Ik word vaak op het eerste gezicht jonger geschat en laatst zei iemand iets in de trant van dat ik nog lekker gratis kon reizen en hij niet meer. Toen ik zei tegen die jongen dat ik al 3 jaar alles uit eigen zak betaal (master + nu nog een verkorte bachelor) keek hij mij vreemd aan.
Bij mij is nu alles op (ik kreeg gelukkig nog wel basisbeurs maar mag inmiddels ook niet meer bijlenen). Ik wilde toch nog graag een master doen dus ik heb een jaar tussen mijn bachelor en master fulltime gewerkt in het werkveld van mijn studie (terwijl ik wel nog in mijn studentenwoning mocht blijven wonen omdat ik wel weer het jaar erna ging studeren) + in het laatste jaar dat ik kon lenen extra geleend en dat gespaard. (Met dat laatste had ik echt veel eerder moeten beginnen maar ik ontdekte dat pas laat.) Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen haalbaar is maar misschien heeft iemand er wat aan.
Wat een opmerkelijke opmerking ook, alsof jong zijn (of lijken) automatisch betekent dat je een studenten-ov hebt??
@Flamoes ik kan waarschijnlijk alleen de laatste helft van mijn vierde jaar niet meer lenen, maar ik maak daar nu nog geen plannen voor want wie weet hoe het allemaal gaat lopen
Ik vind het vooral bijzonder dat ik nu regelmatig 18 - 20 wordt gegokt terwijl ik 30 ben en toen ik 15 was werd ik voor 20 aangezien? Ik heb dezelfde haarkleur alleen kleed mij nu veel ‘volwassener’.
Misschien heb je fonkelende oogjes
Maar mag je maar 4 jaar ov en lening hebben?? Ik snap het niet. Heb ooit een half jaar een verkeerde studie gedaan en zit nu in mn vierde en laatste jaar van mn huidige studie. Houden die dingen dan op?
Ov is nominaal + 1
Lenen is 7 jaar
Basisbeurs 4 jaar
Haha, dat vind ik altijd ZO stom.
Ik had een keer dat ik aan het praten was met een dude en hij was 26 had ie gezegd, maar hij had niet gevraagd hoe oud ik was. Ik was 29 op dat moment. Maar toen kwam er een heel tof nummer en toen onderbrak ik het gesprek om heel wild en enthousiast te dansen. En toen ik klaar was en het gesprek wilde hervatten, zuchtte hij heel opa-achtig iets als dat hij de tijd ook nog wel kon herinneren dat hij zo enthousiast van een nummer kon worden (oh, mijn jeugd). Hij dacht blijkbaar dat ik 22/23 was (en dan is het nog steeds een achterlijke uitspraak) maar ik vond het zo mooi dat ik kon zeggen: Dude, ik ben drie jaar ouder dan jij bent, stel je niet zo aan.
Ohhhh sorry
Ik zie zo erg tegenop om geen gratis ov meer te hebben volgend jaar
Vergeet allemaal niet het dalurenabonnement aan te vragen! Krijg je een jaar gratis van de NS als je het binnen een X aantal maanden na je reisproduct op is gehouden aanvraagt. Scheelt toch wel weer wat geld.
Ik vond het overigens ook echt veel erger dat mijn studentenreisrecht verliep dan dat mijn lening verliep.
Ik heb 9 jaar na mijn afstuderen dat abonnement nog steeds. Met oude voorwaarden (dus hele dag na 9.00u 40% korting), ga dat denk ik mijn hele leven aanhouden.
Edit: na dat eerste jaar moet ik er natuurlijk wel voor betalen, maar was eerst maar 60 euro per jaar en inmiddels 67, dat heb ik er makkelijk uit op jaarbasis.
Hahahahaha ik kan me deze aflevering ook gewoon nog herinneren!
Maar moet wel zeggen dat er wel vaker hele vage dingen besproken werden hoor! Ik weet nog heel goed dat er een jongen van 9 jaar (!!!) was die ging bespreken dat hij rookte (en hij rookte in het filmpje ook echt) en dat hij anderen ging waarschuwen om er vooral niet mee te beginnen omdat het zo verslavend was.
En dat werd dus ook gewoon bij Villa Achterwerk uitgezonden!
Haha dat meeen je! Ik dacht altijd dat het alleen maar onschuldige koters waren
Ja!!! Hoe onze ouders dit maar goed vonden weet ik ook niet Kan ook alleen in Nederland denk ik dit soort TV haha
Net zoals purno de purno hahaha hoe kon dat kinder tv zijn
Die was ik helemaal vergeten hahahaha Te grappig!!
Of Tampie!! https://www.youtube.com/watch?v=pexG6pUv3Mw
“Ook een likkie?”
Ik ook, door jou haha! Geweldig, veel lekkerder dan frikandel speciaal.
Wat is daar raar aan dan?
Held!!!