Weet iemand toevallig nog een mooie route over de Sallandse Heuvelrug?
Dankje!
Het is prachtig daar! Geen zuid Limburg, maar toch óók mooi.
Woon je in de buurt? Ik heb een Google spreadsheet voor mijzelf gemaakt met allemaal routes in de buurt van mijn woonplaats (wat weer in de buurt van de sallandse heuvelrug is) dus wellicht interessant als jij ook in de buurt woont
Wie gaat er wandelen in het Pinksterweekend? Ik ga een stuk van de Brabantse Vennenroute lopen, 3 dagen is het plan. (Denk ik. Of ga ik hier gezien het weer enorm veel spijt van krijgen? Ik neem in ieder geval m’n ov-chipkaart mee. )
Wandelen kan ook lekker zijn met regen/wind vind ik. Je kan je er wel op kleden
Dat is zo. Ik heb wel goeie waterdichte kleding, alleen hopen dat m’n schoenen niet doorweekt raken. We gaan het meemaken…
Heeft iemand een tip voor een tweedaagse wandeltocht? Twee keer +/- 20-25 km met halverwege een leuke plek om te overnachten. In verband met reisafstand vallen Zeeland, (zuid) Limburg, Groningen en Friesland eigenlijk al af. Tips zijn welkom
Ik hou zelf vooral van lichtgewicht, en dan accepteer ik iets meer kou. Ik heb zelf een lichtgewicht slaapzak van dons (van Robens, weet zo niet de gewicht/temperatuur specificaties) die warm genoeg is in de winter of in de bergen. Sowieso heb ik daarnaast altijd nog een merino legging en longsleeve, en eventueel een fleece slaapzakliner. In de zomer heb ik een dunne synthetische slaapzakliner waar ik in slaap, en als het frisser is neem ik alsnog mijn slaapzak mee omdat hij heel erg licht en klein is.
Ik ga deze zomer weer twee weken wandelen en wildkamperen in de bergen, ontzettend veel zin in! Vorig jaar overgeslagen i.v.m. corona en nu heel erg weer aan toe om twee weken alleen maar te lopen en dagen te vullen met de essentiele dingen in het leven (lopen en op zoek naar water en een slaapzak) en compleet het dagelijkse leven en de maatschappij los te laten.
Je zou eens bij Nivon kunnen kijken, die hebben net een paar boekjes uitgebracht met tweedaagse wandelingen. Je overnacht dan in een van hun natuurhuizen, is basic maar wel midden in de natuur en goedkoop.
Heb even gekeken, ziet er leuk uit!
Zoek voor nu nog even verder. Ga met mijn moeder en zij wil graag iets meer luxe voor de accommodatie.
Misschien twee etappes van een lange wandeling zoals het drenthepad of het pieterpad? En dan met een b&b als overnachting? Misschien heeft Piet ook wel een tip: https://www.pietsmulders.nl/ Dit is een fanatieke wandelaar die al zijn wandelingen recenseert en op een site plaatst. Ik ben drie jaar terug in Noorwegen geweest en heb toen echt super veel aan die site gehad, mede met hulp van hem ook een meerdaagse trekking gepland.
Heeft iemand een tip voor een meerdaagse trekking in Italië trouwens? Ik wil als het kan deze zomer met mijn vriend naar Italië en zou dan ook heel graag een hike doen. Is de eerste keer samen, en hij heeft geen kampeerspullen, dus ik zou het liefste van hut naar hut gaan.
De Sallandse Zandloper kan precies qua afstand, weet alleen niet waar je dan zou moeten overnachten…
Thanks voor alle tips! Heb inmiddels wat leuks gevonden (en zin in mijn eerste nachtje weg sinds laaaaaaang).
Ik heb een wandeltrektocht met overnachting (als die word goedgekeurd?) bij Nivon geboekt!
Ik wil het ook soort van gebruiken als stilte-wandel-retraite en vermoed dat ik vanuit de accommodatie ook nog een ronde ga hardlopen (want tja sorry zo ben ik).
Echt bedankt voor de tip hiervoor!!
Dit wilde ik al heel lang en deze is mogelijk voor mij met wat kleine aanpassingen voor mijn beperking (man dropt me bij startpunt bijv)
Wauw wat tof. En fijn dat het met aanpassingen kan!! Ga je al snel?
Ik zit ook al langer te denken aan een stilteweekend in m’n eentje, maar een combi met wandelen past denk ik beter bij me. Ik ga eens kijken op de site.
Vroeger met het gezin heel vaak in Nivon-huizen geweest trouwens
ha ik ook! Ben zelfs wel eens huiswacht geweest!
Begin september, hopelijk staat de veluwe dan nog in bloei ook (en zie ik herten haha, wishlist om dieren te spotten is er altijd). En is het hopelijk iets rustiger omdat scholen weer beginnen.
Echt eerste keer ook dat ik in mijn eentje ‘‘op vakantie’’ ga maar dit past wel bij me. Actief/stil/rustige omgeving/etc