Waar kwam jij pas heel laat achter?

Huh, wat vreemd. Ik had me namelijk aangemeld toen ik nog op kamers met huisgenoten woonde en dat was geen probleem. Kon keurig alle post naar ons huis zien.

Misschien vanwege die privacywetgeving?
Weet ook niet of ik het zelf heel fijn zou vinden als mn huisgenoten zouden kunnen zien wat er voor post naar mij onderweg is? Althans ik kan ook weer niet echt iets specifieks bedenken wat ik vervelend zou vinden, maar het idee wel denk ik haha

Ik heb een vriendin die blijkbaar niet op onze wereld leeft want ze weet zoveel niet. Ze volgt geen nieuws, dus alles met actualiteit is haar onbekend. Ik kan echt zoveel vertellen over dingen wasr zij verbaasd over is, maar ik houd het kort :stuck_out_tongue:

Nu was ze een paar weken geleden naar Berlijn en daar vlogde ze. In de vlog liep ze naar een stukje van de muur en zei ze “echt bijzonder dat dit helemaal om Berlijn heen stond”. Dus ik vroeg of ze wel wist dat de muur niet om Berlijn stond, maar er doorheen. Toen zei ze dat ze dat idd had gezien op de kaart. Dus ik probeerde voorzichtig te vragen of ze daar dan nu pas achterkwam of dat ze dat al wist en daar had ze nooit over nagedacht, dacht dat hij er omheen liep :joy::joy:

Als bonus vroeg ik nog of ze ooit van het ijzeren gordijn had gehoord, waarom ze antwoorde dat het haar wel bekend klonk, maar geen idee wat het precies was.

En dit terwijl ze basisschool juf is en gewoon geschiedenis heeft gehad als eindexamenvak :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

37 likes

Hahahaha

In de tijd van de vermissing van Anne Faber kwam ze er 1 dag voor ze gevonden werd achter dat ze vermist was, doordat mensen het er bij tennis over hadden?!?! En een andere vriendin ook hoor, die volgt ook geen nieuws. Maar naar mijn idee was dat overal om je heen.

En een tijdje geleden hadden ik en een vriendin het erover dat we het zo heftig vonden dat trump en kim jong-un gingen meeten, zei ze dat ze idd van een collega in de pauze hoorde dat zij elkaar gingen ontmoeten in het witte huis ofzo. :roll_eyes::roll_eyes: alsof hoj naar het witte huis zou gaan :roll_eyes::roll_eyes:

En een paar weken geleden deelde ze in de groepsapp een nieuwsartikel over lysteria in vlees van onze supermarkt(had een vriendin van haar doorgestuurd), toen zeide de 2 vleeseters: meid, dat is al van vorige week.

Zegt ze: ja weet ik veel, ik volg geen nieuws :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

3 likes

Hahahaha ja dat is duidelijk

1 like

Huh hoezo voor een nagelstyliste? En dat van die basisschool leerkracht meen je toch ook niet?

Of is dit een grapje dat geheel aan me voorbij gaat
:thinking:

10 likes

Ik vind weten wat brexit inhoudt gewoon iets is wat je als volwassene in Nederland hoort te weten tenzij je (licht) verstandelijk gehandicapt bent of zo.

Ik kwam er laatst pas achter dat kingfisher in het nederlands ijsvogel is.

4 likes

Best ernstig dit soort dingen vind ik hoor. Ik heb een vriendin/kennis die ook weinig hiervan weet, maar bijvoorbeeld ook geen Engels kan en online ook niet zo handig.

Dus ze vroeg om dingen om te knutselen met haar kinderen (hallo Google), maar dat snapte ze niet, want ik stuurde Engelse voorbeelden. Toen ik zei dat er plaatjes bij zaten vond ze het nog te moeilijk en ging op zoek naar Nederlandse pagina’s. Zo leer je het toch nooit? Ik vind dat echt niet meer van deze tijd. (Vooral omdat ze dus niet echt dom is, maar er is gewoon geen interesse).

Overigens ben ik met al m’n andere vriendinnen wel bang dat ze me hier kunnen ontdekken, dus daar zou ik dit niet zo openbaar over zeggen, maar ik denk dat een forum te moeilijk is :grimacing:.

1 like

Ja en ik denk dat de ergenis mij zo hoog zit, omdat ze op fb wekelijks ted talks deelt en daarnaast in haar doen overtuigend is met minder plastic gebruiken en vegan eten. Zo komt het over alsof ze wel veel bezig is met de wereld op andere.

Terwijl ze dus ook maar 1 keer per week op fb kijkt en daar verder ook geen nieuws sites volg(het meeste nieuws krijg ik namelijk via het forum en fb)

Iemand waarmee ik omga leefde ook vele jaren in een eigen wereldje in de zin dat die persoon zich totaal niet bezig hield met het nieuws. Ik ben toen echt voor langere tijd een soort persoonlijke nieuwslezer geweest :stuck_out_tongue_closed_eyes: Iedere vier weken de wereld samengevat bij een kop koffie of thee gratis en voor niets. Sinds Trump aan de macht is hoor ik juist van die persoon meer dan ooit.

1 like

Hhaha omg nooit meer die afgescheurde lipjes van die blikjes of arteriĂ«le bloedingen als je zo’n blik met een opener te lijf moet gaan!

@Tubing @Blush thanks voor de tips haha, boodschappen doen nog nooit zo leuk geweest. Bekijk bij alles of het op een vernuftige manier open kan haha. Moet alleen wel zeggen, had nog nooit mosterd uit tube gehad, die zaanse uit een pot is wel echt miljoen keer lekkerder.

1 like

Nouja de Berlijnse muur stond rond de West-Berlijnse enclave dus zo raar is dat toch niet? Hij liep niet dwars door de stad van Noord naar Zuid, het was echt een gesloten vorm

Ja, ik snap wat je bedoelt en ben het er ook wel mee eens! Maar aan de andere kant vind ik het ook fijn om met mensen actuele zaken te bespreken. Longreads zijn zeker super interessant en leren je nog veel meer over de achtergrond van een ontwikkeling, maar ik heb het idee dat zij daar ook niet zo in geĂŻnteresseerd is. Ik vind het juist leuk en veel algemen kennis te hebben en met mensen om te gaan die dat ook hebben, maar met de ene vriendin doe je natuurlijk andere dingen dan met de ander.

Zo heb ik nog 2 vriendinnen die geen nieuws volgen en weinig actuele kennis hebben, maar dan praat ik weer over andere dingen.

Die vriendin wist trouwens ook niet wat een dark room was(ik vertelde dat ik naar een semi erotisch feest was waar een dark room was waar spannende dingen gebeurde, dus er was zeker context) en wat een snikkel was.

Is snikkel hier wel bekend? :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja opzich snap ik dit ook wel, maar het iconische aan de muur was dat hij een stad in tweeën splitste en blijkbaar heeft ze dat dus ook totaal gemist.

1 like

Een staf?

Juist als je een natuurkundige bent ken je Da Vinci toch? Ik ken hem in ieder geval goed door wiskunde (en natuurkunde).

2 likes

Homo unversalisje hĂš

Ik ken hem vooral door Dan Brown.

15 likes

Ik kende Mao Zedong en Kim Jung-on en il tot 5 jaar geleden niet. En dan over Kim Jung “Ja hij is toch van China?” Ik ben nog nooit zo hard uitgelachen en belachelijk gemaakt denk ik.
Maar kon het me niet herinneren van de geschiedenislessen en verder had ik er nooit wat over gelezen. Pas daarna ben ik me veel meer in communisme en Noord Korea gaan verdiepen.

2 likes

Hoezo moet je je daarin verdiepen als je vlogger bent? Het is niet alsof hun reisvloggers zijn en informatie delen over het land dan ben ik het met je eens dat je je er in moet verdiepen. Maar als jij je vakantie vlogt vind ik niet dat je je perse moet verdiepen in dat soort dingen.

Ik ken trouwens echt heel veel mensen die geen nieuws volgen omdat ze het deprimerend vinden.

2 likes

Een super genie. Vast een gekkie.

1 like