Dat Patricia Paay en Patty Brard 2 verschillende personen zijn i.p.v. dezelfde 
VolendamSE?
Het is geen vrouw?
Zo zeg je dat wel toch? Er staat in ieder geval in het paspoort van een Nederlandse man ook Nederlandse. (Daardoor heb ik nog een tijd getwijfeld of mijn broer geboren zou moeten zijn als meisje :ā))
Er staat nationaliteit: Nederlandse. Je hebt een Nederlandse (of Duitse, of weetikveel) nationaliteit.
Je bent een Nederlandse (als vrouw) of Nederlander (als man). En Jan Smit is dus Volendammer, Monique Smit Volendamse.
Waarom kan er dan niet staan: Nederlands?
Het is toch in de letterlijke zin geen bijvoeglijk naamwoord meer als het achter een dubbele punt komt te staan?
Ik vind Nederlands toch meer kloppend ofzo.
Ben benieuwd hoeveel vrouwen, maar vooral mannen āNederlandseā schrijven als ze hun nationaliteit moeten opschrijven.
Praktisch iedereen die ooit een lesje ācv schrijvenā heeft gehad, schrijft bij ānationaliteit: Nederlandseā op.
Ik heb allerlei cvās in mijn emailbox, heel benieuwd of iedereen dat ook echt zo heeft opgeschreven. Kom er later op terug 
Trouwens hierboven staat dus dat Nederlands ook correct is dus ik denk niet dat je antwoord steekhoudt 
Haha even een klein statistisch onderzoekje 
Maar echt ELKE keer dat ik uitleg kreeg over een goed cv schrijven werd de nadruk gelegd dat het āNederlandseā moet zijn, idd omdat het gaat om de Nederlandse nationaliteit. In die link van @Merel staat dat het zo ook in de officiĆ«le documenten staat. Denk dat āNederlandsā inmiddels langzaam wordt goedgekeurd omdat het vaak door mensen zo wordt gebruikt.
Wie vermeld er überhaupt nog zān nationaliteit op zān CV :ā)
Lekker AVG-proof wel, die CVs in je email ;).
Ik kreeg van de week een soort dreigmail van mijn werkgever dat iedereeen voor zondag zijn mailbox moest opruimen en AVG proof moest maken met tien pagina`s uitleg wat en hoe je dat moest doen. We hebben er de hele week grapjes over gemaakt met collegaās, maar rara wat zit ik nu braaf te doenā¦?
Er werd net op het nieuws over F1 gesproken, over āde grote prijs van AustraliĆ«ā. Ineens viel het kwartje; grote prijs = grand prix

Dat er echt flink kwaliteitsverschil in sokken zit
Haha ik had een paar jaar terug ook zo een error met āde rondeā dacht waar hebben ze het over, maar het ging over de tour de France.
Ik had op mijn 17e op mijn CV staan: status: ontrouw staan. Maar ik had status overgenomen van een website waarop tips stonden om een CV te maken. Maar uberhaupt zullen er maar weinig 17 jarigen zijn geweest die toestemming van hun ouders hebben gevraagd en gekregen om al te mogen trouwen.
Ik moest serieus googlen, want snapte de link tussen saai avondeten (weliswaar in een voor mij nieuwe volgorde) en CVās in je mail echt niet. Ik kwam er dus net achter dat de GDPR in het Nederlands blijkbaar AVG heet.
Hahaha ik las jouw bericht weer verkeerd en had zelf bedacht dat GDPR dan een andere afkorting voor AGV was. Was al op Groenten Dagelijkse Portie Rijst gekomen voordat ik het ging googlen hahaha
Dat de Karwei zo heet omdat het refereert naar het doen van een karwei. Nooit eerder bij stilgestaan