Wandelen/hiken en trekking

Even in een spoiler want ik ben nogal lang van stof :grimacing:

Accommodatie tips

Vairão: Albergue de Peregrinos do Mosteiro de Vairão - dit is een oud klooster, letterlijk op de route. Heel mooi gebouw, mooie tuinen en een schattig dorpje. Wel koud in de winter maar daar zul jij geen last van hebben. En er is weinig eetgelegenheid in het dorpje, dus ik zou wat eten meenemen, er is een keuken.

Rates: Albergue de Peregrinos de S. Pedro de Rates - Typische Camino herberg, fijne en leuke plek om mensen te ontmoeten. Ook recht op de route.

Vitorino dos Piães: Casa da Fernanda: een Camino classic. Leuke gastvrouw en er wordt lekker en veel voor je gekookt ‘s avonds en ‘s ochtends.

Paços: Albergue Quinta Estrada Romana - ook een hele fijne plek. Een oud maar modern huis, met leuke eigenaars, grote tuin en fijne bedden. Ook hier wordt ‘s avonds lekker voor je gekookt.

Os Eidos: Casa Alternativo - de eigenaar heeft hier een soort vrijplaats voor pelgrims gecreëerd. Het is allemaal een beetje houtje touwtje, maar met een goede sfeer (en zwembad). Deze is ook inclusief diner.

Ponte Sampaio: O Méson - gewoon een prima plek vlakbij een mooie brug.

Caldas de Reis: As Pozas Termais - een hostel op een fijne locatie met een top ingerichte slaapzaal waar je heel privé ligt, ondanks dat er 20 bedden zijn.

A Coruña: Camiño da Vieira - deze kan ik echt aanraden, voornamelijk door de locatie. Veel mensen stoppen in Pádron, maar dan moet je de laatste dag echt nog wel een eind lopen. Dus psychologisch gezien is het chiller de eennalaatste dag een stukje verder te lopen dan de laatste. Ik ben 2 keer in Padron geweest en vond het geen leuke plek dus zou daar niet verblijven. Verder heeft het ook fijne slaapzalen, goede gemeenschappelijke ruimtes, een mooie tuin en zwembad.

1 like

Entre lesse er Lomme in de Ardennen is ook een goede als eerste!
Edit: dit is met bivakplaatsen, zonder enige voorzieningen! Ik zie nu dat je natuurcampings zoekt, excuus. Maar misschien zijn er ook wel officiële campings langs de route, dat durf ik zo niet te zeggen.

1 like

Met bivakplaatsen lijkt mij ook heel leuk! De allereerste (twee) keer misschien in elk geval even op campings proberen - ik heb al jaren niet meer gekampeerd - maar m’n lange termijn doel is wel om ook te durven wildkamperen (waar het mag).

1 like

Leuk! Misschien ook niet voor m’n eerste tripje qua afstanden en hoogtemeters, maar misschien wel eind volgende zomer :slight_smile:

1 like

Ik doe wel eens een paar etappes van een LAW met kamperen. Een weekend Maarten van Rossumpad met bijv trekkersveldje van Nivon de Bosbeek was leuk (de andere camping ben ik ff vergeten).

@outdoorinspiratie op instagram geeft ook vaak tips voor leuke microavonturen!

2 likes