Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ook pas toen ik het bericht op Facebook tegen kwam!

1 like

En ik heb ooit gehoord dat Rabo a bad word for penis is in Spanje en daarom Exchange studenten altijd bij de Rabobank willen :slight_smile: geen idee of het waar is, want ik spreek geen (bad) word spaans

5 likes

Haha, dat vertelde een Spanjaard mij ook inderdaad, dus het zal wel kloppen.

Die oranje verkeerskegels, dat noem je dus niet een pion of een pilon maar een pylon. En het meervoud daarvan is pylonen. :woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging:
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/pylon#.W83pgnszbIU

12 likes

Mag het niet allebei?

VD zegt bij ‘pion’: ’ volks­ety­mo­lo­gi­sche ver­bas­te­ring van [py­lon]’

1 like

You’re not alone :stuck_out_tongue:

4 likes

‘Dat zit hier speciaal in dit zakje! Waar ook nog een sausmix in zit. Caribische kip korma, Zuid-Afrikaanse boboti etc etc etc
’

1 like

Hahaha dit klopt. Als de Portugese familie mijn Rabobank pasje zien gaan ze ook helemaal stuk :joy::joy:

1 like

Volgens mij betekent het letterlijk staart, wat je inderdaad vrij kan vertalen naar piemel

1 like

Waar horeca voor staat, laten we even vergeten dat ik ongeveer 8 jaar in de horeca heb gewerkt toen ik daar achter kwam haha

6 likes

Ik kan dit echt niet meer lezen hier

38 likes

@monkeyslut Jawel, is traditie. Elk half jaar moet deze forumtrend een keer terugkomen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Van de week kwam het woord horeca in mijn klas (groep 8) ter sprake. Ik kreeg echt een soort flashback naar alle 1001 keren dat dat al in zo’n topic genoemd is, dus ik heb ze maar meteen verteld waar het precies voor staat. Mochten ze over 10 jaar hier komen posten (hoop het niet :joy:), zijn ze in ieder geval op de hoogte.

13 likes

Neeeee het moet stoppen (volgens mij komt het wel 1x per maand terug joh, voor mn gevoel iig)

3 likes

Laten we een topic bovenin vastzetten met: ‘horeca staat voor hotel restaurant café’

18 likes

Nu wel hahaha

Dit is voor mij ook een nieuwtje :confused:

Nu weten we ook waar hij bibi heet bezwangerd :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Gewoon als geweldig blijven zien!

1 like