Wat rossig betekent had ik eigenlijk wel moeten weten. Ik dacht dus iets negatiefs vanwege de rosse buurt, Utregse red light discrict. Maar het is dus: “van een kleur tussen rood en geel”. Dat ros een paard is wist ik dan weer wel vanwege ‘stalen ros’ aka fiets.
al eens gepost op egf maar ik dacht vroeger altijd dat dit rare bergen waren (als je een kwartslag naar rechts draait dus)
Dat er een fluitje zit op the north face tassen
Huh waar dan? Ik heb zo’n tas maar nooit gezien
Als je het fluitje gevonden hebt (op een gesp meestal) en je wil 'm uitproberen, doe dat vooral niet als er veel mensen om je heen zijn. Ik kwam er op die manier achter dat het een behoorlijk hard geluid is
gaat nu tas opduikelen om fluitje te vinden
DE MIJNE HEEFT HET OOK
Haha ja die link heb ik inmiddels ook gelegd
Ik hoor net dat paraplu staat voor para (= tegen) plu (= regen) en parasol voor para (= tegen) sol (= zon)
Hij zit er op! Wel goed hard ja. Mijn dochter schrok zich kapot🙈
Dat korfbal een Nederlandse sport is
Dat Famke Louise jonger is dan ik. Het verklaart veel, maar ik mijn hoofd kunnen bekende mensen niet jonger zijn dan ik.
En ik vind veel beroemde jonge mensen er vaak ook ouder uitzien dan hun leeftijd. Dat ze op papier 21 zijn maar voor mijn gevoel 28 lijken etc.
Dat er ruzie is in de Aldi familie. Twee broers hebben het bedrijf overgenomen en samen kwamen ze er niet uit. De Aldi is toen opgesplitst in een Aldi nord & Aldi sud. Wij hebben in Nederland alleen Aldi Nord. In Duitsland hebben ze dan weer Aldi Sud. Dat is hetzelfde logo als Nord maar dan met een gele achtergrond.
Ja klopt! Volgens mij wilde de ene broer tabakswaren verkopen en de ander niet.
Duitsland heeft zowel Süd als Nord, ligt aan de regio!
In Without You van Avicii dacht ik dat ze zingen “I’m going to party and cry without you”. Maar ze zingen “I’m going Bonnie and Clyde without you”.
Ik kwam er net pas achter dat tering niet uitgeroeid is, maar een alternatieve naam is voor tuberculose. Ik wil eigenlijk helemaal niet schelden met ziektes maar vond tering altijd wel prima want dacht dat er dus niemand meer last van had. Nou vraag ik me wel af hoeveel mensen dit überhaupt weten.
Oh huh. Nooit geweten dat tering en tuberculose hetzelfde betekende?
Ik scheld ook vaak met tering, juist omdat ik dat het minst erge scheldwoord vond…