Jaa heb vandaag door middel van een wandeling van 15,3 km de gebieden op de kaart aan elkaar vastgemaakt haha. Moet zeggen dat ik voorlopig niet weer zo’n afstand ga doen, na de 10 km zat ik wel echt op zo’n punt dat ik dacht “nu vind ik het niet leuk meer”. Zat ook een hoogteverschil in van 163 meter, misschien dat ik een vlakke 15 km makkelijker zou lopen?
Wow ja respect. Sws voor mensen die langere afstanden lopen. Eerder deed ik wel mee met de avondvierdaagse 15 km (die had je hier toen een paar jaar). Kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik zo’n afstand in een keer loop. Al was ik toen wel fitter dan nu moet ik toegeven
Shit wat balen. Is het al gelukt om het te fixen vandaag?
Wauw prachtig! Gelukkig heb je het kunnen oplossen voor nu!
Ik heb besloten volgend jaar weer de Nijmeegse Vierdaagse te gaan lopen, als het door mag gaan. Toen ik de Vierdaagse in 2019 liep ben ik 4 teennagels kwijtgeraakt doordat mijn wandelschoenen waarschijnlijk iets te stug waren bij de tenen. Ik heb Lowa’s en vind dat hele fijne schoenen voor mijn smalle voeten, maar ik moet op zoek naar andere schoenen want heb geen zin in herhaling haha! Heeft iemand tips hier voor goede wandelschoenen (specifiek model/merk), voornamelijk voor lange afstanden? Ik ga uiteraard binnenkort even naar een speciaalzaak maar misschien hebben jullie nog tips vanuit eigen positieve ervaringen
En vierdaagse is ook nog eens volledig verharde wegen, dus dan zijn stevigere / hoge schoenen helemaal niet nodig, @Stofdoek. Zou idd ook voor zoiets gaan.
@DuivenFan Heb even tussen m’n foto’s gespeurd maar ik had dit
Die jij hebt zien er een stuk flexibeler uit! Ik zie dat er een aantal dealers in de buurt zitten dus dat is al een hele goede optie. Inderdaad wat jij zegt @Fredje, ik hoef geen hellingen op te lopen (behalve de Zevenheuvelenweg dan) dus dat maakt ook al een verschil in wat voor een schoen je nodig hebt.
Tof dat je weer wil gaan lopen trouwens!! 40 km, of 50?
Hopen dat het eindelijk weer door kan gaan.
Oeh, dat moet pijn doen. Ik herken van de Lowa’s dat ze lekker zitten, maar voor mij waren ze net te klein. Had ze gekocht, maar bij het lopen van langere afstanden, merkte ik dat mijn teen tegen de voorkant aanliep. Dit had ik met uitvoerig testen in de winkel niet gemerkt. Een maat groter werkte niet, dat was echt te groot, en met mijn smalle hiel flipte ik teveel omhoog. Toen heb ik een schoen van Meindl gekocht, helemaal leer, binnen en buiten. Daardoor zwaarder dan de Lowa, maar ook zoveel zachter. En als ze eenmaal hebt ingelopen, zijn ze heerlijk. Helaas wel wat duurder dan de Lowa. Succes met je zoektocht.
Ja ik ben ermee opgegroeid haha! Ik woon in een van de doorkomst dorpen langs de route dus dan moet je het zelf geprobeerd hebben. En nu heb ik fomo, want het werkt nogal verslavend ondanks dat de vorige keer echt de hel op aarde was. 40 km uiteraard. Dit keer wel om geld op te halen voor een voor mij belangrijk goed doel
@TanteBetje ook bedankt voor jouw tip! Meindl staat er wel om bekend wat breder te zijn maar sowieso het proberen waard, alles beter dan dit haha
Ja, maar ik heb dus geen brede voeten, zelfs zeer smalle hielen. Wel een hogere wreef. Maar de speciaalzaak zei dat ze deze modellen in 2 maten hadden, met een extra breedtemaat en zonder. Ik heb zonder.
Ik vind Salomon trailrunners altijd wel smal vallen (helaas, heb zelf brede voeten). Bij Bever geven ze sowieso altijd goed advies, dus zou daar heengaan voor advies voor lage A/B wandelschoenen die goed bij je voeten passen. Trailrunschoenen gaan wel echt zo veel korter mee dan leren hoge wandelschoenen. Ik kan er vaak 1 seizoen mee doen voor de uit elkaar vallen.
Ik heb de vierdaagse op m’n Lowa wandelschoenen gelopen. Dat waren lage schoenen en ze zaten heerlijk! Ik heb ze onlangs nog wel moeten gooien, want ze waren na 12 jaar helemaal kapot.
Ik zou naar een speciaalzaak gaan waar ze je goed helpen en kijken naar je voeten en hoe je loopt. En daarna je schoenen natuurlijk goed inlopen.
Aankomende zomer wil ik weer op wandelvakantie gaan. Heeft iemand nog tips voor wandelroutes in Europa die met de trein te bereiken zijn? Heb het topic al doorgezocht, maar kon niks vinden. Het liefst zou ik echt een route willen lopen, maar anders is een gebied met meerdere ‘losse’ wandelroutes ook leuk . Ik ga zelf verder zoeken rondom Innsbruck en Schotland, maar tot nu toe nog niet echt wat gevonden.
Malerweg en Mullerthal vallen af.
Afgelopen zomer een deel van deze route gelopen (had niet genoeg vrij voor de hele route): Stubaier Höhenweg
Je kan ook makkelijk tussendoor afdalen en me de bus terug naar Innsbruck, mocht het voor jou ook te lang zijn om alles te lopen.
Edit: heb je al eens een huttentocht gelopen?
Ah thanks! Ben jij elke dag weer naar Innsbruck gegaan of heb je ook in de hutten geslapen?
Nee, dat red je niet! Heb in hutten geslapen, is echt een huttentocht.
Als je nog niet eerder in de bergen gelopen hebt, is hij wellicht wat pittig…
In Schotland is de West Highland Way echt mooi en leuk! Ik ben daar toen heen getreind, daar mag je wel een dagje voor uittrekken, maar vond het prima te doen. Er is zelfs een treinstation vlakbij het startpunt.
Toevallig die Lowa’s van die persoon rechtsboven zijn ook een stuk soepeler en lichter in de afwikkeling. Hoka heeft ook fijne wandelschoenen. Wel stug door de dikke zool maar die loopt rond af waardoor je alsnog fijn afwikkelt.
Haha die heb ik ook, die zijn echt heel fijn! Zeker als je niet van zware schoenen houdt en heb eigenlijk nooit blaren. Ze slijten alleen wel, maar ja dat kan ook aan mij liggen