Oh en dat dan ook dezelfde is als pater brugman. Mijn ex woonde een tijd in de pater brugmanstraat maar inderdaad ook nooit gelinkt met praten als brugman.
Ik zat net onderstaand artikel te lezen en ik kom erachter dat bijna elke vrouw geregeld dickpicks krijgt opgestuurd. Ik heb er echt nog nooit een gehad en dacht ook dat alleen instafamous babes die kregen. Ik begin me bijna af te vragen of ik iets fout doe in mijn leven.
Ik ook nog nooit niet eens van mân eigen vriend!
Het verbaast mij ook nogal dat sommige mensen denken dat iedereen dat wel ontvangt. Ik heb er ook nog nooit 1 gekregen hoor (gelukkig).
Hmmm. Misschien moeten we hier even een polletje tegenaan gooien.
Heb jij weleens een dickpic ontvangen? (Van je vriendje of vaste sekspartner geldt niet. Dus alleen van een random (anoniem) profiel of van iemand aan wie je dit echt niet vroeg.)
- Ja 1 keer
- Ja enkele keren
- Ja best vaak (> 10 keer)
- Nooit
0 stemmers
Edit: De poll is anoniem maar aan de mensen die ze dus enkele keren of vaak hebben ontvangen: zou jij zelf weten waar het aan ligt dat jij ze vaak ontvangt? Ben je heel actief op social media? Plaats je uitdagende fotoâs? (Geen waardeoordeel verder, gewoon nieuwsgierig.)
Haha dit antwoord vind ik super grappig in vergelijking wat ze dus in het artikel beweren!
Ik heb er best vaak ongevraagd via Tinder ontvangen vroeger! Ook eens een van iemand onbekend via mijn blog die me speciaal een foto had gemaild ⊠Echt goor.
Nog nooit. Maar via Happn en OKCupid kun je ook geen foto sturen. Dus misschien maakt dat ook nog uit. Ik ben vooral blij dat ik ze nog nooit heb ontvangen en heb ook niet het idee dat vriendinnen ze vaak krijgen.
Ook al heb jij er geen waardeoordeel over, ik vind het toch wel een beetje een nare vraag om te stellen aan iemand. âWaar denk je dat het aan ligt dat je seksueel geĂŻntimideerd bent.â Want ongevraagd een dick pic ontvangen valt i.m.o. onder seksuele intimidatie, net als straatintimidatie/cat calling.
Maar je kan niet via Tinder fotoâs versturen?
Mijn eerste herinnering aan ongevraagde dickpics was op mân 16e toen ik mijn fotoâs ophaalde bij de Kruidvat van mân wegwerpcamera. Het waren er 2 en ik ben van beide erachter gekomen wie het was. Het was overigens ook niet eens naar mij bedoelt maar omdat die jongens dat soort streken grappig vonden om uit te halen met wegwerpcameraâs van meisjes. Heb ze lekker ingescand.
Ik ben best actief met mannen en ook best uitdagend. Soms vraag ik om dickpics, soms helemaal nietâŠ
Ja ik ontvang ze wel eens via insta. Waar het aan ligt? Rape culture en onopgevoede mannen
Ik heb ze ook wel eens gekregen. En het allerergste: van 2 afzonderlijke collegaâs (!!!) bij een vorige werkgever. Wist echt niet hoe ik het had. Ging enorm aan mezelf twijfelen of ik ergens de indruk had gegeven dat ik er op zat te wachten, of ik te gezellig/flirterig was geweest (naar mijn idee niet, just being kind), enz. Vond het heel naar. (En het waren ook hele lelijke piemels.)
De vraag is misschien wat raar geformuleerd, maar het kan toch best zijn dat er een verband is? Dat praat het natuurlijk niet goed!!! Maar ik zou wel benieuwd zijn wat mannen blijkbaar triggert om dit te doen. En eigenlijk nog meer, wat voor mannen doen dit??
Ja ik denk dat Gaby Blaaser door haar fotoâs idd meer dickpics ontvangt dan Annie vd buurtsuper.
Het maakt niet uit hoe veel het er zijn toch, 1 is al te veel.
Toen ik in Engeland op tinder zat kreeg ik er heel veel. Was echt bizar? Meestal werd er heel snel om snapchat of mân nummer gevraagd en zelfs van de meest fatsoenlijk lijkende jongens kreeg ik er een.
Vind het nog steeds ook zoân onnozele actie van jongens. Volgens mij is er amper een vrouw op aarde die oprecht wild wordt van zoân foto. Hoe is dit gedrag ooit aangeleerd? Het moet toch ooit ergens beloond zijn zou je denken.
Ik weet niet of ik dit al eens heb gepost, maar ik heb heel lang gedacht dat een occasion een bepaald type /model auto was ipv een fancy woord voor een tweedehands auto
Ik heb dus heel lang gedacht dat de wijk Kanaleneiland in Utrecht zo heet omdat ik er altijd veel schotelantennes zag hangen. Ik dacht dus tv antennes --> veel kanalen op je tv --> Kanaleneiland.
Pas een paar maanden terug realiseerde ik me dat de wijk tussen twee (water)kanalen ligt.
Het was misschien niet heel goed geformuleerd nee. Feit is dat bepaalde mensen ze dus vrij vaak ontvangen en anderen helemaal niet. Ik was benieuwd of er ergens een verband te ontdekken was.
@Cozycute
Ik weet niet of het artikel achter een paywall staat maar dit is volgens hen een verklaring:
Wel hebben diverse wetenschappers zo hun hypothese over de psychologie achter dickpics, zoals universitair docent sociale psychologie Justin Lehmiller. Zijn conclusie? Mannen sturen dickpics omdat ze hun eigen aantrekkelijkheid voor vrouwen nogal overschatten. Ze zien vriendelijkheid aan voor flirten en voelen daarmee de ruimte om een ongevraagde penisselfie te versturen. Maar Lehmiller noemt ook een platter motief: exhibitionisme. Sommige mannen raken seksueel opgewonden van de gedachte dat hun dickpic een schokkend effect heeft op vrouwen.
âOnzekerheidâ
Journalist Moya Sarner van The Guardian besloot begin dit jaar dickpicverzenders zĂ©lf te vragen naar hun motieven, en beschreef die in een artikel voor The Guardian . Ze maakte een account aan op Reddit om de mannen de gelegenheid te geven anoniem te reageren op haar vraag. Binnen een paar uur ontving ze meer dan 500 reacties. âOnzekerheidâ, gaf een van de respondenten â die toegaf weleens dickpics te versturen â als reden op. Hij wil slechts bevestiging dat zijn lichaam âokĂ©â is, bekende hij. âNiet eens sexy of ongelooflijk knap, maar gewoon okĂ©.â Voor een andere man was het slechts een kwestie van een bommetje dickpicks uitgooien, totdat hij eens beet had. Een andere dickpicverzender bekende dat hij een dickpic verstuurde wanneer hij het gevoel had dat een âgesprek met potentieâ te traag of saai voor hem werd.