Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik vind jouw versie leuker

1 like

Ik heb ook groen-bruine ogen. Maar bij mij noemde een vriendinnetje het “roest ogen”.

1 like

Hahah ja exact dat, ik dacht ook altijd dat het van een of andere inheemse stam kwam die taal.

1 like

Dat Santa Clarita Diet iets met horror is. Totaal iets anders dat ik had verwacht. Ik dacht dat het een soort serie zou zijn die vergelijkbaar is met de film Eat Pray Love :expressionless:

4 likes

Haha dit wist ik niet! Ik hing laatst ook aan de telefoon: de C van ehhh
 cola! En toen zei hij nog de C van Cornelis? Ja snotneus je begrijpt me toch dacht ik. Maar nu je het zegt klinkt het zo logisch, zijn altijd die standaard namen die iedereen gebruikt hiervoor.

1 like

Ahjoh, ik gebruik voor de z ook zebra, terwijl dit officieel zulu / zacharias moet zijn.

1 like

Dat de band Simply Red zo heet vanwege de haarkleur van de leadzanger Mick Hucknall :sweat_smile:

(En ook; De naam (‘Simpelweg Rood’) van de band komt deels van Hucknall’s passie voor de voetbalclub Manchester United. De naam is ook een verwijzing naar Hucknalls krullerige rode haardos, alsook zijn politiek linkse voorkeur. Bron: Wikipedia)

1 like

Ik kwam er vandaag achter dat het stuk zee tussen Frankrijk en Engeland Het Kanaal heet.

Maar ik vind het ook gewoon een stomme naam, want het hele idee van een kanaal is dat het een onnatuurlijke, door mensen aangelegde waterweg is en dat is hier bepaald niet het geval.

3 likes

Dat een mom jeans een bepaald model spijkerbroek net zoals skinny en boyfriend etc. is en niet een spijkerbroek met zo’n elastische tailleband voor aanstaande moeders :sweat_smile:

39 likes

Dat het vehicle is en niet vechile. Heb dit jaren zo uitgesproken, niemand die mij ooit corrigeerde maar waarschijnlijk omdat ze geen idee hadden waar ik het over had.

9 likes

Bij mijn letterkundestudie kwam dat woord ook terug bij een bepaalde theorie en ik wist dus nooit hoe ik dat woord moest uitspreken en als iemand het uitsprak kon ik het niet goed reproduceren dus enkele keren heb ik toen gewoon ‘voertuig’ gebruikt . :joy:

1 like

Maar je hebt ook het woord ‘vessel’, misschien komt daar de verwarring vandaan? Lijkt beetje op hoe je ‘vechile’ zou uitspreken haha.

Hmm ik ken het woord vessel niet, dus denk dat ik gewoon altijd verkeerd las haha. Ik sprak het uit als vetjel trouwens.

Dat Diggy Dex een witte boy is?

1 like

Huhhhhh

Dat een goed mes in de keuken echt een wereld van verschil maakt.
Ik heb mijn hele kokende leven met deze mesjes gewerkt:
Afbeeldingsresultaat voor schilmesje

En nu heb ik een paar ‘echte’ messen gekocht (gewoon van ikea hoor), maar wat een verschil is dat!! Het leek me altijd onhandig om met zo’n groot mes een tomaat te snijden bijvoorbeeld, maar hij glijdt er zo doorheen, echt fantastisch. :star_struck:

30 likes

De taal Luxemburgs is pas een taal geworden na de tweede wereld oorlog, voor die tijd was het geclassificeerd als dialect. Soms zijn dit soort besluiten voornamelijk politiek en verder niet zo logisch, er zijn bijvoorbeeld andere Duitse dialecten die ook wel een taal genoemd zouden kunnen worden.

2 likes

Ik ben zo blij voor je

Sommige vriendinnen (afgestudeerd, prima baan en salaris) snijden nog steeds alles met een aardappelschilmesje. Ook kip ofzo. Doe normaal.

26 likes

Jaaa, die heb ik ook :grimacing: dan zoek je daar het snijmes en krijg je zo een mesje, want “ja maar deze snijdt gewoon echt hĂ©Ă©l fijn hoor” :roll_eyes:

Oh en het toppunt hiervan: ik heb een weekje op een huis gepast van de ouders van vrienden en die hebben echt een vtwonen huis met prachtige keuken inclusief AGA (heel erg fancy oven en gasfornuis) maar ik kon geen messenblok vinden :sob::sob::sob::sob:
Ook geen stampotstamper of blender :grimacing:

6 likes

Ja ik hoop dat nog steeds, maar alles wees erop dat ze niet perse heel uitgebreid kookte :grimacing:

1 like