Waar kwam jij pas heel laat achter?

Komen die gezondsheidsproblemen niet door dat deze mensen veel gediscrimineerd worden en er veel armoede heerst?

3 likes

Ja dat zeker ook, armoede en een (vaak) laag opleidingsniveau zorgen ervoor dat ze geen gezonde voeding kunnen kopen of niet inzien waarom dit belangrijk is. En in de politiek worden hun problemen ook vaak een beetje ondergeschoven geloof ik.

Edit: ik zie nu dat mijn eerste post dit niet benoemt maar dit ligt er natuurlijk aan ten grondslag. Alleen ik was toen ik het hoorde vooral verbaasd over het evolutionaire deel.

2 likes

Ik kwam er dus laatst pas achter dat je als vrouw AL je eicellen al bij de geboorte hebt. En dat ze vanaf dan beginnen met afsterven. Maar dat je het daar dus mee moet doen? Ik had altijd het idee dat wij net zoals bij sperma telkens ‘nieuwe voorraad’ kregen.

10 likes

Ik snap dit niet, kan je het uitleggen?

Als je een maatbeker vult kan je zien hoeveel water erin zit. Als je er een ijsblokje in legt, zal de spiegel stijgen. Als dat blokje vervolgens smelt, blijft de spiegel hetzelfde.
Als je echter een ijsblokje legt op een verhoging die boven het water uitkomt, zal de spiegel stijgen als het blokje smelt.
De eerste situatie is de Noordpool en de tweede situatie de Zuidpool.

22 likes

Woow dit is zo boeiend dankjewel!!

1 like

Ik kom er net achter dat het woord ‘sabbatical’ natuurlijk afkomstig is van de sabbat.

Sabbat

In bepaalde stromingen van het christendom is de sabbat de religieuze rustdag zoals deze is voorgeschreven door het vierde gebod van de Tien geboden. Het Hebreeuwse woord sjabbat (“šabbāth”, שַׁבָּת) betekent “De [dag] van rust (of ophouden),” met als gevolg hebbende, ophouden of rusten van arbeid.

3 likes

Dat het opsporing verzocht topic op het forum niet gaat over de zoektocht naar criminelen (van het tv programma) maar over vermiste ellegirls hahaha.

15 likes

Huh dit wist ik ook echt niet

1 like

Dat er verschillende thema’s zijn

1 like

Ik heb zoveel nieuwe dingen geleerd de laatste 5 minuten :raised_hands:

1 like

Dat zanger Sam Smith een relatie heeft met de jongen die Justin Foley speelt in 13 Reasons Why.

19 likes

Ahh ik ging ze googlen en wat zijn ze leuk samen :heart:

4 likes

Dat mijn telefoon camera allemaal verschillende functies erop heeft zoals selectieve focus. Kwam er achter toen ik per ongeluk rechts swipte.

1 like

Ik ging ook meteen naar insta toe om te kijken haha

1 like

dat hasj en wiet er anders uitzien, ik dacht dat het allebei op thee leek en alleen de werking anders was haha

1 like

Ik kwam daar laatst ook achter en vond het zo een bizar idee. Ging er helemaal over doordenken dat dus de eventuele kinderen van mijn dochter op een rare manier ook in mijn buik hebben gezeten. En dat vind ik heel raar…

8 likes

Dat iets dat van de vrachtwagen gevallen is, niet letterlijk van de vrachtwagen is gevallen.

26 likes

Omg echt? Ik heb altijd gedacht dat dit gewoon 2 namen voor hetzelfde ding waren :sweat_smile:

2 likes

Haha ja hasj is hard, bruin en moet je afbrokkelen en wiet is groen en lijkt op thee (please correct me if I’m wrong)

2 likes