Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ik typ op windows altijd gewoon een apostrof en dan de e, dus voordat die ’ in beeld is verschenen typ je een e en dan wordt het é

Ja dat wel! :innocent: ook heel tof, wel sneu verloop verder.

1 like

Hier kom ik NU dus achter😅

1 like

Doe jij dit? Ik heb nog nooit tussendoor gespoeld. Altijd na het afvegen. Ik wist niet eens dat de afvoer in Nederland te smal kon zijn. Heb ik geluk gehad?

1 like

Ik doe dat ook, maar meer omdat het gewoon “prettiger” zit ofzo tussendoor eens spoelen. Zit tussen de oren en ja ook zonde vh water

Ik doe dit puur zodat de drol niet kan liggen fermenteren en geur kan blijven verspreiden

2 likes

Ik moet dan altijd denken aan alle bacillen die omhoog dwarrelen en dus op je lichaam terechtkomen. Vandaar de deksel toch?

Nog even over Danny Vera. Ik dacht dus dat hij 50 ofzo was, maar hij is uit 1977. Was ik hier dus achter gekomen. :sweat_smile:

Ik tegen mijn vriend: hoe oud denk jij dat Danny Vera is?
Hij: als je het vraagt zul je wel verbaasd zijn geweest, ik zeg 39 jaar.
Ik: hij is uit 77.
Hij: IS DIE 77?!?!?

:older_man:t4:

25 likes

Dat een portebella een volgroeide kastanjechampigon is. en dat je kastanjechampigons zelfs rauw kan eten?!

2 likes

Ik kom er echt nu net door een liedje van snollebollekkes achter dat ik al mijn hele leven omblaag zeg. Ik weet dat het omlaag moet zijn en schrijf het altijd goed. Maar ik heb nu echt een mega error. Waarom zeg ik dit? Is dit een dialect ding? Is dit niemand ooit opgevallen?

Het is ook niet een duidelijke ‘b’ maar hij is er wel.

Edit: oh gelukkig het is gewoon Brabants https://wikimiddenbrabant.nl/Taal_overbodige_letter

3 likes

Is een wouwer(d) wat ik denk wat het is? Als in: gvd wa is da unne wouwert, hij hield nie op nie!

1 like

Zou dat geen wauwer zijn. Of wauwel. Hij hield niet op met wauwelen die wauwer

1 like

Als ik Wouwer Google vind ik dat een (vis) vijver is ??? :exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head:
Wtf is wouwer nou weer

1 like

Haha ja, leek mij ook eigenlijk. Google helpt niet echt, in Vlaanderen is het een soort vijver.

Ja zeker :japanese_ogre:

Nou ik moet je helaas teleurstellen want ik gebruik van dit rijtje alleen het woord omlaag. Ik zie nu ook erbij staan dat het midden Brabants is en ik kom toch echt uit een heel zuidelijk puntje Brabant. Dus als ik dit ga inspreken klink ik net als zo’n influencer die een grappig accentje opzet om Brabants na te doen. En @Krabsalade ik weet niet wat een wouwerd is helaas hahah.

2 likes

Omg hierdoor kom ik erachter dat werft dus niet klopt. Dat werd vroeger bij ons thuis (en in de omgeving) heel vaak gebruikt maar dan meer in de context van tuin / achter de poort, ‘Da lig bij ons op de werft’ hahah

2 likes

Dat in wij in Nederland aardappelen niet echt als groente zien, en in andere landen wel. Laatst discussie over gehad met een Vlaamse vriend van me

3 likes

Hier worden aardappelen ook niet (door iedereen, blijkbaar) als groenten gezien hoor. Voor mij is dat in ieder geval geen groenten, maar iets in de categorie rijst/pasta/… .

Ik kwam er laatst pas achter wat die vlekken op een schaap zijn rug/kont zijn.
Ik dacht dus altijd dat de boer dat had gedaan zodat hij wist wie de vrouwtjes waren. Blijkbaar heeft een mannetje zo’n tuigje om en als die dan een vrouwtje bespringt geeft dat tuigje af. Zo weet de boer dus welk schaap het vrouwtje heeft bevrucht.

7 likes