Hebben jullie tips voor een goede lichtgewicht regenjas/poncho om mijn Camino uitrusting compleet te maken?
Niet de trail maar wel in het gebied bij de Hoge Kusten. Prachtig hoor, maar als ik voor lange tochten in Zweden zou gaan zou ik 100% zeker meer van de Kungsleden willen zien!
Wij hebben die van Rockfront, een Oekraïens merk. Heel licht en werken goed (160 gram). De goedkoopste Decathlon, die zwarte ‘trui’ regenjas, is ook een goede optie.
Ik heb weer tickets voor de vierdaagse! Mijn 2e. Nog meer mensen die gaan?
Mijn werk doet mee met Nacht van de vluchteling. Ik wil mij hiervoor opgeven maar vind het ook best spannend. Ik wandel wel elke dag maar niet zulke lange stukken achter elkaar en dat het snachts is maakt het denk ik ook extra pittig. Moet ik dan bijvoorbeeld ook wandelschoenen aanschaffen? Zijn hier mensen met meer wandel ervaring die tips daarvoor hebben?
Wat leuk samen met collega’s! Hoeveel km wil je lopen? Ik heb 2 keer meegedaan, 1 keer de 20 km en 1 keer de 40 km. Ik vond dat het s nachts was echt alles meevallen trouwens!
En je hoeft er niet voor te trainen, maar je gaat er wel meer plezier aan beleven als je wel een beeetje traint door ook wat langer te lopen! Bij mij was de route bijna helemaal verhard, dus je hoeft zeker geen bergschoenen te kopen, maar zorg wel dat je schoenen hebt waar je lang op kan lopen en die wat demping geven. Ik loop zelf het liefst op trailrunners, maar dat is persoonlijk.
Het is de bedoeling dat we de 40km gaan lopen. Jij had dus geen moeite dat het snachts was? Ik ga denk ik wel een beetje trainen en iedergeval uitproberen of ik een beetje lekker kan lopen op schoenen die ik al heb of dat ik toch beter kan kijken naar wat anders.
Dank voor je reactie!
Ik weet niet of het echt de beste keus was voor mijn voeten maar ik heb twee jaar geleden de kennedymars (80km) gelopen op mijn fila sneakers die ik altijd naar mijn werk aan had (lopend/staand beroep). Omdat ik met het oefenen verschillende keren wandelschoenen heb geprobeerd, maar altijd toch het fijnste kon lopen op die sneakers. Dus ik denk niet dat je echt perse nieuwe schoenen aan moet schaffen. Op de site van kennedymars Someren staan oefen schema’s voor de 40 kilometer. Misschien heb je daar wat aan. Ik heb zelf verschillende keren wat langere routes van 20, 30 en 1x 50 gelopen om te oefenen ondanks dat ik toen ook al erg veel wandelde.
Wauw dat is gewoon het dubbele… knap! Maar wel op gewone sneakers dus, zo uit je bericht haal ik wel dat dat goed is gegaan?
Ja het is goed gegaan! Wel wat blaren maar niks echt te geks.
Mocht je blaren willen beperken dat zijn teensokliners met wandelsokken eroverheen wel echt een tip.
Heeft iemand hier ervaring met meerdaags hiken als je zwanger bent?
Ik heb in Nieuw-Zeeland meerdere meerdaagse hikes gedaan toen ik zwanger was. Ik zat toen nog wel in het eerste trimester (was max. 9 weken zwanger), dus had nog geen buik.
Ik vond het goed te doen, merkte wel dat ik wat sneller buiten adem was met klimmen en was ook wel regelmatig misselijk, waardoor ik sneller even moest stoppen om wat te eten. We sliepen in hutten, dus we hoefde geen kampeerspullen mee te nemen, dus qua gewicht op rug viel het ook wel mee.
Mini mini mini kans, maar is er iemand die van plan is zijn startbewijs voor de 4daagse weg te doen?
Tickets kunnen alleen via de officiële site doorverkocht worden, dus als je een startbewijs zoekt zou ik Inschrijven | 4Daagse goed in de gaten houden
Klopt en doe ik zeker, maar je kunt wel onderling afstemmen wanneer je iets te koop zet als de druk er een beetje vanaf is
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ik had best wel last van de heupband van backpack/rugdrager voor ons kind. Ik had gedacht die langer te kunnen gebruiken zonder probleem, maar blies in mn 2e zwangerschap toch sneller op. Wel een tip om het rugpand van je tas langer te zetten zodat de heupband meer onder je buik valt.
En verder hangt het natuurlijk af van misselijkheid/moeheid/bekkenpijn e.d. misselijkheid viel bij mij mee door buitenlucht, beweging en afleiding tijdens het wandelen. Moeheid kickte 's avonds wel dubbel zo hard in.
Ik ben nu 10 weken zwanger en heb gelukkig nauwelijks last van kwaaltjes. In de meivakantie wil ik graag wandelen en hopelijk ook in juli. Ik kijk wel naar wat minder pittige paden en minder heet weer (heb nu een extra lage bloeddruk). Bedankt voor de backpacktips!
Omg ik moet nog 300 km van de Te Araroa en nu zitten mijn vriend en ik te fantaseren over een langeafstandswandeling in Amerika samen of apart van elkaar te lopen begin volgend jaar (AT of PCT). Een paar weken geleden vervloekte ik mezelf nog dat ik per se wilde wandelen als reis. Voelt een beetje als rammelende eierstokken voor een tweede (thru hike)