Waar kwam jij pas heel laat achter?

Jeetje wat een kneitezotte boel

13 likes

Wow, mn wereld schudt :scream: (niet sarcastisch)

4 likes

Ik zeg altijd Knetter :no_mouth:

5 likes

Dit zorgt voor een error in m’n kneiter

16 likes

Allemaal de Van Dale boycotten

1 like

Ach, wie heeft de van Dale nog in de kast staan?

Denk alleen nog als ebook tegenwoordig

1 like

Dat iemand die een geldloper is zo iemand is die bij de waardetransport werkt.

Ik vond het altijd zo’n negatief woord, altijd als ik het hoorde dacht ik dat het over een crimineel ging die verantwoordelijk is voor de transacties van de bende ofzo :sweat_smile: kwam er pas vanavond door opsporing verzocht achter toen ze zeiden dat er een geldloper was overvallen en ik eerst dacht “wat is daar erg aan??”

6 likes

Ik leer echt elke dag nieuwe dingen door dit topic! :rofl:

6 likes

Iemand vroeg dit aan mij. Toevallig weet ik wel hoe het hoort, maar vond het leuk om het hier neer te kwakken:

Het is een zooitje
Het is een zootje ongeregeld

3 likes
Samenvatting

Het mag beide toch? Officieel gezien zootje dacht ik, maar zooitje mag tegenwoordig ook. Of zit ik fout?

1 like

Het wordt nu in inderdaad door elkaar gebruikt, maar er zit wel degelijk verschil in.

3 likes

In combinatie met je naam hier nog mooier haha

4 likes

Dat het vroedvrouw is en niet voedvrouw (geen idee waar dat voeden op zou slaan overigens).

3 likes

Er was vroeger wel een gebruik dat vrouwen de baby’s van andere (vaak hoger geplaatste) vrouwen borstvoeding gaven. Natuurlijk niet hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat het daarvan ooit is blijven hangen.

2 likes

Wat ontzettend aardig van u om tot zover te lezen. U hebt echt een i-interesse. Dank u wel.
:rofl:

@Zoeva

1 like

Ik haalde enkele keren Stephen Hawking en Richard Dawkins door elkaar, beide geleerden die baanbrekende dingen hebben gedaan.

1 like

Of deze bij alcoholicus/alcoholist https://www.neerlandistiek.nl/2019/01/alcoholicus-alcoholist/
‘Nog een vraagje: hoe spreekt u de tweede – o – uit? In alcoholicus is het de o van ‘dool’ en van ‘holistisch’, maar in alcoholist de o van ‘dol’ en van ‘alco hol ’. Vreemd, die lange klinker in alcoholicus . Dat komt natuurlijk door die ene -l-, vergelijk ‘dolen’ en ‘dollen’. Maar waarom dan niet in alcoholist ? Nou ja, u hoort het verschil waarschijnlijk niet meer wanneer u wat meer gedronken hebt.’
:wine_glass::beer:

10 likes

Ik lees het nu, maar accepteer het niet en dit is sowieso te laat om kneiterrrr te veranderen. Die R hoort gewoon in mijn leben nu hoor.

Ik zie het nu pas :rofl:

1 like