Waar kwam jij pas heel laat achter?

En tyfus bekt ook lekker.

Bestaat ook nog, althans, mijn opa had 10 jaar terug paratyfus.

Schuimende builen tyfus doet het altijd goed.

1 like

Dank je voor je suggestie, maar ik heb dat nog nooit geprobeerd. Ik vond buikloop al erg genoeg. /s

Ik ben dus sinds dit jaar een medische opleiding ga doen en kwam hier ook achter tijdens het college infectieziekten. Toen dacht ik ook: shit daar gaat mn scheldwoord.

En klere is cholera.

Oooh kolere! Makes sense now! :bulb:

3 likes

dat dure jassen met goede insulatie het echt waard zijn. Vorig jaar voor het eerst geinvesteerd in een wollen mantel, en van de week een fijne geinsuleerde jas overgekocht van een forum lid, en WOW. Ik had 3 jassen die ik in de herfst en winter droeg (in de winter met een dikke trui en thermoshirt eronder ofzo) en dat was wel te doen maar de wind kwam er vaak alsnog doorheen. En bij deze twee voel ik gewoon niets? Ik wil nooit meer anders

Bedoel je gevoerd?
(ik ken het woord insulatie niet en google ook niet).
Anyway ben ik dus al lang op zoek naar een wollen mantel, met voering, maar kan maar niks naar mijn wens vinden. Of ik vind de stof niet mooi, of het is niet gevoerd, of het bevat maar paar procent wol, of hij is te lang/kort, of hij is te strak op mijn rug.

Of isolatie?

Bij een wollen jas? Weet niet hoe ik dat voor me moet zien :stuck_out_tongue:

ja ik bedoelde gevoerd! Is insulatie echt geen woord? Waarschijnlijk heb ik het dan ver-nederlands vanuit het engels :tired_face:

1 like

Haha ik had dit door toen ze aan het tennissen waren!

1 like

The more you know! Ik spreek eigenlijk geen Nederlands meer in mijn dagelijks leven, ik ben niet verrast dat ik dacht dat het een echt woord was haha

3 likes

Wow ik vond Forty al een debiele naam, maar had hier totaal niet aan gedacht

1 like

Guus Meeuwis zingt in Per Spoor: ā€˜Ik blijf bij jou slapen, want jij woont bij het spoor. En snachts, oe lala, gaat het ritme door’
Ik bedenk me net pas dat dat laatste dus niet slaat op de treinen die snachts rijden :sweat_smile:

44 likes

Het hele kedengkedeng gaat überhaupt niet over treinen :smile:

34 likes

gaat even de songtekst erbij pakken…

5 likes

En 's nachts gaat het ritme dooooooor :notes:

De pure kinderGelatelli dacht altijd: o ja, want ze sliepen zeker naast het spoor, ja nachttreinen zijn een ding wat kut dat ze daar naast liggen

21 likes

Huh? Maar maar waarover dan wel? Heb de songtekst erbij gepakt en hij beschrijft toch precies een treinreis, op het laatste couplet na?

1 like