Waar kwam jij pas heel laat achter?

Echt, serieus? Wat is ‘goed’ en wat is ‘fout’? Heb echt geen idee namelijk. Werk ze ook zonder nadenken weg😂

1 like

Dat iemand die 80 jaar is gewoon net zo oud is als de hele Nederlandse Opstand, inclusief het Twaalfjarig bestand. Je bent dan echt een tijdvak oud, een periode.

Het is geen kennis dit, maar meer een besef dat ik had

17 likes

My life has been a lie

Edit: ja echt niet, en dat er dan maar één tegelijk uit komt zeker :’)

4 likes


Ik weet pas sinds een jaar of 2 dat je bij dit soort toetjes het bakje dus kan plooien om de toppings er op te gieten. Tot daarvoor deed ik altijd heel onhandig alles met mijn lepeltje erin, tot ik op een dag het licht zag :joy:
Hoezo duurde het 20 jaar vooraleer ik dit ontdekte?

48 likes

Er rijden hier in de omgeving vaak taxi-busjes van TCZ. Ik dacht altijd dat de Tennis Club Zwolle deze busjes had gesponsord ofzo, maar vond wel dat het er super veel waren en ook echt 30/40km uit Zwolle zag ik ze nog rijden. Tot ik vanmorgen in de file ineens een Eureka moment had en bedacht dat dat zeer waarschijnlijk staat voor Taxi Centrale Zwolle.

41 likes

Kom er net achter dat Daft Punk frans is???

7 likes

Dat er een bepaalde manier is om stukjes van de Toblerone chocolade af te breken.

1 like

toblerone niet tony haha ; )

Dat het begrip ‘gerrymandering’ deels daadwerkelijk afgeleid is van ene Gerry.

1 like

Geen probleem! :wink: Ik deel je struggle, als ik ooit een oplossing vind voor dat probleem dan deel ik het meteen.

1 like

Dat het ‘voor de kat z’n kut’ is en niet ‘voor de katsekut’.

13 likes

Dat Guinness Book of Records van de Guinness-brouwerij komt :open_mouth:

19 likes

:exploding_head:

1 like

In dezelfde categorie: Michelinster komt van het autobandenmerk Michelin.

10 likes

Dit heb ik wel eens gehoord ja (maar wel weer vergeten). Ik vind ze allebei gewoon geen logisch verband hebben

1 like

Volgens mij is de Michelinster ooit begonnen als een soort ANWB-gidsje die chauffeurs meenamen op reis. Waar kan je tanken, parkeren, slapen, eten enz. En kennelijk werd er veel gebruik van gemaakt. En daar is het uit gegroeid. Dus er zit een soort van logisch verhaal achter.

9 likes

Dat klinkt best aannemelijk ja!

Pieren is ook een ander woord voor wormen, vandaar piertje als verkleinwoord :see_no_evil:

Teminste, zo heb ik dat vanuit thuis meegekregen… mijn opa deed voor ‘erbij’ vroeger ook pieren verkopen aan mensen die er mee gingen vissen

3 likes

Er zijn ook twee straatkraampjes in Singapore met Michelin-sterren! https://www.foodandwine.com/travel/singapore-hawker-stands-michelin-stars-where

3 likes

Vandaag was ik bij presentaties van kinderen uit groep 8 en iemand vertelde dat ze op discourse had gevraagd om reacties over haar onderwerp en toen had ik pas door dat discourse een mega forum is ofzo waar dit forum slechts een klein deeltje van is?? (ja zoiets dus vast).
Voelde wel meteen een band naar d’r toe #forumlife

19 likes