Wat eet/drink je op dit moment?

Deze tropische verrassing, mijn specialiteit.

7 likes

Nieuwe favoriet gevonden: maiswafels met surimisalade en ijsbergsla

2 likes

Een frikandel en een kaaskroket uit de airfryer.

Dankzij de post van @Soy.peor

Een amandelcroissant van de Franse bakker

14 likes

Zelfgemaakte courgettesoep, over van gisteravond.

Oesters met citroen en peper en een glaasje prosecco voor de dorst <3

4 likes

Wajoo fancy hoor!

1 like

Perenijsje(s) :yum:

Ik heb dit net in m’n virtuele AH mandje gegooid! Ziet er zooo lekker uit! Je hebt me geïnspireerd, haha. Wat zijn de verhoudingen ongeveer om het zo dik te krijgen?

Haha het viel nog mee hoor! Was bij de Sligro, 16 euro voor 12 oesters en 6 euro voor de prosecco (voor 2 personen) :see_no_evil:

3 likes

Haha wat leuk!
Hmm… lastig. Ik doe meestal maar wat haha. Maar ik zorg er wel voor dat er meer bevroren fruit in gaat dan yoghurt, want dan krijg je meer een ijsje. En ik gebruik zelf een staafmixer. Je moet dan wel even hard duwen en steeds beetje yoghurt toevoegen als je er niet doorheen komt. En dan uiteindelijk wordt het super smooth.

Ohhh dat is echt een goede tip! Thanks! Doe zulke dingen zelf altijd in de blender, maar dan wordt het idd niet zó smooth als op jouw foto!

1 like

Broodje met roomkaas en zalm

6 likes

Mini pizza’s met spelt pitabroodjes als bodem.Met tomatenpasta,mozzarella,courgette,rauwe ham en rucola.

9 likes

Lekker pizza vretten :pizza: die chicken bacon BBQ van New York Pizza is goedddd

Lekker met mezelf :v:

2 likes

En mimosa’s :sunglasses:

2 likes

Zelfgemaakte peanut butter cups :smile: :smile:

14 likes

Oehh ziet er zo lekker uit! Heb je een recept?

Ik doe het een beetje uit de losse pols :wink: okee ik neem meestal 5 repen chocola, van die cheape AH basic, 2 puur en 3 melk. Die verhouding melk/puur vind ik zelf gewoon het lekkerst. Daarnaast heb je pindakaas nodig, cupcakevormpjes, wat vanillesuiker en eventueel een beetje zout. De chocola smelt ik au bain marie, daarna doe ik in 12 (?? misschien ook wel meer, tel ze nooit) cupcakevormpjes een laagje gesmolten chocola, ongeveer een eetlepel. Ik zet al die cupjes op een dienblad, als je dat een soort van op tafel slaat verspreidt de gesmolten chocola zich goed over de bodem van de vormpjes. Dat dienblad zet ik vervolgens in de koelkast.

Vervolgens doe ik een stuk of 3, 4 flinke eetlepels pindakaas in een kom en meng dat met een zakje vanillesuiker, en soms een klein beetje zout als ik daar zin in heb. Dan pak ik het dienblad uit de koelkast, en met een theelepeltje schep ik in elk vormpje een hoopje pindakaas en dat probeer ik een beetje egaal te verspreiden. Zorg dat de pindakaas de rand van het cupcakevormpje niet raakt. Daarna pak ik de gesmolten chocola er weer bij en neem ik een grote eetlepel, waarmee ik in elk vormpje chocola over het hoopje pindakaas schep. Ook hier kun je weer met het dienblad op tafel slaan zodat de chocola zich goed verspreidt. Dienblad weer in de koelkast en een uur later zijn ze sws wel klaar :slight_smile:

3 likes