Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik zag net deze op Facebook voorbij komen. :scream:

Wisten jullie dit :no_mouth:

24 likes

Ja en twinkle twinkle little star

1 like

Haha nu je het zegt! Nooit geweten

1 like

Whatttt😱

1 like

Hahaha ik was in shock!! Oh en sorry ik snap niet waarom mijn post een reply is op iemand :roll_eyes:

Wat? Er gaat een wereld voor me open! :joy:

1 like

En dat Rabobank = soort van ā€˜rob a bank’ best wel een grappige naam is in het Engels :stuck_out_tongue:

10 likes

Cologne komt ook van dat 1477 of hoe het ook noemt parfum, dat geurtje dat alle oma’s dragen!

2 likes

Klopt, dat staat ook op dat gebouw in Keulen! Ik vond het daar al zo stinken… :shushing_face: :joy:

2 likes

Ja, klopt! Op werk (toerisme) zie ik vooral heel veel Indiƫrs met ING-pasjes. Wist het eerst ook niet.

1 like

Ook pas toen ik het bericht op Facebook tegen kwam!

1 like

En ik heb ooit gehoord dat Rabo a bad word for penis is in Spanje en daarom Exchange studenten altijd bij de Rabobank willen :slight_smile: geen idee of het waar is, want ik spreek geen (bad) word spaans

5 likes

Haha, dat vertelde een Spanjaard mij ook inderdaad, dus het zal wel kloppen.

Die oranje verkeerskegels, dat noem je dus niet een pion of een pilon maar een pylon. En het meervoud daarvan is pylonen. :woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging:
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/pylon#.W83pgnszbIU

12 likes

VD zegt bij ā€˜pion’: ’ volksĀ­etyĀ­moĀ­loĀ­giĀ­sche verĀ­basĀ­teĀ­ring van [pyĀ­lon]’

1 like

You’re not alone :stuck_out_tongue:

4 likes

ā€˜Dat zit hier speciaal in dit zakje! Waar ook nog een sausmix in zit. Caribische kip korma, Zuid-Afrikaanse boboti etc etc etc…’

1 like

Hahaha dit klopt. Als de Portugese familie mijn Rabobank pasje zien gaan ze ook helemaal stuk :joy::joy:

1 like

Volgens mij betekent het letterlijk staart, wat je inderdaad vrij kan vertalen naar piemel

1 like

Waar horeca voor staat, laten we even vergeten dat ik ongeveer 8 jaar in de horeca heb gewerkt toen ik daar achter kwam haha

6 likes