Ja dit heb ik dus ook een keer moeten doen omdat ik dacht we gaan rustig kanoën beetje met die peddle, bikini en zonnebril mee.
Werd het echt een helse activiteit, vanaf het moment dat ik zo’n wetsuit en schoeisel aan moest trekken, ik ging echt bijna dood die middag
hahahaha ook gewoon twee mensen die dat hebben meegemaakt. dan kom je er dus echt pas laat achter!
wat erg…
Had echt moeten googlen
Haha ja het was echt horror want ik heb echt mega hoogtevrees en het begon er mee dat we een heel stuk omhoog moesten klauteren en langs allerlei gekke rotsen langs een afgrond ook weer naar beneden moesten lopen om bij het water te komen. Kon echt wel janken. Maarrrr moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik het achteraf mega gaaf vond terwijl ik het nooit gedaan zou hebben als ik wist wat het inhield. Oh en nog nooit zo’n spierpijn gehad. Was echt een paar dagen uitgeschakeld
Als iemand die voor de hobby aan canyoning doet vind ik dit supergrappig om te lezen nu snap ik waarom mensen me vaak zo glazig aankijken als ik erover vertel.
Zo knap dat je dat gewoon echt kan
Oh zo gaaf! Ik heb dit ook een keer gedaan op vakantie, vind het nog steeds een van de tofste dingen die ik ooit gedaan heb. Bij ons waren alleen de makkelijk en medium al vol dus hebben we moeilijk gedaan halverwege zei de instructeur: je kunt hier doorzwemmen of achter mij aan klimmen. Ik verstond alleen “klim achter mij aan”, dus daar ging ik. De meesten zwommen door (de verstandige keus). Stonden we ineens op een klifje van 11 meter hoog. “Oké spring maar! Maar wel goed afzetten en niet te ver, want daar zit een rots dus wel precies in dat gat springen”
Boven aan een recept met zo’n teringlang levensverhaal staat vaak gewoon ‘jump to recipe’. Dan hoef je zo’n heel epistel niet te lezen of door te scrollen
In Engelstalige recepten zie je soms ‘cacao powder’ en soms ‘cocoa powder’, maar dat zijn dus niet twee verschillende manieren om het te spellen, maar daadwerkelijk verschillende dingen https://www.onegreenplanet.org/vegan-food/cacao-vs-cocoa-what-you-need-to-know/
Ik snap alleen nog steeds niet of wat je hier in de winkel kunt kopen nou cacao of cocoa is en of ik dus al heel de tijd die recepten verkeerd maak of niet Om het nog verwarrender te maken staat er op Nederlandse pakjes cacao en op niet-Nederlandse cocoa:

Zover ik weet is cocoa hetzelfde al in nederland cacao! Zoals je op dit pakje ook kunt zien. Wel super verwarrend ja
In mijn hoofd lag Zandvoort altijd rechts in de provincie Noord-Holland?? Geen idee hoe ik erbij kwam, maar dacht dus dat het aan het IJsselmeer/Markermeer lag. Zo debiel eigenlijk? Zeker mijn tienerjaren heb ik met dit idee doorgebracht.
We gaan met een collega van mij die het zelf zoveel gedaan heeft dat hij praktisch instructeur is. Dus dan heb je wel de vrijheid qua planning en welke canyon enzo. We zijn nog niet zo ver dat we echt met zijn 2tjes zouden durven, je hebt er echt wel een hoop ervaring voor nodig. Je moet bijv ook goed inschatten of de waterstand in een canyon niet te hoog is.
En helaas kun je in NL alleen je knopen oefenen en moet je voor het echte werk toch al gauw minomaal 8 uur rijden…
Dat die Tiger Elise en Vita van youtube geen tweeling zijn, heb dat t/m net echt jarenlang gedacht
Ja hier kwam ik ook vorige week achter ik zat echt zo
Dacht ook telkens wat grappig dat ze zelf tweeling is en nu een tweeling krijgt
Dat een ansichtkaart zo heet omdat het aanzicht van de plek waar je bent vaak op de voorkant staat, bijvoorbeeld als je op vakantie bent, en de mensen naar wie je het verstuurd zo kunnen zien waar je bent. Hahaha wat dom dat ik daar nu pas aan denk.
Vandaag ontdekte ik dat Brooklyn afkomstig is van het Nederlandse Breukelen. Harlem wist ik, maar deze niet!
Dat die ene keer dat ik een middeleeuwenachtige versie van hedendaags nummer tegen kwam dat het echt een ding op Youtube is
Bardcore (van het Keltische woord ‘bard’ wat ‘dichter’ of ‘verhalenverteller’ betekent)[1] of tavernwave is een internetmeme, ontstaan in 2020, bestaande uit middeleeuwse remakes van popliedjes.
Wow wat heerlijk rustgevend om naar te luisteren.
Ik vond Hildegard von Blingin’ ook geweldig. Ze pasg de teksten ook aan. En de comments zijn ook hilarisch
@TantePollewop Ja zij is ook geweldig
Ik vind het nog steeds leuk om (digitaal) door middeleeuwse handschriften te bladeren met al die prachtige miniaturen. Krijg dan echt heimwee naar mijn studie.