Waar kwam jij pas heel laat achter?

Hahaha klinkt als: wegwerpelijk

Toen ik 14 was kwam ik er pas achter dat het lampje in de koelkast uit gaat als de deur dicht is

11 likes

Maar hoe weet je dat nou zeker, met een dichte koelkastdeur is het moeilijk te controleren of het wel echt donker is daarbinnen.

tenor

Sorry, heel kinderachtig dit, maar iemand had mij vroeger (toen ik echt nog heel jong was) wijsgemaakt dat planten in het pikkedonker paars worden in plaats van groen. Maarja, ik kon niet bewijzen dat dat niet zo was, want als ik een plant in een donkere kast zou zetten en de deur open zou maken zou het per definitie al niet meer pikkedonker zijn en zou het dus logisch zijn dat de plant weer groen was.

Ik heb als kind heel lang nagedacht over hoe ik dit kon oplossen.

33 likes

Eigenlijk had ik er zelf nog niet echt over nagedacht. Tot ik op een dag bij een vriendin naar binnen liep en de hele inhoud van de koelkast in de keuken zag staan. Ze had alles er uit gehaald zodat ze er zelf in kon gaan zitten als haar moeder de deur dicht deed haha! Toen ze klaar was vertelde ik dat je telefoon er in leggen terwijl hij filmt misschien wat makkelijker was geweest.

Heb je al een oplossing bedacht voor je plant verhaal? Het klinkt een beetje als Schrödinger’s cat!

16 likes

bij mijn koelkast kun je zien dat het lichtje uitgaat als je hem biiijna dicht hebt, dus net een klein kiertje :kissing_smiling_eyes:

4 likes

Haha, ik had dat heel lang met ‘wat schuift het?’. Ik dacht dat het zoiets betekende als ‘wat maakt het uit?’

11 likes

Hahaha, leuk, dan kan je antwoord nog kloppen. ‘Wat schuift het?’ ‘Ja, niks, maar toch niet leuk
’

1 like

Ik zat naar mijn bodylotion te kijken en onder dat merk stond “est. 1990” en opeens realiseerde ik met dat het natuurlijk staat voor “established 1990” maar op de een of andere manier had ik het zelf altijd ingevuld als “estimated 1990”. Zo van, het is zo lang geleden we weten het niet precies meer maar ergens in 1990 :joy:

23 likes

Hahaha besef nu dat ik dat ook altijd deed :upside_down_face:

1 like

naja, ja en nee. De meeste Mexicanen vieren dit helemaal niet.

1 like

Wow weer wat geleerd! Ik dacht inderdaad ook bijna niets. Alleen wiki zegt “niets of weinig voorstellend” maar alle andere sites gebruiken “niets” of “nul”

1 like
2 likes

In mijn stad werden Kingsland en het Bevrijdingsfestival op hetzelfde terrein gevierd. Ik was op Bevrijdingsdag zĂł in de war hoe ze het deden, want hoe kunnen twee festivals nou op hetzelfde terrein plaatsvinden? Ik heb hier bijna de hele zondag over nagedacht hoe dat mogelijk was en ik kom er nu pas achter dat het natuurlijk een week na elkaar is. Ik voel mij zo dom :joy: Het ergste is nu nog dat ik mij bedenk dat ik vorig jaar in precies hetzelfde dilemma zat.

50 likes

Dat het ‘to make amends’ is en niet ‘to make a mence’

:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ik kom hier nu achter.

1 like

“i was today years old”

2 likes

Dat Miep niet onze Egf Miep is
 Zie mommyblog. Ik heb onder een steen gelegen want waar hangt Miep dan uit?

2 likes

Dat is @Miep42

Verrek

Dat het “Grote Rob Geus Kind ontmaskeringstopic” niet ging om erachter te komen wie er eventuele buitenechtelijke Rob Geus-nageslacht is :joy:

20 likes