Waar kwam jij pas heel laat achter?

Kwam ik ook pas achter toen ik Judas las hoor! Lijkt me wel vervelend, dat je dat relatief goed verborgen kan houden en dat door zo een boek opeens heel Nederland weet dat je het nichtje bent van…

1 like

Jaa echt hè, ik las dat zij zich er zoveel mogelijk buiten wil houden maar in het boek lees je echt regelmatig dingen over Miljuschka, soms ook wel best persoonlijke dingen.

1 like

Dat als je just tattoo of us uitspreekt het kan lijken op just the two of us en het programma daarom waarschijnlijk zo heet. Maar vind het dan nog irrelevant.

4 likes

Dat dit forum toch eigenlijk wel heel fijn werkt.

19 likes

Dat het natuurlijk Waterloo-plein is, van de slag bij Waterloo. Ik las / hoorde het altijd als water-loop-plein, hoe dan… (hier moet die egf-smiley met één groot oog en één kleine).

14 likes

Hahaha zo grappig

imagehttps://vignette.wikia.nocookie.net/theboldandthebeautiful/images/c/c7/Jeff_Trachta.jpg/revision/latest?cb=20130606213428

7 likes

Keek gisteren een detectiveserie en toen hadden ze het over bewijsstukken —> bewijsstuk 1 / exhibit 1 en dacht in een keer oooooh Xzibit zn naam van Pimp my Ride komt natuurlijk daar vandaan. Nooit die link gelegd of dat woord opgeslagen in mn brein.
Ook nooit bedacht van goh wat zou zijn rapnaam nou betekenen, dacht klinkt gewoon lekker.

image

23 likes

Dat er een vuist in het midden van het logo van de PVDA staat. Het viel me pas op toen ik een keer een plaatje voorbij zag komen van iemand die er een middelvinger van geshopt had.

6 likes

Straatnamen en plaatsnamen zijn voor mij altijd een soort begrippen geweest zonder dat ik écht nadacht over de betekenis. En soms heb ik dan opeens een inzicht van goh oh dit moet het betekenen. Bijv rotterdam = dam op de rivier de rotte of oudedijk = de plek waar vroeger de dijk was. En dan bevalt me zoiets opeens en dan snap ik echt niet hoe ik dat nooit door had. Maar ik denk daar niet over na :joy:

1 like

Haha awkard dit, maar mijn grootvader had me als kind wijsgemaakt dat hij 4 jaar lang in de buik van z’n moeder had gezeten omdat hij geen zin had om geboren te worden en dat heb ik geloofd tot het moment dat ik me op de middelbare school heel belachelijk heb gemaakt met dit verhaal tijdens een les seksuele opvoeding

70 likes

Dat je avatar niet uitspreekt als uhveejter :grimacing:

2 likes

Haha woww ook nooit over nagedacht! Ik denk alleen dat hij het niet bedoeld heeft als ‘bewijsstuk’ maar als vertoning/show.

1 like

Als wattes? Waar haal je die ‘uh’ klank vandaan haha

4 likes

Als je het heel erg ‘Engels’ maakt en de nadruk legt op ‘va’ hoor je ‘ah-VEE-tur’. En die ‘ah’ is dan de ‘uh’. :stuck_out_tongue:

Dit dacht ik ook altijd, maar ik was dit weekend in een heel gelovig dorp waar de kerk bijna constant sloeg en heb er op gelet, maar het was nooit bijv. 9 keer om 9 uur, of 1 keer om kwart over/half/kwart voor ofzo. Hoe werkt dit?? Help

2 likes

Hier ook niet hoor. Volgens mij betekent het gewoon het begin van een mis? Maar met van die koekoeksklokken en andere ouderwetse klokken die mensen in huis hebben is het meestal wel dat het aantal staat voor de tijd.

Dat kan ook inderdaad. Dat het betekent dat de kerkdiwnst bijna begint, dat er een begrafenis of trouwerij is. Of de kerken slaan soms in dorpen ook nog steeds als het bijna etenstijd is. Dan wisten de boeren dat ze naar huis moesten

HAHAHA!

Oooh sorry

1 like

Ja Joost mag t weten, geeeen idee! Tot die film avatar uitkwam dacht ik op de een of andere manier dat het zo uitgesproken moest worden.

Huh als de klok staat op het hele uur dan staat het echt wel voor hoe laat het is?

En als ze echt een liedje gaan luiden is het meestal voor een dienst of als iemand overleden is ofzo.

Maar ik ga twijfelen door deze reacties.

3 likes