Wandelen/hiken en trekking

Ja ik ook! Er waren inderdaad meer, maar ik weet niet wie nog meer echt geboekt heeft.

Ik ga in ieder geval in mei (met mn ex👍)!

3 likes

Oh wow, dat gaat door? Intens lijkt me, zo.met een prille ex

5 likes

Ja ik! Maar ik weet nog niet of ik in het voorjaar of najaar wil gaan.

1 like

Geen idee! Het is pas over 5 maanden, dus we hebben gezegd dat we tegen die tijd wel kijken. Nu sta ik er wel positief tegenover, maar er kan nog zoveel veranderen. En anders moet hij gewoon een uur eerder vertrekken :joy:

1 like

Wat vinden jullie een fijne broek/legging om in te wandelen?

In de zomer draag ik meestal een kort sportbroekje, en in de herfst vaak een legging die eigenlijk niet helemaal lekker zit. Een comfortabele legging lijkt me fijn, maar een wandelgroep zit juist erg los natuurlijk.

Ik zou sowieso waterproof wandelschoenen nemen. Die hebben echt veel meer grip en dat is echt veel fijner als je over rotsen en langs watervallen moet! Het was al gezegd maar ik had een regenjas mee en veel gebruikt in Yosemite, niet omdat het regende maar als je langs een waterval loopt kan je echt nat worden.

Verder de standaard dingen, goede wandelsokken, een rugzak die comfortabel zit, hoed, zonnebril en zonnebrand. Kleding die licht is en snel droogt. Ik heb zelf een rugzak met een hydration pack. Tijdens het wandelen kan je dan uit een slangetje drinken. Ik vind dat zelf heel chill omdat ik dan meer drink omdat je anders moet stoppen, water uit je tas halen, beker openmaken etc. Maar als je alleen kortere wandelingen gaat doen is dat misschien niet nodig.

Houd er wel rekening mee dat je op een grotere hoogte zit dan in Nederland. Hierdoor ben je sneller buiten adem en moet je ook meer drinken! Maar als je een goede conditie hebt en wandelingen van rond de 3km gaat maken lukt dat prima denk ik :slight_smile:

In andere parken hebben ze meestal geen water punten trouwens. Alleen bij het begin.

2 likes

Ik draag met wandelen altijd de high waisted flex van Gymshark, is een heel fijn warmhoudend maar zweet regulerend stofje! En lekker hoge tailleband. Heb wel 4 kleuren geloof ik maar meestal draag ik gewoon de zwarte.

1 like

Een legging zit lekker maar heb sinds vorig jaar een goede wandelbroek (van Fjallräven geloof ik) en die zit ook heerlijk. Het voordeel daarvan is dat de stof uv-protection heeft. De stof kan ook meer hebben, bij een sportlegging heb ik het idee dat ie snel beschadigt als ik op een rots oid ga zitten.

Ik heb wel veel verschillende merken en maten gepast voordat ik een broek vond die fijn zat.

Ik ben fan van de kleding van Revolution Race. Helaas, want niet goed voor je portemonnee haha

1 like

Het was met kinderen op de slee en in de draagzak dus heel ver kwamen we niet, maar de fox trail in Morzine is zó onwijs mooi. Wou echt dat we tijd hadden om alle trails te doen.





40 likes

Hoe lang doen jullie met wandelschoenen? Ikjes twee jaar geleden low renegades gekocht en na een half jaar zat er een gat in de voering dus stuurde de winkel ze terug en mocht ik uiteindelijk nieuwe. Nu is de zool kapot, laat los, krijg echt natte voeten erin. En nu worden ze dus weer teruggestuurd maar heb kans dat er niets mee gebeurd omdat ik ze wel vaak heb gebruikt. Ik heb ze vaak aan met de hond uitlaten, denk dat ik ze eerder ongeveer drie keer per week droeg maar als t regende wel vaker. En nu zijn we verhuisd en is er meer natuur (en heel veel modder) dus heb ze nu wel 1-2 keer per dag aan.
De winkelmedewerker vind 2 jaar een normale tijd om schoenen te kunnen gebruiken, ik vind dat best wel kut eigenlijk voor schoenen van 200 euro? :worried:
Misschien haal ik morgen maar alvast bij decathlon goedkope schoenen want die gingen bij mij ook altijd maar een jaar mee maar dan was er nooit gedoe, mocht ik gewoon nieuwe of mijn geld terug.

Ja t scheelt een half jaar blijkbaar bij me, vind dat echt kort om maar een jaar met schoenen te kunnen doen.

https://www.decathlon.nl/p/mp/defcon5/opvouwbare-rugzak-25-liter-zwart/_/R-p-da9c45bb-eb7e-471b-88b7-94d049b35bb2?mc=da9c45bb-eb7e-471b-88b7-94d049b35bb2_c1

Die al gezien?

3 likes

Ik vrees echt dat je je verwachtingen moet bijstellen want élke dag je schoenen dragen (voor 1-2 uur?) en ze blootstellen aan viezigheid en vocht en dat voor meer dan 700 dagen is echt wel veel hoor.

Je kan er misschien wel langer mee doen als je nog 1 of 2 paar erbij koopt zodat je je schoenen niet dagelijks 1 of zelfs 2x daags draagt. Dan kan het materiaal tussendoor goed drogen en ‘herstellen’. Of als het heel nat en modderig is, zijn laarzen met goede grip misschien wel een goede optie? Dat je jouw wandelschoenen alleen draagt als het wat droger is.

2 likes

Nee niet zo lang hoor, we lopen met de hond en die kan alleen korte stukjes lopen. Dus denk 45 minuten per dag. Dat ik ze elke dag draag is dus sinds iets meer dan een maand. Mijn man had dus voor mij al zeven jaar dezelfde schoenen en nu sinds drie jaar en daar is nooit wat mee, dus had er gewoon meer van verwacht.
Maar goed om te weten. Gisteren even naar decathlon geweest maar ze hadden bijna niks in mijn maat en wat ze hadden zat niet lekker.
Gelukkig stormt het vandaag :sweat_smile:

1 like

Gekke vraag maar wie weet mooie wandelingen in Nederland tussen 5-10 km met hoogteverschil? Zodat ik een beetje kan wennen aan bergopwaarts lopen. Mag door heel Nederland zijn, Sallandse Heuvelrug hoef ik echter geen tips over te hebben (die kan ik dromen haha)

Schoorlse duinen.
Schitterend bos en het hoogste duin van Nederland

4 likes

Schoorlse duinen zijn inderdaad prachtig. En verder bij de Posbank!

2 likes

Wel iets langer, maar de N70 route bij Nijmegen is prachtig en met hoogteverschil. Denk dat je er ook kleinere stukjes van kan lopen, als de totale route (15 km) te lang is.

1 like

Utrechtse Heuvelrug en dan met name leuk is de Eenzame Eik, die staat ongeveer op het hoogste punt van de heuvelrug, daar kun je meerdere rondjes maken en van een paar verschillende richtingen omhoog en omlaag lopen!

2 likes