Wat eet je vanavond #2

Is het ook, zo lekker en gezond wel met al die groente. En simpel: spekjes aanbakken met knoflook, (nep)kip erbij en flink wat Italiaanse kruiden. Dan de sjalot (5 grote), paprika (3, mix) en tomaat (6) erbij. Afblussen met madeira. Vuur laag en laten stoven (tijd hangt af van of de groente nog bite moet hebben of niet). Afmaken met peper en zout. Oh en ik eet het met rijst! Maar kan met pasta/aardappels/zonder iets van koolhydraten.

@macchiato Is dat ook wat zoutig en heeft het die rook smaak?

@Dazed ga ik proberen. Gebruik het vooral vanwege de zoutigheid idd en die rook smaak!

1 like

ben nu in week 2 van weinig koolhydraten!

vanavond eten we gevulde paprika’s met gehakt, tomaat, ui en heel veel kaas :smiley:

en ik wil nog even opscheppen over gisteren, toen had ik dit heerlijke plankje :yum:

8 likes

Ja het is echt gerookt op beukenhout zelfs! Zoutig ook, kan je zelf nog versterken natuurlijk

1 like

Couscous salade met falafel en tzatziki

Ei en spinazie opmaken. Beiden over de datum maar ik houd niet van eten weggooien

3 likes

Oke mijn eten van vanavond was echt een succes :biggrin:. Feta-olijvencake, eigen gemaakte tzatziki en lauwwarme orzo met gegrilde paprika, heetgeblakerde cherrytomaten, rode ui, komkommer, veldsla, feta en een dressing van citroen, olijfolie, dille en peterselie.

7 likes

Pita met vegan shoarma, gebakken ui en gebakken paprika. En tzatziki, tomaat en sla.

2 likes

Lekker simpel, Mexicaanse rijst (met tomaat), Mexicaanse zwarte bonen en avocado

1 like

Melanzane met wat rucola, tomaatjes en balsamico ernaast.

2 likes

Gevulde paprika met couscous

Als ik ga hardlopen mag ik patat halen van mezelf :joy:

7 likes

Hardlopen naar de snackbar dus! :running_woman:

Ik maak een eenpanspasta met worstjes, boerenkool, venkel en tomaten. Venkelsalade en knoflookciabatta uit de oven on the side.

Toetje: red velvet kruidnoten.

5 likes

Haha dat is wel een mega goed idee want 200 meter. Heb ik iig wel hardgelopen :tipping_hand_woman:t4:

couscoussalade met tomaatjes, feta, munt en ras el hanout burgertjes

1 like

Gekookte aardappelen, zalm en sperziebonen

1 like

Spaghetti met truffelolie, cherrytomaatjes, nepspekjes en avocado

4 likes

Ja die! Nice, ben benieuwd!

2 likes

Stamppot rode biet met vissticks

Groene lasagne met spinazie, broccoli, pestosaus, ricotta en mozzarella.

2 likes