongeveer de grens, maar toen gingen een paar mensen uit Amersfoort steigeren. Wiki zei dus dat Amersfoort erbij hoorde. Ik wist wel dat het zo’n uitwijkstad was net als Zoetermeer en Almere.

1 like

Wordfeud

Dus als iemand wil :relieved:

1 like

Ook het vrtnws artikel gelezen?

Dat er in sommige clubs/kroegen wordt wit gewassen via een systeem dat je als klant altijd €20 moet pinnen, ongeacht hoeveel je koopt (dus bv 3 euro bier = €20 pinnen en €17 contant krijgen). Bij zoveel kroegen en clubs gedaan, zonder besef.

6 likes

Ahaaa dit verklaart ook waarom ik laatst bij een reservering een bizarre aanbetaling moest doen. Werd dan verrekend met het eten/drinken. Was volgens mij €50 pp, niet gedaan uiteindelijk omdat ik dat echt belachelijk vond voor een paar cocktails. Was overigens een pop-up bar :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Kwam deze tegen op insta. Wist ik niet!

28 likes

Huh ik heb dit echt nog nooit gehad?

Misschien heb ik het al ooit gepost maar moest er net weer aan denken: mijn ouders hadden tweedehands een tafel gekocht die in een klooster had gestaan oid. En er zaten donkere plekken onder de tafel, alsof er sigaretten in uit waren gemaakt, en m’n ouders zeiden dus altijd dat dat van de nonnen was die onder de tafel hadden zitten roken :’) Ik heb dat zoooo lang geloofd. Waarom zou je ook onder een tafel gaan roken.

3 likes

Dan kom jij in betere kroegen dan ik :joy:

2 likes

Dat Piet Parra onderdeel is van Le Le. Ik wist wel dat hij de albumcovers maakte, maar dat hij ook een aandeel heeft in de muziek is nieuw voor me.

Waar koop jij bier voor 1 euro in de kroeg?

2 likes

Hoe kom je aan €1?

Werken, bedelen, gitaar spelen op straat. Bijvoorbeeld.

5 likes

Ik snap hier exht helemaal niks van maar goed

1 like

Huh nee ik ook niet? Haha. Ik vraag waar jij 1 euro betaalt voor bier en jij vraagt hoe je aan een euro komt?

Edit lol nevermind haha, ik zat scheef te lezen en we praten totaal langs elkaar heen. Dacht dat jij schreef 3 bier = 20 euro pinnen en 17 terug, vandaar dat ik dacht 1 euro per biertje. Maar het was 3 euro bier

1 like

Ik zeg nergens dat ik €1 betaal voor bier?

Edit: ooooh oke haha mysterie opgelost

1 like